spectrum DX6i goede keuze voor rc schepen ?

Goedemorgen !

Zoals in een ander topic al vermeld, ben ik bezig met de bouw van een Paula III. Daarnaast is mijn nieuwe Riva aquarama binnengekomen (moet nu worden omgebouwd voor r/c) en verwacht ik eerdaags ook nog de bestelde equipage Riviera 80.

Daar mijn oude zender waarmee ik vloog een 35Mhz is, sta ik voor de aankoop van een nieuwe.

Ik las positieve dingen over de DX6i. 6 kanaals dus ruimte voor allerlei extra functies (verlichting, geluid, kraanmodule, ...) én betaalbaar. digitaal dus makkelijk instelbaar en een geheugen voor mijn verschillende sloepen.
Is dit ook effectief een goede keuze voor de r/c schepen besturing ?

Ik sluit niet uit dat ik van de winter ook nog wat ga experimenteren met kleine indoor heli's (en mens moet ergens mee bezig zijn toch ;) )

wat soort servo's kan je hiermee gebruiken en zit er verschil tussen de types ?

tips voor een interessante aanbieding worden altijd geapprecieerd :-p

Van boven naar beneden:
Ja het is een uitstekende keuze om een DX6I te gebruiken voor boten.
Kleine heli's kun je er prima mee bedienen, maar let wel op bij de aanschaf van de mini heli dat de ontvanger die er vaak al in zit werkt met je spectrum zender!
De servo's die in een micro heli zitten zijn vaak micro servo's ( :D) dus >5gr. Je kunt alle soorten servo's gebruiken met je zender. Ja er zit erg veel verschil tussen de servo's maar dat is hetzelfde als in je vliegtuig servo's.
2e hands kommen ze soms te koop voorbij op het forum, maar mij lukt het tot op heden nog niet om de 'verkoper' zo ver te krijgen dat hij even zijn gegevens stuurt zodat we de koop kunnen afhandelen..Een betere optie is dus waarschijnlijk om hem te bestellen bij www.hobbycity.com
Jakko

Back