speedboot set up

ben zelf ook geen expert haha ;) maar ik noem dat cavitatie maar of het inderdaad cavitatie is zoals het letterlijk in de dikke van dalen en in de natuurkunde boeken staat is. dat weet ik niet ;)
de prop heeft geen grip op het water. of spint zo snel op dat er lucht in het water geklopt word. cavitatie is inderdaad bij heel veel waterdruk en over het algemeen Grote schepen/scheepsschroeven dat achter de schroef een vacuum onstaat die zorgt dat het water verdampt vanwege de lage druk dus een laag kookpunt. (zo heb ik het van discovery channel een keer gezien :p tv is wel ergens goed voor haha ;)

Gr Thom Aka Archer

Gisteren gevaren met lipo 3s 5000 had hem dwarsgelegen met aardig wat wind voor de motor. iPhone er in voor snelheid 2e run kop tegen wind kwam los en ging dus vliegen.Gaat dus nog niet zoals ik dacht eindsnelheid was gemeten gps 58 km vond ik aardig.

met deze wind is dat ook niet heel ongebruikelijk dat hij (nog) lichter word/loopt
met veel wind of golven word het zwaarte punt ook een stuk naar voren gelegd i.v.m. kans op vliegen of blow overs.

Gr Thom

Back