speedboot maken

• Topicstarter Topicstarter runnerlex
  • Startdatum Startdatum
R

runnerlex

Guest
hoi
ik wil een speedboot maken ik heb twee mallen hier voor mijn vraag is hoe moet ik dit aan pakken.
ik heb nog van me vorige bootje een hektrailertje nog doek en z-poxy over,kan je z-poxy over glasmat smeren of lukt dit niet ik zou graag hier over advies willen hebben alvast bedankt runnerlex

Hallo Lex,

Welkom op dit forum!

Zoals je gezien zult hebben, genoeg hits,maar (nog) geen antwoorden...
Daarvoor hebben we méér informatie (en het liefst foto's) nodig.
Hoe groot moet de boot worden, hoe snel, welk type aandrijving, dat soort dingen.

Z-poxy heeft een verwerkingstijd van 20-30 minuten, in principe kun je hier wel een romp mee lamineren, maar gemakkelijker werken, zeker voor een eerste keer, is een 'normale' 24u epoxy.

Als je glasmat bedoelt, dat stugge spul van gehakte vezels; daar zit een bindmiddel in, dat alleen oplost in polyester, niet in epoxy.
Voor epoxy heb je glasweefsel nodig.

Welke soort hangt af van je lamineervaardigheden, de grootte van je mal en de kleinste radius, die je moet kunnen maken, zonder dat het glasweefsel zichzelf weer loswerkt.

Loswas (en eventueel PVA) is ook een artikel waar je bij het bouwen in mallen niet zonder kunt.

Vul je profiel even volledig in, dan krijg je meer reacties en het 'praat' gemakkelijker...

Groeten, Jan

hoi jan
bedankt ieder geval voor je reactie ik heb foto van de mal gemaakt mij gaat effe om hoe je de romp het beste kunt doen met deze mallen de motor en andere dingen komen later wel eerst ff kijken hoe het met romp moet,de grote van de mal is 90cm lang en30 cm breed grtjes lex ps ik kijk vanavond ff hoe ik de foto hier op krijg

Back