speedboot opvoeren

• Topicstarter Topicstarter beetledrift
  • Startdatum Startdatum
weet ik , maar ik heb mijn princess recent weer uit het stof gehaald , vandaar

heb je nog meer tips voor de pricess balsaplank ?
heb er pas ook een gekocht :D
moet hem nog ff opknappen en wil naar brushless gaan
hoop dat de tandwieltjes het aan kunnen:confused:
en wil er er een motor trimmer op zetten:mrgreen:

ik loop er ook aan te denken om de mijne sneller te maken , ik heb er nu 3s lipo in liggen met de standaard motor. ik denk je er geen brushless in moet hangen want dat kunnen de tandwielen niet aan .

Die gele prinzess is een latere uitvoering , de orginele waren oranje .

als je gaat zoeken op google vind je in de us buitenboordmotoren die geschikt zijn voor brushless. ook worden de staartstukken brandstof bb motoren wel gebruikt.

ik loop er aan te denken om de mijne met een surface prop uit te rusten en een nep motor als roer te gebruiken met de motor in de romp .

kijk maar eens naar deze link:

Graupner GTX 800 Outboard

sneller dan een standaard motor en 3s lipo wil je niet gaan.
1 blijft de motor dan heel
2 blijft de boot controleerbaar

ik had die van mij op 8 cellen met een speed 600 en dat ging het mooiste.
Robbe Princes
dat was de gele uitvoering en heb ook nog een oranje uitvoering

letop deze boot is niet geschikt voor hoge snelheden.
gaat dan stuiteren als een gek omdat het bodem ontwerp er niet op gemaakt is.

gr jaimy

ja maar die graufner gtx 800 vind ik net ff wat te duur
een vriend van mij heeft nog een graufner bb motor liggen met flex asjemaar deze is voor borstel motoren :)
die motor gaat er vandeweek op heb zelf nog een 3000kv en 6000kv brushless motor en een 7800kv liggen met regelaar wil het wel ff uit proberen
wil de standaart motor niet stuk hebben natuurlijk is net zo mooi
wil um uitproberen met 2s en 3s lipo's

Bij overstappen van 'brushed' naar 'brushless' ,

de regelaar of je zender op "soft-start" zetten , dan blijft de boel langer heel.

kon het niet laten vanmorgen alles klaar gemaakt om te varen brushless er in en gaan dacht ik beetje veel vermogen maar heb besloten dat ik toch maar met standaard motor ga varen gaf net te veel gas meteen op z'n kop :help: (wel met 11.1v) kon meteen het water in :( en dit was nog maar m'n 3000kv motor gaat wel erg hard :mrgreen: maar om dan iedere keer het water in te gaan nee dank u

groetjes jasper

filmpjes op youtube gezet kijk maar onder robbe prinzess 11.1v and 3000kv:-D

Laatst bewerkt:
Hey,

hij wipt veel te veel, je moet is proberen om het zwaartepunt wat meer naar voren te leggen, met dit gladde water moet je gewoon zonder gestuiter kunnen varen. Heb je verder wel de soft start in je regelaar ingesteld? dat zorgt ervoor dat de boot niet in 1 keer uit het water schiet en dus ook niet op zijn dak beland.

Groetjes,

Jelmer

had 3 accu's er in hielp ook niet maar dit was de eerste x varen met de prinzess ga denk plaklood halen en de punt vol plakken.
maar volgende x met opblaasboot !!!!
had de soft start niet ingesteld maar geef bijna half gas durfde um niet helemaal open te gooien
maar was een leuke ervaring ;)

groetjes jasper

Laatst bewerkt:
Hey,

had je die 3 accu's, de ontvanger en de regelaar al helemaal in de punt liggen dan? lijkt me sterk. plaklood gebruik je altijd pas als je het niet opgelost krijgt met de andere dingen in je boot, je boot wordt er zwaarder van en dat is niet goed.

Dus mijn advies is ga eerst is met het gewichtspunt spelen. je kunt er wel 3 accu's in leggen maar als je die achterin legt moet je niet verwachten dat de boot vlakker gaat lopen.

Groetjes,

Jelmer

hallo
had er 2 in de punt en 1 int midde ga volgendeweek verder met proberen
was mij net ff te nat :p .
maar denk dat ik nog een x met brushless gavaren .
neem de orgi-motor ook maar mee denk

groetjes jasper

vandaag toch maar weer gegaan ;)
deze keer met 7.4v en motor anders gezet ging al een stuk beter maar moet idd zwaarder in de punt ga morgen naar de kaag ff spelen alles goed waterproof maken (dicht plakken) en gaan .als ie om gaat dan varen we er wel naar toe hoef ik niet meer het water in gelukkig :worship:
zal wel wat filmpjes maken.
gaan kijken hoe hard ie wil met 11.1v zal wel vaak om gaan denk:mrgreen:

groetjes

Laatst bewerkt:
hallo
nou ging nie goed m'n as brak heb nieuwe besteld
kan ik zaterdag weer varen en filmen :D

ff ander vraagje heb iemand nog de bouw tekening van de prinzess ???
zou iemand dan een kopie voor mij willen maken heb deze nooit gehad en zou deze graag willen hebben

mvg jasper

dat zou mooi zijn jaimy :D
heb het bootje 2de hands en alles was er uit :(
wel heb ik het ruitje moet er wel nog ff opgeplakt worden ;)

groetjes

hallo,

beetledrift was een eerdere account van mij, sinds ik het niet voor elkaar kreeg om het wachtwoord toen terug te krijgen :S
ik ben nu ook de trotse bezitter van de oranje robbe princess. tijdje geleden kreeg ik van een dorpsbewoner te horen dat zij oude modelbouw dingen hadden... en het eigenlijk weg wilden gooien. maar omdat ze mij wel is hadden zien rijden met rc autos kreeg ik het.
ik was uiterst blij natuurlijk :D

in de doos zaten 2 boten, de oranje princess zonder motor helaas. verder een gele boot waarvan ik het merk/model niet weet, en een marui auto. :D
ik ben van plan om de 2de princess ook varend te maken, alleen zoek nog wel een goede buitenboordmotor ervoor.

Back