Hallo Remco : ja het is de gele miss Geico in de 100cm uitvoering.
Hallo Jan,ja de boot is dmv spanten / latjes opgebouwd en zeer licht moet ik zeggen: spanten 3mm multiplex en latjes van cedar hout2,8mm dik,zoals men mij geadviseerd heeft. Maar je vind de opbouw niet goed voor een snelle catamaran? Zijn dubbele roeren ook niet optimaal t.o.v. 1 roer? (de foto van advertentie waar de boot recht op staat is niet gelakt,maar reeds gelamineerd met glasweefsel en epoxy............) Ik heb even geprobeerd een zijkant uit 1 stuk van 3mm multiplex,ipv latjes, te monteren voor de test,maar dat was veeeel te stug en zowiezo niet te doen uit 1 stuk,en ik denk dat de bouwbeschrijving / verkoper van de tekening dan ook latjes van cedar voorschrijft,zoals hij zelf ook de boot gebouwd heeft.(balsa plaat van 2 mm zou mischien wel nog gaan.
De boot is droog en ik heb zonet de 2 drijvers onderkant geschuurd en dit gaat heel goed moet ik zeggen (god zij dank)en de zijkanten en rest doe ik dan inderdaad ook maar lamineren,en de evt gaatjes cq diepe plekjes doe ik met hars vullen ipv plamuren dan.De epoxy is: R&G Epoxydharz L + Härter L 280 g (zie site w en w)