(Speed) boot met lange vaartijd

Hallo,

Ik heb me de vissers boot van Robbe Antje II gekocht, en bij openen van de doos en het bekijken van de handleiding :? stond ik met men handen in men haar. Ik dacht omdat ik al enige ervaring heb in statische modelbouw alsook in het rc gebeuren (autos), dat ik een boot ook wel varend zou kijgen. Nu de handleiding van de boot viel zeer tegen, met amper 5 prentjes en 10 pagina's pure tekst zou ik hem in elkaar moeten krijgen :? . Nu dit zie ik helemaal niet zitten, en ga dit model houden om later nog eens te proberen. Maar nu ben ik dus opzoek naar een andere boot. Ik ben dus opzoek naar een speedboot waarbij de snelheid niet van het grootste belang zijn, maar wel de vaartijd. Dus liefst langer varen dan 15min, een 30min zou al goed zijn. En ook had ik het liefst een groot model. Een zender en dergelijke heb ik al, dus het liefst ook geen rtr.
Ik had op het eerste zicht men oog laten vallen op de graupner giant racer.

Nu wat denken jullie hiervan?

Graag hoor ik jullie mening

Alvast bedankt

NielsVV

Groot, snelheid, electrisch en lang varen past niet bij elkaar.
Een grote boot vraagt veel vermogen.
Snelheid vraagt veel vermogen.
Lang varen vraagt veel vermogen.
Drie keer veel vermogen is een heleboel vermogen.
Dat alles moet uit een accu gehaald, een hele grote accu.
Grote accu's wegen weer zwaar en dat vraagt.....je raadt het al.....veel vermogen.

Je moet doen wat je zin in hebt, weet echter dan zo'n Antje normaal simpel in elkaar te steken is - dat betekent niet dat je dit op 2 avonden voor elkaar hebt.

Speedboten zijn meestal sneller te bouwen (in kit he) MAAR je moet veel meer weten waar je mee bezig bent in de afstelling en als je hier de fout in gaat zal je boot het niet goed doen.

Antje zal varen met verschillende motoren en niet kritisch zijn als je een klein foutje maakt in de bouw.

Het is je eigen boot he, dus zolang de basis (aandrijving, roer, etc...) ok is heb je de vrijheid de 10 pagina's tekst te interpreteren naar eigen goeddunken.

Het internet heeft trouwens ook info op deze boot.

terug naar de speedboot, lang varen en een grote boot gaan alleen maar samen met een zeer goede (gekoelde) motor en lichte (lipo's dus - duur) batterijen. Anders ben je te zwaar en krijg je een werkschip.

Dat is dan ook de reden waarom ik werkschepen heb... daar vaar je tenminste even mee.

Er is natuurlijk speed en speed. Kijk anders eens naar een yacht (San diego, Najade...). Die kunnen meer gewicht hebben dus iets meer vaartijd.

Denk echter niet dat die makkelijker te bouwen zijn, dan gaat je Antje nog kinderspel zijn.

Patrick

Oei oei, dan zal ik me eerst beter wat concentreren op enkel men Antje, en men speedboot in het achterhoofd houden.

Maar toch alvast bedankt voor jullie raad

Back