Dag allen,
Heb vele van de fanfastische bouwverslagen doorgelezen en ik zie dat bijna alle schepen gemaakt worden volgens spanten+beplanking. Nu heb ik zeer lang geleden eens eens motorschip (50cm) gemaakt bestaande uit 5 gestapende planken, in vorm gezaagd en geveild en op elkaar geplakt.
Ik heb beneden ook een 90cm 2-mast zeilschip wat door mijn opa in 1914-1918 gemaakt is volgens die methode.
Ik denk erover een eerste model te gaan maken (mogelijk LCF Zeven Provincien), kan iemand uit leggen wat de voor- en nadelen van deze twee methoden van het bouwen van een houten romp zijn?
Freek
Heb vele van de fanfastische bouwverslagen doorgelezen en ik zie dat bijna alle schepen gemaakt worden volgens spanten+beplanking. Nu heb ik zeer lang geleden eens eens motorschip (50cm) gemaakt bestaande uit 5 gestapende planken, in vorm gezaagd en geveild en op elkaar geplakt.
Ik heb beneden ook een 90cm 2-mast zeilschip wat door mijn opa in 1914-1918 gemaakt is volgens die methode.
Ik denk erover een eerste model te gaan maken (mogelijk LCF Zeven Provincien), kan iemand uit leggen wat de voor- en nadelen van deze twee methoden van het bouwen van een houten romp zijn?
Freek
Laatst bewerkt: