spartan DS760

Hoi,

Hij staat wel op de lijst van geteste servo's door Spartan..
Dus hij zou het gewoon moeten doen.
Misschien dat je de instellingen nog eens goed moet nakijken.
Volgens het lijstje:
Spartan RC
Moet hij op 1520 / 333 en 0.06 steltijd ingesteld worden.

Grt,
Eric

Heb je 'm gekozen in de picklist van de software ? Is wel noodzakelijk, anders doet hij het niet. Zoals Eric dus stelt hiervoor, die instelling moet correct zijn. Bij de Spartan kan je verschillende servo's gebruiken met allemaal verschillende steltijden, en die zijn bepalend per type servo.

Komt wel goed vinnie, morgen even op de club kijken. Waar stond de spartan op ( servo ) toen je hem voor het eerst deed bekijken met de software?

spartan

Stond niet op een type servo maar het gekke is dat deze het heeft gedaan en daarna niet meer!Hoop niet dat hij doorgebrand is anders gaat ik effe flippuuh;)

Stond niet op een type servo maar het gekke is dat deze het heeft gedaan en daarna niet meer!Hoop niet dat hij doorgebrand is anders gaat ik effe flippuuh;)

welke stond ie dan op? Dan kunnen we zeggen of ie naar de ... of nie... ;)
Staat normaal op een (standaard) servo, staat ook in het boekje. Ff checken dus ;) Welke dat dus is, staat in het boekje ;)

Heb je de Spartan PC interface?
Zo nee, kom dit weekend naar Venlo. Dan neem ik de interface wel mee.
Je kan de servo overigens gewoon testen in de ontvanger.
De puls frequentie is namelijk gelijk aan standaard servo's bij de 9254.

De 9254 heb ik namelijk ook gebruikt als Throttle servo.
Zo kun je in ieder geval de servo testen op het droge.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je de servo hebt doorgefikt als je niet de verkeerde frequentie hebt gebruikt van de BLS251 of 9256.

Laatst bewerkt:
spartan

Inderdaad ga de servo maar eens op het droge testen.In het begin bij aansluiten deed deze het daarna niet meer maar krijg de giro gewoon niet goed geprogrammeerd!:confused:

gyro vs servo9254

Zodra het kabeltje van de gyro (waar het servokabeltje in zit) in het ontvangerkanaal stop geeft de servo geen spanning maar haal ik deze uit de ontvanger staat de servo wel onder spanning:confused:Is deze dan verkeerd ingeregeld:confused:

Heb van alles gedaan maar hij doet het(bedankt Barrrrrrt)waarschijnlijk heeft er een stekkertje niet goed in de ontvanger gezeten,de servo kreeg geen stroom nu wel en ik hoop dat het probleem opgelost is en hoop ook dat het geen kabelbreuk(je) is geweest dus de eerst vlucht(en)gaan spannend worden.
Mensen bedankt voor raad en tips en Walter waarschijnlijk kom ik Zondag 28e naar de meeting.

Deze ochtend even gevlogen om de spartan DS760 te testen en zeker met de wind van vandaag moet ik zeggen een grote verbetering t.o.v. de 401.
Een heel klein beetje bijstellen betreft de stopsnelheid(deacceleration).Heb deze halfweg in de software staan maar ga deze iets verhogen,verder is hij prima:p. !!Aanrader voor de niet stabi vliegers!!

Back