Special Paint + onderdelen

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door pearl_of_divinity, 19 sep 2004.

  1. Wel, bij electro auto's hebben wij al vermeld dat we deze week een aankoop zullen doen.

    Deze auto (een peugeot) zal een replica worden van mijn vriend zijn wagen. Hij zal dus volledig uitgebouwd worden.
    Hierbij bedoel ik: bumpers, verlaging, velgen, spoilers, slotjes... enz

    En dan vergeten we ook het spuiten niet... gewoon basiskleur en een special paint. :lol:

    Nu heb ik hier op het forum al verscheidene personen gezien die een special paint hebben op een modelauto. :D
    Nu is mijn vraag:
    wordt dit ook aan de binnenzijde van de kap gespoten?
    hoe zijn je ervaringen met het spuiten van schaalmodellen?
    en welke verfsoorten zijn het best om hiervoor te gebruiken?

    We hebben natuurlijk al ervaring met de special paint op de grote broer van het peugeotje, maar het zal toch anders zijn he. :p


    Ook zou ik graag willen vernemen waar jullie je onderdeeltjes halen. En of jullie die zelf maken. Hierbij bedoel ik dus: de bumpers, verlaging, velgen, slotjes op de motorkap, spoiler, enz enz enz...
    Adressen, advies en anderen worden met dank aangenomen :wink:

    Vriendelijke groetjes

    PoD
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    He, de tweede vrouw op het forum :lol: . Welkom, ook aan jou!

    Even kort antwoord: De gebruikte bodies zijn, zoals Robo ergens al zei, van lexaan. Lexaan is doorzichtig, daarom wordt de kap aan de binnenkant gespoten, dan beschadigt de kap niet bij crashes.

    De meeste mensen gebruiken gewoon spuitbussen om hun bodies van een design te voorzien, dat is een kwestie van je de rambam plakken en netjes spuiten. Je kunt ook gebruik maken van airbrush, maar dat is net hoe handig jullie daarmee zijn, Het enige waar je echt op moet letten is dat je verf gebruikt die geschikt is voor lexaan, anders springt het er aan alle kanten af.

    Velgen en dergelijke zijn te koop bij iedere modelbouwzaak, wat je zelf KUNT maken, moet je ook vooral lekker zelf maken.

    Verder: gebruik de zoekfunctie rechtsboven eens en zoek dan naar topics over het spuiten van bodies, er is al veel over gezegd!
    Succes!
     
  3. ik neem aan dat je de verf bedoelt :roll:

    ronnie
     
  4. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    He,
    Voor special paint, kijk eens op mn website.
    Parelmoer lak, van de binnenkant gespoten,
    heel moeilijk te spuiten+denk aan een zwarte achtergrond!!!!!!!!!
    Grs,
    Michael
     
  5. michel_rc

    michel_rc Guest

  6. elladar

    elladar Guest

    neen dat is de site niet
    druk even op WWW bij M.Bosman
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
  8. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    Het kan dat die ene website problemen maakt. voor de parelmoerauto kijk je dan maar even op: www.geocities.com/fgvwpassat
    Die andere site is van onze club, geen persoonlijke site.
    Grs,
    Michael
     
  9. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    En die ligt plat, datalimiet overschreden?
     
  10. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik weet niet of jullie de body zelf ook willen aanpassen, maar als dit wel zo is (stel dat je de wielkasten wilt verbreden), kun je de kap beter aan de buitenkant spuiten. Dit i.v.m eventuele verstevigingen / lijmklodders etc.
     
  11. wellicht gaan we een polyester mal maken en deze bewerken met alle nodig attributen :wink:

    Op die manier is het nodig dat we aan de buitenkant spuiten aangezien polyester niet doorzichtig is (denken we aan de ramen).
     
  12. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    @ Jaap,
    FF Offtopic:
    Ik begrijp van die hele geocities server niks meer, dan werkt het,dan niet.
    Ik denk dat het te maken heeft met de datalimiet ja, er is nogal veel transfer nodig voor de foto's die erop staan.
    Hopelijk kan ie op een later tijdstip wel bezocht worden.
    Groeten,
    Michael
     
  13. BlackFox

    BlackFox Guest

    Nu ben ik toch wel eens nieuwschierig om wat voor soort kap (en welke schaal) het hier gaat.
     
  14. wel... bij ons gaat het om een schaalmodel 1/10 van Tamiya.
    We hebben een kap van een Impreza en eentje van een peugeot 306 (die laatste hebben we extra gekocht).

    Het is de bedoeling dat we een polyestermal maken van de peugeot 306, die vervolgens bewerkt zal worden zodat we een evenbeeld krijgen van mijn vriend (WaCko) zijn auto. Deze kap uit polyester zal vervolgens gespoten worden in een special paint, net zoals zijn grote broer.

    :) Dat zijn de plannen van ons, kort samengevat.... :)


    Groetjes

    PoD
     
  15. BlackFox

    BlackFox Guest

    Als showmodel zal het wel perfect lukken denk ik, voor te rijden zal het wel iets moeilijker worden....
     

Deel Deze Pagina