Speed 600 aandrijving

bedankt voor de uitleg! :D

Ik verwacht hem tussen de 1500 a 1600gram te laten komen. Ik gebruik namelijk alles VEEL lichter als origineel:

*geen camera
*geen nicad maar lipo
*veel lichtere brushless
*lichtere servo's

Het lagere gewicht maakt ook nog eens een lagere vleugel belasting, wat het zweven alleen nog maar ten goede kan komen. Ik hoop er een geslaagde zwever mee te kunnen verkrijgen! :P

gr,

niels

Van mijn verjaardagsgeld nog maar een Typhoon 29/12/10 gekocht. Met een 11x6 Graupner CAM klap-prop. Gewichtsprobleem opgelost door een ontvangeraccu in de neus te plaatsen.
Wat een verschil......eigenlijk is prutsen met een speed 600 echt tijdverspilling. :D

Watvoor slowfly prop kan een APC-e prop vervangen?

Het gaat om een 9X4,5/4 propje.

Ik wil er graag een slowfly propje opzetten met een profsaver, dat is namelijk iets fijner bij de landing waarneer de motor in de neus zit :wink:

alvast bedankt1

gr,

niels

Ha Niels,
We hebben het hier toch nog steeds over een electrozwever? :?:
Misschien begrijp ik de vraag dan niet helemaal goed maar een klapprop lijkt me een logischer keus.
Graupner CAM folding met 23x12 (=9x5) of 20x11 (8x4) bijvoorbeeld?
Groeten
Arjan

Het gaat inderdaad nog steeds om de zwever! Het wordt nu toch een normale prop of klapprop, een slowfly zou volgens rctechnics gaan slippen en meer stroom trekken waardoor hij dus minder efficient is...

Dan neem ik maar een gewone prop, waarschijnlijk een klapprop want de apc e props hebben hele slechte gaten om de prop te bevestigen. Van APC weet ik dat de andere props goed zijn maar die electric props hebben het montage gat niet in het midden, het zijn rare maten en ze zijn nooit hetzelfde, kortom ze zijn dus niet te bevestigen! :cry:

Ik heb zojuist eens naar de zwever gekeken, de motor zal met een motorsteun een stuk voor de neus worden gemonteerd om in combi met de lipo's het zwaartepunt goed te krijgen, ook heb ik al de servo's naar voren gehaald, maar dat komt dus wel goed, ik vraag me dan alleen af of een klapprop dan nog wel zin heeft waarneer de motor buiten de romp steekt. Wel heb ik dan het propbleem met landen als de prop de grondraakt dus.........:roll:

wat zal ik nu nemen? :wink:

gr,

niels

Een slowfly prop is wel efficient als hij goed bij het vliegtuig past maar als je de motor stil zet is hij aerodynamisch in het nadeel.
Voordeel van een klapprop is bovendien veiliger bij de landing dan een slowflyprop met propsaver met buiklandingen.
Het hangt dus ook af van je vliegstijl en je landingsbaan. :)
En dat bevestigings propbleem snap ik niet helemaal maar ik maak mijn eigen propsavers. :?

Dat is waar,

maar de slowfly prop zou zo uitkomen bij de neus dat hij bij de landing zo ver kantelt dat het binnen het bereik van de propsaver ligt. Er zal dus niets beschadigen.

En wat de weerstand er van betreft:

dat maakt mij niet zoveel uit, ik wil hem gewoon gaan gebruiken als fun zwevertje. Hij hoeft niet persee een uur boven te blijven :lol:

gr,

niels

Back