Spectrum dx6i met AR6210 foutmelding

Hallo

Ik ben helemaal hier op het form en heb er al veel op gelezen

Ik heb nu een KDS 450C met een spectrum DX6I met AR6210

Ik heb hem op de volgende manier aangesloten:

De ESC in kanaal 1 throttle
Aileron in kanaal 2 (ail): linker servo.
Elevator in kanaal 3 (elev): de servo die in het midden zit
Gyro in kanaal 4 (rudder) : de gyrostekker met 3 aders
Gyrogain in kanaal 5 (Gear) : de gyrostekker met 1 ader
Pitch in kanaal 6 (aux) : rechter servo.

Dit werkt ook goed als ik gas geef zonder de motor er op aan te sluiten gaan de 3 servo's tegelijk omhoog dat klopt volgens mij wel veder werkt het sturen ook wel ik heb volgens mij de zender ook goed in gesteld want alles werkte tot dat...

Ik de motor aan sluite op de zender hij contente wel maar toen gaf de BRUSHLESS een groen knipperlicht deze brand normaal en hij gaf een pieptoon toen ik gas wou geven deden allen de servo's het de motor begon niet te draaien en hij bleef maar een piep toon geven

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen of misschien weet om dit op te lossen ik zou jullie er dankbaar zijn want ik sta al bijna 2 maanden aan de grond met dit probleem

al vast bedankt!!

hallo mark?woudend

Ik denkt dat het probleem in je ESC zit, wellicht is het handig om daar wat meer info over te geven en de motor dan ook maar gelijk.
Vermeld ook even je woonplaats, misschien woont er iemand bij je in de buurt die je heli binnen een paar minuten de lucht in kan helpen.

Groet
Andreas

hallo mark?woudend

Ik denkt dat het probleem in je ESC zit, wellicht is het handig om daar wat meer info over te geven en de motor dan ook maar gelijk.
Vermeld ook even je woonplaats, misschien woont er iemand bij je in de buurt die je heli binnen een paar minuten de lucht in kan helpen.

Groet
Andreas

Hallo ik woon in woudsend (friesland)

ik heb een waypoint Brushless 45A ESC BEC - 4s LIPO.12NC

en een Brushless motor KDS WS2632 3500KV

met KDS 900 gryo

ik hoop dat dit voldoende info is

4 s lipo ?? normaal vliegt een 450 heli op 3 s...

kan zijn dat ik het verkeerd begrijp nu, ik vind via google dat de esc iig 4s aan kan.

heb je je gas trim helemaal onderin staan ?

klinkt verder ale een esc instelling

4 s lipo ?? normaal vliegt een 450 heli op 3 s...

kan zijn dat ik het verkeerd begrijp nu, ik vind via google dat de esc iig 4s aan kan.

heb je je gas trim helemaal onderin staan ?

klinkt verder ale een esc instelling

hoe bedoelt u met gas trim op de ontvanger wel maar ik vlieg wel met 3s lipos zou dat ook het probleem kunnen zijn

3s is goed, daar zit t m niet in.

de trim naast je gasstick op de zender... anders ziet je esc geen gas op 0 signaal, dan pakt i m niet, is beveiliging.

Misschien denk ik wel veel te simpel hoor.
Maar staat de throttle hold toevallig aan?
Als die aanstaat zal de motor nooit gaan draaien.

De schakelaar van de throttle hold zit bovenop de zender aan de rechterkant.
De bovenst schakelaar is de rudder, de onderste is de throttle hold.
1 = Throttle hold
0 = Mix

De throttle hold zorgt ervoor dat als de heli accu aangesloten is en de throttle hold aan staat, ervoor zorgt dat als je per ongeluk tijdens het lopen de throttle stick zou bewegen, de heli niet meteen op spint.
Een beveiliging dus.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De schakelaar van de throttle hold zit bovenop de zender aan de rechterkant.
De bovenst schakelaar is de rudder, de onderste is de throttle hold.
1 = Throttle hold
0 = Mix

De throttle hold zorgt ervoor dat als de heli accu aangesloten is en de throttle hold aan staat, ervoor zorgt dat als je per ongeluk tijdens het lopen de throttle stick zou bewegen, de heli niet meteen op spint.
Een beveiliging dus.

full

Moet deze schakelaar op 0 of op 1 staan? dit wil ik even zeker weten dat hij niet in eens weg vliegt of zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de schakelaar op 0 (nul) staat, zorg er dan voor dat de throttle stick helemaal naar beneden staat. Staat ie op 1 (één) dan staat de beveiliging aan.
Maar het is sowieso verstandig om de throttle stick voor het beginnen met optoeren in de onderste stand te hebben.

PS
Voor alle duidelijkheid, tijdens het vliegen staat de throttle schakelaar dus op 0 (nul).

geen idee van Spectrum , maar

bij futaba is throttle op kanaal 3
en bij 95 % van mijn heli's is throttle reversd,

groetjes van Heli-Uwe

Als de schakelaar op 0 (nul) staat, zorg er dan voor dat de throttle stick helemaal naar beneden staat. Staat ie op 1 (één) dan staat de beveiliging aan.
Maar het is sowieso verstandig om de throttle stick voor het beginnen met optoeren in de onderste stand te hebben.

PS
Voor alle duidelijkheid, tijdens het vliegen staat de throttle schakelaar dus op 0 (nul).

Ik heb deze schakelaar op 0 staan dus dat is ook goed

ik heb ondertussen het probleem gevonden ik kreeg in prive mail en die zei dat ik de hoofd en staart rottoren er af moest hallen en dan de gas hendel vol gas zetten en dan de afstand bediening aan en daarna de accu en dan langzaam de gas hendel naar benenden doen waardoor hij vlink wat gas geeft

Daarna ontkoppel je de accu en ze je de gas hendel weer helemaal naar beneden en daarna de accu er weer op aan sluiten en dan werkt hij weer helemaal!!

Bedankt voor jullie hulp!!!!

ik heb ondertussen het probleem gevonden ik kreeg in prive mail en die zei dat ik de hoofd en staart rotoren er af moest hallen en dan de gas hendel vol gas zetten en dan de afstand bediening aan en daarna de accu en dan langzaam de gas hendel naar beneden doen waardoor hij flink wat gas geeft daarom moesten de rotoren er ook af

Daarna ontkoppel je de accu en ze je de gas hendel weer helemaal naar beneden en daarna de accu er weer op aan sluiten en dan werkt hij weer helemaal!!

ik heb ondertussen het probleem gevonden ik kreeg in prive mail en die zei dat ik de hoofd en staart rottoren er af moest hallen en dan de gas hendel vol gas zetten en dan de afstand bediening aan en daarna de accu en dan langzaam de gas hendel naar benenden doen waardoor hij vlink wat gas geeft

Back