Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is zinvol om een kistje op minimale vliegsnelheid te houden, omdat tie anders af kiept of te weinig lift genereert.ik zou graag willen weten
Waar om het zinvol is om je snelheid te meten
Is het bruikbaar in landing of voor thermal ?
Nee ik zou ook niet de hele tijd op mijn scherm willen kijken om de snelheid te zien, maar op een OpenTx zender kan je heel gemakkelijk een waarschuwing instellen als je onder een bepaalde snelheid komt. Die waarschuwing wordt dan gewoon door de lieve stem uitgesprokenTijdens de landing zou ik niet graag mijn ogen van het model afhalen om de snelheid (pitotbuis: airspeed) te checken. Ik heb een airspeed sensor in twee toestellen, maar met name voor de leuk. De resultaten kan ik met alle andere telemetriedata inlezen in een spreadsheet. Dit is Taranis/OpenTX, of en zo ja hoe het met andere merken werkt weet ik niet.
Nee ik zou ook niet de hele tijd op mijn scherm willen kijken om de snelheid te zien, maar op een OpenTx zender kan je heel gemakkelijk een waarschuwing instellen als je onder een bepaalde snelheid komt. Die waarschuwing wordt dan gewoon door de lieve stem uitgesproken
Dat hoef ik ook niet te doen ik kan een minimum vliegsnelheid instellen waar als tie daar onder komt er een alarm melding uit de zender vibreert en er zoetgevooisde stem klinkt dat de snelheid te laag is.ijdens de landing zou ik niet graag mijn ogen van het model afhalen om de snelheid (pitotbuis: airspeed) te checken.
Ja elke meting neemt wat tijd in beslag.Om maar gelijk het grootste probleem te benoemen: Een Pitotbuis meting heeft nogal wat "meet-ruis" waardoor het instrument traag gemaakt moet worden om een beetje een rustige uitlezing te krijgen.
Bij de trippel A merk zenders flatst die data een factor 3 sneller de zender in t.o.v. open TX.De telemetrie verbinding heeft ook nog wat tijd nodig, en in de praktijk houdt dat in, dat als je de overtreksnelheid wéét, en je stelt daar je waarschuwing op in, dan krijg je die waarschuwing meerdere volle seconden NADAT je kist uit de lucht gevallen is. Dus daar heb je bitter weinig aan.
Wat is de overdracht snelheid van OpenTx dan?Ja elke meting neemt wat tijd in beslag.
Bij de trippel A merk zenders flatst die data een factor 3 sneller de zender in t.o.v. open TX.
En dan ook nog elke 20ms of in een nog kortere herhalingstijd.
De overdracht snelheid, retour is 9600 baud en komt ook net als veel andere merken elke 20ms binnen.Wat is de overdracht snelheid van OpenTx dan?
Ja elke meting neemt wat tijd in beslag.
Bij de trippel A merk zenders flatst die data een factor 3 sneller de zender in t.o.v. open TX.
En dan ook nog elke 20ms of in een nog kortere herhalingstijd.
Een feit? Ik heb reverentie materiaal beschikbaar, zal het eens een keertje opduikelen uit de grote verzamel en verdwijndoos.Je hoeft me niet te geloven, maar het is gewoon een feit
Oh, ik geloof gerust dat die sample rate en data-overdracht zo snel is, hoor...Een feit? Ik heb reverentie materiaal beschikbaar, zal het eens een keertje opduikelen uit de grote verzamel en verdwijndoos.