@Baron Bonanza:
Ik heb tot nu toe ongeveer 16 liter (in 2 maanden) aan brandstof door mijn GX40-je gestookt.
Heb het blokje met wonderolie in laten lopen.Daarbij gebruik makend van de standaard meegeleverde 12/6 propellor.
Daarna ben ik op Coolpower 5% overgestapt en ben na een gallon coolpower op een kleinere prop (10/6) gestapt.
Deze zorgde voor meer toeren en het blokje kwam goed "los".Vervolgens weer een 11/6 gemonteerd en een OS8 plug in het
blokje gedraaid.
Ook ik heb startproblemen gehad.Op aanraden van een clublid ben ik op de OS8 plug gestapt en de startproblemen verdwenen
als sneeuw voor de zon.
Heb tot nu toe nog geen enkele probleem met de GX40 gehad,wat ik niet echt had verwacht van een blokje wat je "d'rbij" krijgt.
Tot nu toe niets anders dan lof over de GX40 van kyosho.
Ik heb er laatst een gloeimodulator ingebouwd en dat maakt het toestel echt helemaal af.Het stationaire toerental is met 500rpm
gedaald (was 3000 is 2500rpm) en het blokje loopt mooi zuiver zonder onregelmatigheden.Van stationair naar volgas loopt ook
vlekkeloos en direct.
Heb hem zelf bij
www.hangar.nl voor 35 euro gehaald en heb er absoluut geen spijt van.
Wat je trouwens ook nog kunt monteren,zijn grotere wielen want die standaard dingen stellen niet veel voor op een grasbaan met
plassen water en molshopen.
Ik heb er zelf 3 X 85mm wielen van graupner onder gezet.
De reden waarom ik wil weten bij welke toerental het maximale vermogen door de GX40 word afgegeven,is om te bepalen welke
propellor het beste bij dit blokje past.Al zit ik er momenteel met mijn 11/6 waarschijnlijk niet veel naast.