spec's Kyosho GX-40 motor???

Heb zelf al op het net gezocht,maar kon er niks over vinden.

Wie weet wat de specificaties van de GX-40 motor zijn die standaard bij de calmato word geleverd?

Dus hoeveel pk en bij welk toerental het maximale vermogen afgegeven word?

Alvast bedankt jongens.

Mogelijk kun je de specificaties opvragen bij koysho in Duitsland.
Ik wil ook met het zelfde toestel gaan vliegen maar de motor start bij mij zeer slecht. ik gebruik een 1.2 v - 4a gloeiaccu met gloeiplug 4. slaat soms meteen aan maar meestal niet. heb jij soms een goede tip?
BVD

Het zou wel eens kunnen dat die gegevens er gewoon niet zijn.. dit is wat Kyosho over die motor meldt:
Displacement: 6.47cc
Bore:20.5mm
Stroke:19.6mm
Weight:380g (Muffler:82g)
Exhaust: Side
Double Ball Bearing

@Baron Bonanza:

Ik heb tot nu toe ongeveer 16 liter (in 2 maanden) aan brandstof door mijn GX40-je gestookt.

Heb het blokje met wonderolie in laten lopen.Daarbij gebruik makend van de standaard meegeleverde 12/6 propellor.

Daarna ben ik op Coolpower 5% overgestapt en ben na een gallon coolpower op een kleinere prop (10/6) gestapt.

Deze zorgde voor meer toeren en het blokje kwam goed "los".Vervolgens weer een 11/6 gemonteerd en een OS8 plug in het

blokje gedraaid.

Ook ik heb startproblemen gehad.Op aanraden van een clublid ben ik op de OS8 plug gestapt en de startproblemen verdwenen

als sneeuw voor de zon.

Heb tot nu toe nog geen enkele probleem met de GX40 gehad,wat ik niet echt had verwacht van een blokje wat je "d'rbij" krijgt.

Tot nu toe niets anders dan lof over de GX40 van kyosho.

Ik heb er laatst een gloeimodulator ingebouwd en dat maakt het toestel echt helemaal af.Het stationaire toerental is met 500rpm

gedaald (was 3000 is 2500rpm) en het blokje loopt mooi zuiver zonder onregelmatigheden.Van stationair naar volgas loopt ook

vlekkeloos en direct.

Heb hem zelf bij www.hangar.nl voor 35 euro gehaald en heb er absoluut geen spijt van.

Wat je trouwens ook nog kunt monteren,zijn grotere wielen want die standaard dingen stellen niet veel voor op een grasbaan met

plassen water en molshopen.

Ik heb er zelf 3 X 85mm wielen van graupner onder gezet.

De reden waarom ik wil weten bij welke toerental het maximale vermogen door de GX40 word afgegeven,is om te bepalen welke

propellor het beste bij dit blokje past.Al zit ik er momenteel met mijn 11/6 waarschijnlijk niet veel naast.

2500 stationair is toch nog best veel voor een 6,5 cc blokje?

@Hezik:

Je hebt staionair en je hebt stationair.Je kan hem natuurlijk zo laag mogelijk laten lopen,maar de kans op motoruitval is dan ook meteen veel groter.

Bij 3000rpm liep die van mij constant en had absoluut niet de neiging om uit te vallen.

Met de gloeimodulator heb ik hetzelfde bij 2500rpm.Een mooie,contstante loop zonder haperingen.

Als je motor terugvalt in toeren zonder gloeiplug, dan heb je kans dat hij gewoon te rijk staat..

Ik ken het effect wat jij beschrijft wel, mijn Saito heeft het ook heel erg, maar juist omdat ik 'm nog rijk laat lopen idle.

Wat afstelling betreft,denk ik niet dat-ie rijk staat.Het maakt bij mij namelijk niet echt uit of ie bijgegeloeid word of niet.

Heb het met de toerenteller d'rbij gestest.Ik heb hem eerder op 2500/2600rpm (zonder modulator)afgesteld,maar vond hem niet al te betrouwbaar.

Nu de modulator erop zit,heb ik geen enkele problemen met 2500rpm.Hij loopt mooi constant.

Een leerling van me heeft er ook 1 op z'n Calmato, met een 10*6 apc loopt ie erg net netjes en lijkt hij het meeste vermogen te leveren. Eventueel kun je het schotje uit de uitlaat halen, dan maakt ie wat meer herrie, maar win je ook wat vermogen.

Grt.

Back