spectrum beastx staart probleem

Hoi nick,

Heb idd een blauwe lamp branden na het initialiseren. Verder heb ik geen stunt mode aan. De motor gaat draaien omdat de esc niet in programmeer modus komt. Omdat ik vol gas heb staat volgens mij de beastx op veiligheid. zodra de gashendel onder een bepaalde waarde komt begint de motor te draaien.

let ook op de volgorde
eerst gas vol open
dan pas zender aan
dan pas lipo aansluiten;)

dus niet!!!!! van 0 tot +100 HH van -100 tot 0 rate mode dus..... :bye::D:rolleyes:

futaba zal wel anders zijn :mrgreen::worship:

Nick

Lol, nee, dat is de futaba style :mrgreen:

Origineel spectrum is dat deze van 0-50 in normal stuurt, en van 51-100 in heading hold
Futaba heeft origineel -100 - 0, en 1 - 100

Bij mijn zender kan ik zelfs kiezen tussen de twee (ff10)
Dus zomaar op een merknaam zeggen dat het 30% moet zijn is al een beetje achterhaald tegenwoordig

al die zenderontwikkelaars kroelen steeds meer samen..

ik weet niet welke spektrum zenders jullie hebben maar ik vlieg zelf met spektrum ;)
en topic starter geeft toch aan een blauwe status led te hebben
dus +30 gain is HH

mischien dat andere spektrum zenders dit hebben ikzelf heb de DX7se in hier is toch echt van -100 t0t 0 norm mode en van 0 tot +100 HH

maar goed het zal dan wel ,ga er verder niet over discuseren :rolleyes:

Nick

ik weet niet welke spektrum zenders jullie hebben maar ik vlieg zelf met spektrum ;)
en topic starter geeft toch aan een blauwe status led te hebben
dus +30 gain is HH

mischien dat andere spektrum zenders dit hebben ikzelf heb de DX7se in hier is toch echt van -100 t0t 0 norm mode en van 0 tot +100 HH

maar goed het zal dan wel ,ga er verder niet over discuseren :rolleyes:

Nick

Blijkbaar kun jij ook kiezen, of spectrum heeft geen vaste lijn...
Mijn dx6i werkt op de 0-50 manier.

Dit is dus ook de reden dat ik zelden echt getallen noem als het over gain etc gaat ;-)
al die andere zenders en andere types hebben allemaal weer net ff andere uitgangspunten, waarmee zomaar een grote fout gemaakt kan worden

daarom vraag ik ook welke led er op de beastx brand ;)
en je zal toch met een waarde moeten beginnen.....:D
en ik heb nog even verder gezocht en idd er zijn zenders(van spektrum) die een gyro senstive menu hebben en die heb ik weer niet :confused:.
en daar is idd 0 tot 50 rate en 51 tot 100 HH :oops:
ik stel mijn gain af bij gear en deze loopt van -100 tot +100
en ik vlieg al mijn heli's tussen de 30% en 35% HH mode

lees deze post

http://forum.heliguy.com/spektrum-dx8-heading-hold-problem-t66982.html+

en deze

http://rc.runryder.com/helicopter/t531975p1/

nick

Laatst bewerkt:
Het maakt ook niet zoveel uit, teruggerekend 65% is ook 30% heading hold, en is ook een goede uitgangswaarde

maar met alle verschillende types en net ff iets andere lampjes/kleurtjes heb je zo een spraakverwarring tegenwoordig ;-)

En qua gain, er is niet precies een perfecte waarde..
als het werkt, werkt het
ik heb er op 20% zitten, en ook 1 op 50 % hh
Je kan deze waarde wel beinvloeden, maar dat is weer een ander verhaal

En qua gain, er is niet precies een perfecte waarde..
als het werkt, werkt het
ik heb er op 20% zitten, en ook 1 op 50 % hh
Je kan deze waarde wel beinvloeden, maar dat is weer een ander verhaal

dit klopt, elke heli is anders en loopt mechanisch ook weer anders
ikzelf begin met 30% HH en dan zit ik vrij goed
dan nog even finetunen natuurlijk :ontopic:

Nick

gisteren een beast X ingesteld met Spektrum DX7 en bij 70% gain lampje F aan en onder 50 ging ie in Rate mode.

Gyro ingesteld via de het gear channel.

Kwam uit op 73% gain en een ram strakke staart op een 450 sport.

een DX7 heeft idd een gyro senstive menu (kom ik nu achter)en die heb ik weer niet! maar mijn gain zit gekoppeld aan de gear einpunten (DX7se) en deze lopen wel van -100 na + 100
er zit idd verschil tussen de spektrum zenders

maar topic starter heeft een blauwe status led dus dat moet wel HH mode zijn
en led F of G moet idd oplichten na het initialiseren dan zit je vrij goed
Gr Nick

Laatst bewerkt:
He jongens bedankt voor alle reacties.

Ik ben nog niet helemaal uit wat er nu loos is. Maar moet ook ff rustig al jullie reacties goed doorlezen. Wat betreft de gain moet ik me nog wat meer inlezen denk ik.
Wat betreft het oplichten van lampjes op de ar7200bx weet ik niet precies wat je bedoelt nick. Als deze klaar is met initialiseren staat hij op blauw maar de leds F of G zijn dan wel uit.

Ik had dit weekend hetzelfde. Zit in je zender.

Je moet aux 2 uitzetten op inh en je gear aan je gyro toewijzen. Dan werkt je gyro menu wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Nick,

Met de staart is het nu goed. Was idd de gain. De gyro stond op 0% vanuit de standaard instellingen.
Alleen met de esc lukt het nog niet. Ik heb het zelfs met een andere ontvanger en zender geprobeert.
Helaas heb ik vanavond geen tijd. Maar het moet lukken. We geven de hoop niet op:-).

niet je endpoint op een raar percentage staan, ook alles 100%?
Throttle curve dus ook..

alles staat op 100%. alleen heb ik een pitch curve en een trottle curve van 7 stappen.
In de standaard instelling worden daar 5 van gebruikt. misschien moet ik die laatste 2 ook wel gebruiken. Helaas heb ik pas in het weekend daarvoor tijd. :-(

Laatste 2? Wat heb je daar nu staan dan?

Natuurlijk moet je die gebruiken..
Gewoon de 5 punten over 7 verdelen...

Back