spectrum dx3e

• Topicstarter Topicstarter denizz
  • Startdatum Startdatum
D

denizz

Guest
Effe vraagje kan je hier nou maar 1 auto op doen. of meer? ben er een beetje zat van dat je telkens een nieuwe zender krijg en ik hb nu deze anders ga ik een andere halen waar meer autos op kunnen. iemand die een goede zender weet voor niet al te veel geld waar meer cars op kunnen?

Bij iedere RC zender kan je meerdere ontvangers gebruiken.

Bij een Spektrum moet je ook een Spektrum ontvanger gebruiken en kan je aan oneindig aantal ontvangers koppelen.

Een nadeel van de DX3E is alleen dat deze geen modelgeheugens ondersteund en je dus bij het omschakelen naar een ander model al je settingen moet doorlopen voor de correcte netraal- en eindstanden. Een zender met modelgeheugens hoef je alleen om te zetten naar het juiste model en alles staat goed.

Wat kosten die ik wil niet al te veel kwijt zijn namelijk. rond 140maxx

Want al zou ik een nieuwe spectrum zender halen zoals. De dx2s lijkt mij een goede? moet ik ook andere ontvangers halen natuurlijk .. kan ik die auwe nog wel gebruiken? en hoe link ik die

Laat dat telemetrie nu maar voor wat het is. Dat is niet zo betrouwbaar. Op de DX3C kan je 20 modellen opslaan en je oude spektrum ontvanger werkt er ook mee. Deze valt binnen je budget en is goed. Daarbij is de DX3C ook nog eens een drie kanaalszender. Mocht je het ooit nodig hebben dan heb je dat. Ik heb deze zelf ook. Kijk goed waar je hem koopt, dan kan je makkelijk onder de 100 euro uitkomen. Ik mag geen winkels op het forum zetten dus stuur me maar een PM.

Welke zender raad je me aan ? Met model geheugen

De DX3C kost maar €10 of €15 maar dan de dx3E en hierin kan je 20 moddellen in kwijt. geen telemetriefunctie, maar dat is leuk maar niet noodzakelijk.
ook een leuke zender voor heel weinig geld is HK-GT3B AFHDS 2.4ghz 3 Channel Radio System bij hobbyking, een ander voordeel van deze zender is dat de ontvangers spotgoedkoop zijn.

Die GT3B is in Nederland ook bij de Conrad te vinden (boven 25 euro met iDeal geen verzendkosten) en ook bij div. modelbouwwinkels onder de naam Jamara.

Inderdaad spotgoedkoop en goed als je dit doet;
FlySky GT3b Hack Tech Thread - R/C Tech Forums
Anders zit je met je trim en expo. Kan je hier mee leven omdat je de firmware niet kan (laten) veranderen, dan is het een goede zender met goedkope ontvangers.

En met veranderen bedoel ik het herprogrammeren van de zender.
P.S. Ik lees het nu net terug en het is niet zo dramatisch met de trim en expo zoals het klinkt, maar het kan een probleem zijn.

Ik. kan een dx2s. krijgen voor 140 euro nieuw maar dit zal dan een afrader zijn? omdat dx3 goedkoper is?? ik vind namelijk best handig als je je batterij status enz kan zien

Heb een DX3S en en een DX3C gehad...
Ondanks dat de DX3S het dubbele in prijs kost, vond ik de DX3C beter in de hand liggen...

dıe bıj conrad ıs ınderdaad wel goedkoop ja! is dıt een aanrader of? heeft ıemand hıer ervarıng mee?

In mijn PM:

denizz zei:
hee ık heb ıntusse even zıtten kıjken naar dıe zender bıj conrad wast je tegen me zıj zıet er leuk en goedkoop uıt maar ıs hıj ook goed? ık zag dat er faılsafe enz ın zat ık ben gewoon recreatıe rıjden dus dan zouden dıe spectrums best duur zıjn voor 150 euro en zag dat dıe ontvangers van conrad goedkoop waren raad je me hem aan of? en ık kan natuurlıjk nıet dıe spectrum ontvanger gebruıken met dıe conrad zender?

Laat ik even duidelijk zijn dat met zo'n topic het niet de bedoeling is om direct in de PB te duiken. Wil je iets persoonlijk vragen geen probleem maar als je dit topic hebt lopen hou het dan in je topic.

Laat ik heel duidelijk zijn, als die GT3B modellen zijn eigenlijk hetzelfde maar hou er reeneing mee dat als je bij HK gaat halen er veelal geen (geldige) CE certificaat in zit en dus bij de douane (vooral in België) alsnog in de schredder kan verwijnen.

Dus lees de al gegeven links even door en maak je conclusie

denk dak tog maar voor de spectrum ga even naar pk vrıjdag en kıjken welke het beste ın de hand lıcht

Graag even je posts editen in plaats van steeds maar een nieuwe te maken.
Ik heb de Spektrum DX3S gehad maar deze had voor mij geen goed bereik.
Ik heb nu een Futaba 2PM 2,4Ghz zender en die werkt echt heel fijn.
Ik vond ook dat er voor een beginner/recreatierijder te veel mogelijkheden zitten op de DX*S.

Back