Spec-r vragen

Chow

Forum veteraan
Na een bezoek vandaag aan Mach ivm de DTC vandaag en gesproken te hebben met iemand van Mach zelf ga ik me toch heel rustig aan oriënteren richting onroad. Offroad heb ik over nagedacht maar onroad trekt me meer. Ook recreatief rijden bij een club wil ik proberen. Maar dat wat betreft de beslommeringen. Ik heb al e.e.a gelezen en ik wil starten met een Sakura Zero S of een Spec-R.
Hier ook gelijk de eerste vraag. Zit daar veel verschil tussen of is het lood om oud ijzer qua bouw?

Verder wil ik voorlopig nog geen wedstrijden rijden maar gaat het me meer om baantjes rijden en de gezelligheid. Ik hoef dus nog niet te voldoen aan de reglementen voor de stock klasse. Ik wil wel mijn setup ongeveer gelijk hebben. Kom ik uit op de volgende electronica.

- Turnigy Trackstar 1/10th 60A Sensored/Sensorless Car ESC
- Turnigy TrackStar 13.5T Sensored Brushless Motor 2590KV
- BMS-661DMG+HS Super Fast Digital Servo (MG) 6.4kg / .08sec / 46.5g

Ik neem aan dat dit voldoet of zit ik er vreselijk naast?

Voor zover de eerste vragen. Er komen gedurende het samenstellen van de setup vast nog wel wel meer.

Kijk ook eens naar de Serpent 411 serie.
Vind ze persoonlijk net iets beter uitgerust en zeker de meerprijs tov een Sakura Zero S waard.

Sport is de instapper:
Serpent Model Racing Cars - Product - Serpent S411 190mm Sport

Ook RTC te leveren:
Serpent Model Racing Cars - Product - Serpent S411 190mm Ready-to-race

Heb afgelopen seizoen recreatief met een Sakura Zero-S gereden op de MACH baan en om deze wagen rijdbaar te krijgen waren er toch wel wat optionele onderdelen nodig:
- alu pully upgrade + bijbehorend asje
- vertical motormount
- betere servo saver

Over je keuze van de BMS servo ben ik ook niet kapot, BMS gebruikt een afwijkende maat zodat standaard servo-savers niet lekker passen.
Resolutie is ook niet geweldig tov Savox.
Advies is dan ook om hier niet op te bezuinigen en voor the real thing te gaan (SAVOX).

Knappe coreless heb je voor iets meer dan 6 tientjes:
» Savöx SC-1256TG – Digitale servo 20kg en 0.15 sec/60° Savöx Servos

Als je een savox haalt zou ik niet die halen... een serpent sport is een smalle auto dus zou dan een low profile servo halen. De savox 1251 bijvoorbeeld

@RC Bastard

Ik kan die Serpent niet of nauwelijks vinden bij Nederlandse webshops. Ook in het buitenland niet of nauwelijks of out of stock.

De issues die jij beschrijft met de Sakura had ik inderdaad al gelezen in een bouwverslag. Ik vroeg me af of dit bij de Spec-r beter zou zijn. Ik kwam een engelstalig bouwverslagje tegen waar de bouw eigenlijk vrij soepel verliep.

Verder ben ik niet te beroerd goed te kijken naar keuzes in kwaliteit maar ik ga wel strak begroten. Als na een seizoen blijkt dat ik het nog steeds leuk vind dan kan ik altijd verder kijken. Zo heb ik dat met mijn helicopters ook gedaan ;)

Als je een savox haalt zou ik niet die halen... een serpent sport is een smalle auto dus zou dan een low profile servo halen. De savox 1251 bijvoorbeeld

Breedte is hetzelfde, de diepte is wat minder en niet onbelangrijk minder krachtig.

Blijft nog steeds genoeg ruimte over tussen regelaar en fullsize servo voor de ontvanger. Overigens kan de ontvanger ook op de servo geplakt worden.

Mijn voorkeur is een krachtige snelle servo met goede resolutie, stuurt net even wat beter in "noodsituaties".

Breedte is hetzelfde, de diepte is wat minder en niet onbelangrijk minder krachtig.

Blijft nog steeds genoeg ruimte over tussen regelaar en fullsize servo voor de ontvanger. Overigens kan de ontvanger ook op de servo geplakt worden.

Mijn voorkeur is een krachtige snelle servo met goede resolutie, stuurt net even wat beter in "noodsituaties".

Ik rijd met Een s411 sport in combinatie met een 1251, past precies. En sterk genoeg

Heb net zelf de Spec-r S1 gekocht voor de outdoor stock klasse op de Mach, erg mooie auto en qua stijfheid gewoon top. Minstens hetzelfde als de Xray`s waar ik jaren mee gereden heb, laatste haalde ik immers zoveel schroeven uit om flex te creëren.

De Spec-R S1 is beter als de Sakura Zero S, je hoeft er immers geen optie onderdelen voor te kopen om de auto werkend te krijgen. Er zitten standaard 4 cvd assen bij. (Zero S heeft steekassen) Zit een smallere dichte bodemplaat bij voor lipo gebruik. (Zero S heeft aan 1 zijde gaten voor cellen)

Savox low profile servo erbij en klaar.
http://www.the-border.com/Savox-SC-1251MG-Coreless-Digital-Servo.html

Spec-r S1 is een topauto voor weinig geld, onderdelen zijn goed voorradig:
The Border Online RC Shop

Je kan trouwens beter een Hobbywing Justock regelaar en Speed Passion 13.5t motor kopen als je op de Mach wil rijden, kan je ook eens een clubwedstrijd meedoen in de toekomst. Zit je ook rond die prijs

Ik had gevoelsmatig na wat leeswerk al een lichte voorkeur voor de spec-r. Dan gaan we die gewoon doen dus. Ik lees ondertussen nog wat door en ga ik komende week e.e.a. bestellen.

He Chow,
als nog meer vragen hebt over de Spec S1 kan je ook altijd contact met me opnemen.
heb inmiddels al aardig goeie recensies van mensen over deze auto gehad.
Michel

Dat zal ik zeker doen. Ik heb ook via andere bronnen al behoorlijk wat informatie gekregen en heb alles opgeslagen in een documentje. Er komt toch eerst een offroad wagen zodat ik ook buiten een club om kan rijden op de verloren momenten. Daarna ga ik verder met het onroadverhaal zodat ik ook indoor kan gaan rijden volgende winter.

Na 10 jaar ononderbroken tamiya wagens te hebben gebouwd, afgesteld en wedstrijden mee gereden te hebben heb ik me een Spec-R S2 chassis aangeschaft.
Heb dit chassis zojuist gebouwd en heb toch wel wat probleempjes.

Intussen zijn de probleempjes allemaal zo goed als opgelost geraakt.

Laatst bewerkt:
Back