Spanningslevel afstandbediening PH2

Gisteren een 'touchdown' gehad omdat plotseling de afstandbediening van de Phantom2 begon te piepen.
Na het vervangen van de batterijen kon ik GEEN contact meer krijgen met de PH2.
De motoren(de Ph2 was intussen geland) waarvan er nog 2 draaide kon ik NIET afzetten met de afstandsbediening , dus bleef er niets anders over dan de batterij uit te schakelen.
Wat doen jullie om zulke situatie te 'voorkomen" ?

dropke

In de preflight check zit ook je voltage checken van alle batterijen en accu's.
Als je props draaien en je model reageerd niet dan is inderdaad je accu los halen mits veilig te doen 1 van de weinige opties.

In de preflight check zit ook je voltage checken van alle batterijen en accu's.
Als je props draaien en je model reageerd niet dan is inderdaad je accu los halen mits veilig te doen 1 van de weinige opties.

En hoe ZIE jij dan de "level" van de batterij van de afstandsbediening ?

Op mijn fx32 en mijn dx6i heb ik een display die de voltage aangeeft.
Een zender die dit niet heeft kan je nameten met een multi meter.
Batterijluik open en meten.
Lijkt misschien omslachtig, maar een failsafe kan ook falen.

Mvg

Oei , nog iets om te moeten meenemen!! binnenkort een kruiwagen/aanhanger nodig (hi)
Dan bouw ik wel een klein voltmetertje in de afstandsbediening in.Tnx

Zender hoort te piepen, bij laag voltage,en wat dan nog genoeg tijd geeft om te landen.... Echter bij sommige oplaadbare bats is de stroom er "in een keer" af..

Hoeveel batterijen gaan erin de zender?
Als dat er 4 of 5 zijn kan je een ontvanger voltage checker inbouwen.
Eventueel met een servo stekker zodat je accu niet leegloopt.

Mvg

Edit
Zoiets.
Receiver voltmeter, 4.8v & 6.0v  - RCimport.NL ~ Speedboot onderdelen & Hardware voor Powerboats

Die volt meter heb ik intussen besteld (China , zal dus nog even duren)
Ik neem aan dat het 'piepen' hierdoor NIET OPHOUDT (in geval) en
ik neem aan dat de voltmeter mijn 4 batterijen NIET LEEG ZUIGT als hem aansluit(vlg schema op DL forum)

full
9k=

Laatst bewerkt door een moderator:
spanningsmeter in zender Phantom2

Het inbouwen is goed gelukt...............het uitfrezen van de rechthoek was nog het makkelijkst................het solderen daarentegen heeft heel wat (soldeer) gekost(te veel dus).
De te solderen punten lagen veel te dicht bij elkaar en 'had' natuurlijk 'overslag' van soldeersel.met mini frees weggekregen.
Ben nu benieuwd of het metertje ook stroom ontrekt aan de 4 batterijen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back