Speedboot Bouwen

• Topicstarter Topicstarter 1Davey
  • Startdatum Startdatum
1

1Davey

Guest
Hallo,

Ik wil graag zelf een boot bouwen. Dit word me eerste dus hebben jullie nog tips voor mij. Ik wil het liefts een Catamaran of een Wild thing, hij moet wel aardig snel gaan en wil liever niet dat ik om de 10minuten een accu moet verwisselen. Dus wat is handiger dan Brandstof of Electro en wat voor een dan? Hebben jullie misschien ook nog wat bouwtekeningen? Het moet niet al te duur worden. Ik nog niks aan spullen moet alles nog kopen dus.

Alvast bedankt Dave

Hmzz je noemt 2 dingen op die niet echt bij elkaar horen.
Snel gaan, en lange vaartijd.

Maar watvoor lengte had je in gedachten?

En ik heb hier nog wel een bouwtekening van een Catamaran, zelf
getekend, maar nog nooit gebouwd. :oops:
Verder kan je kijken voor de cat van Jurriaan. deze is met sucses gemaakt.

En voor de wildthing (en andere modellen) kan je kijken op http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen

Koop een mooie goedekope wildthing romp, en bouw daar een goedkoop blokkie in!

Zender ontvanger... 2 servo's....( of 3)
Asjes... schroef.... roertje....en de rest koop je allemaal bij de lokale dhz op de hoek. Bouw alles zorgvuldig, denk goed na voordat je iets doet.
Dan kun je met 4 weken het water op!

voor onder de 150 euro ( ex zender en ontvanger)

ben toch ook wel erg benieuwd wat voor motor blokje er dan inzet :S.
Als het voor 150 euro kan, dan hadden vast wel veel mensen zoiets gedaan.
Zoals al eerder gezegd, een beetje as roer enz heb je voor 150 euro !

Je moet zorgen dat je handig bent / word! mensen kent die handig zijn! Aluminium strip verwarmen en buigen op een werkbankje, busje erop solderen / punt lassen. beetje recht tikken met klop hamertje.
Dan kost het je alleen materiaal kosten. Kun je voor zo'n strip rustig de komma 2 plaatjes verschuiven.

Natuurlijk haal je zo nooit het "perfecte" resultaat zoals die van 150 euro. Geen water pick-up etc.
En ook de kwaliteit niet! Maar het werkt wel!

Het is voor beginners erg leuk! Ik ben zelf als hoofd project een onderzeeer aan het bouwen.
Een bootje met een 24cc blokje, is voor mij puur als tijdelijk fun project.

dan hadden vast wel veel mensen zoiets gedaan
Er zijn genoeg mensen die dat doen!

Als je net nieuw bent met de hobby... en eerst de kat uit de boom wilt kijken. Koop je toch geen product van 500 euro of meer?

als je niet teveel te besteden hebt, dan zou ik er eentje van rond de 60cm maximaal bouwen, daarboven kom je al snel in de duurdere motoren etc terrecht.
En vergis je niet, kleine bootjes kunnen ook ontzettend hard gaan 8)

succes met zoeken en bouwen

grtz

Het hoeft niet zo duur te zijn,

Bij mijn huidige bootje heb ik ook gewoon 2 meter alubuis gebruikt en heb daarmee de koeling gebogen en gebruikt voor de assen.
In de assen een glad staafje en aan het uiteinde M4 draad op getapt voor de prop (staafje past er net doorheen) en ingevet.
Voor het roer heb ik aluminium plaat op maat geknipt en een roertje gefabriceerd.
De koppelingen heb ik zelf gedraaid en bewerkt.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik op mijn werk allehande gereedschappen en machines tot mijn beschikking heb om dit zelf te doen.
evenals materiaal.
Maar het kan wel allemaal voor een leuke prijs als je maar creatief nadenkt over oplossingen.

Suc6

Back