D-J,
je range is nogal groot. MPX Blizzard of een F3B kist.
Voll GFK (voor de nederlanders vol-glas) én een D-box (meestal al carbon) dan is €200,- wel heel optimistisch. Zeker als je er nog een motor en regelaar bij wilt hebben ook.
Voor aan de helling (in het buitenland) zou ik zeker niet kleiner gaan als 1,50m.
Dan begin je met de eerder genoemde Hawk, Toplight Standard met GFK-vleugel (ook bekend als Xrace van Airtech uit Frankrijk en nog 5 andere namen), Ocelot, Banana, Alex, Spider, Blade of Opus (PAF models). Of mijn persoonlijke favoriet de Mini-Ellipse van Jaro Muller. M'n 2e-handsje heb ik 4 jaar helemaal stuk gevlogen, maar het vloog met lichte thermiek tot aan windkracht 7 (zonder ballast).
In het 2 meter segment zijn er veel zwevers te vinden. Met die spanwijdte moet je ook echt gaan denken aan 4-kleppen (ailerons+remkleppen) omdat je dan het profiel van de vleugel nog kan veranderen.
Ga je groter dan moet er ook een zwaardere motor en regelaar in, dan stijgen de kosten weer.
Overigens is je oude zwever waarschijnlijk heel geschikt voor de helling, alleen voor de "lichte" weersomstandigheden. Niet wegdoen dus !!
Het is ook nog geheel afhankelijk van je vliegstijl. Land je altijd heel netjes, of durf/wil je 'm af en toe ook tegen de grond drukken.
Land je altijd op een mooie gras-ondergrond of moet je (buitenland!!) op stenige ondergrond landen. Kan belangrijk zijn voor een keuze tussen T-staart, V-staart of Kruis-staart.
Waar gaat je voorkeur naar uit?
Wil je vliegen of wil je toch nog doorsparen om een stapje hoger/beter te kunnen kopen?
Toevallig heb ik nog 2 mogelijke kandidaten (van een oud vrouwtje geweest

),
want ik wil mijn vloot nog steeds een beetje kleiner maken, Gillette II van FVK, en de Signal van FVK.
Google er eens op. Wel schuim-abachi vleugels, maar redelijk sterk omdat ze in de mal zijn geperst. Geloof mijn woord maar niet, maar lees je goed in.
De Signal met motor, Mega 22/30/3 en spinner en prop en servo's (Hitec 81 en 85 MG) zou op €200,- kunnen uitkomen, omdat de romp een kraakje heeft. De romp daarna gerepareerd met carbon rovings. De prijs is conform de onderdelen.
De Gillette 2xHitec81(aileron), 2xHitec85MG(rem/wolb-kleppen), 2x Dymond D60 voor V-tail. 80% afgebouwd. Zonder motor. (Servo's zijn nieuw/niet eerder gebruikt.
Zwever-rompje, neus afgezaagd en motorschot ingelijmd. Een buitenloper zal niet passen. Prijs ergens tussen de €140,- en €170,-.
Goed einde van mijn bijdrage en half verkoopbericht.