speedboot set up

Heb een boot gekocht en zit in:
motor kv2726
regelaar 60a
schroef D45 p1.4

Wordt gevaren met 1 lipo 2s ???

iemand een idee wat ik moet wijzigen om sneller te gaan?

iets meer info over de motor graag ;) of een linkje daar de desbetreffende boot.

je zou 3s kunnen doen maar weet nie of je motor dat aankan. dus meer info kan je beter geholpen worden ;)

wattage, binnenloper of buitenloper etc. en wat voor regelaar 60 amp alleen zegt net niet genoeg.

Gr Thom Aka Archer

BMI - - Storm 910 EP Brushless

dat is die boot (even checken)

dan is 3s een goedkope manier om hem sneller te laten lopen.

duurdere optie is andere motor. maar gezien je esc 60amp is. betekent een zwaardere motor ook een zwaardere esc.

op 3s zou de boot 80+/- kunnen halen. weet niet wat je wil varen?

Gr Thom Aka Archer

ik zou op 3s gaan varen en kijken wat alles doet qua temperaturen.

als je veel sneller wil moet je kijken naar andere motor en esc.
weet niet of je hem totaal wil ombouwen?

maar op 2s heb je dus al gevaren begrijp ik? en dat gaat je niet snel genoeg? zou ik eerst 3s doen.
Tenzij je zegt ik wil sneller dan 80 kunnen. dan kan je beter kijken naar een andere setup. en de boot anders opbouwen qua hardware.
de lengte van 910mm is leuk om een zwaardere setup in te doen. 40 serie motor. maar dan moet je andere esc zoals gezegd en waarschijnlijk gezien je nu een vrij lichte motor hebt een andere as want dit is denk ik niet een al te sterke as.
Gr Thom

Hallo Ton,

Met de standaard motor op 3S kom je op ruim 27000 toeren onder last, met de plastic Ø45 mm prop kom je daarmee op iets van 65-70 km/h, als het meezit en de afstelling 100% is.

Wil je met een Chinese boot van vinylester harder kunnen varen, dan moet je de bodem verstevigen met glasweefsel (of carbon) en epoxy, zodat de bodem stijf genoeg wordt om de hoge snelheid te kunnen weerstaan.

Daarnaast heb je dan, zoals gezegd, méér vermogen nodig om daadwerkelijk over die 80 km/h heen te komen.
Dat betekent een andere motor, regelaar en Lipo's.

Als je zoveel wilt uitgeven om een Chinese romp sneller te maken, dan zou ik liever gelijk een (epoxy) romp aanschaffen die beter geschikt is om zó hard te gaan...

Groeten, Jan.

hangt natuurlijk ook weer af wat voor prop je eronder hebt hè ;) niet elke prop is gelijk.

maar metaal is wel het beste zoals savage zegt het vervormd niet/nauwlijks

Gr Thom Aka Archer

Een betere oplossing is waarschijnlijk een betere motor...

De 3660 formaat 2726kv die ik bij mn Apparition kreeg was verre van krachtig te noemen...

Zelfs op 4s stelde dat niet veel voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
een andere motor is idd beter Maar... laat het budget dat toe. dan moet de hele setup veranderen namelijk ;) nie alleen de motor maar ook esc en dan word het snel duurder.

Gr Thom Aka Archer

Hangt er een beetje vanaf..

Het zal in ieder geval meer doen dan alleen een andere prop of accu.

Motor/regelaar is waar het mee begint als je sneller wil gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt ;) maar als hij nu op 2s vaart is 3s sneller. en dan ook goedkoper dan meteen de hele setup veranderen ;)

Gr Thom Aka Archer

Heb vandaag 3s 5200 mee gevaren slaat eerst veel lucht maar eindsnelheid was leuk had alleen accu met klittenband vast maar was niet genoeg schoot los geen schade maar lag wel voor in romp goed leermoment

veel lucht slaan heet cavitatie. het kan zijn dat een andere prop dat kan verbeteren mits je temperaturen goed zijn met deze setup. heb je die gecheckt?

en heb je een soft start functie op je esc dat wil ook wel helpen :)

Gr Thom Aka Archer

@ ron
maar als hij zegt dat hij lucht slaat wat ik interpreteer naar overtoeren bij acceleren (dus toeren maken zonder snelheid) is dat een visueel/audio symptoom je kan niet zien of het water daadwerkelijk verdampt toch ;)

Gr Thom Aka Archer

Back