speedboot, snelheid, tips???

• Topicstarter Topicstarter F.J
  • Startdatum Startdatum
Hier de oplossing een snelheids regelaar kopen.

waar je rekening mee moet houden is wat voor een motor heb je en hoeveel ampere trekt deze.

bij de aanschaf altijd rekening houden met het eventueel vergroten van de motor zonder dat je weer een neiuwe regelaar moet kopen dus niet te zuining zijn.

greetz kevin

Kijk even hier, in die race vaar ik ook mee namelijk, ik werd toen 6e, helaas door motorpech, dus best wel goed en het was wel een FSR EK

JuJOBvcwlTE[/media] - fsr v 15 duhcov

Jaja is natuurlijk geen vergelijk, dat geef ik toe, maar wat is snel he??? oeps dat was jou vraag al helemaal niet,maar je schreef het wel, heb ik weer.

Maar met een goede vaartregelaar kun je traploos je snelheid regelen/bepalen, dat is ook 1 van de regels die door de Naviga is opgesteld.

Een regelaar gaat samen met de elek motor en wel met die verstanden of het is een motor borstelloos of met borstels, een goede modelbouwwinkel zal jou zeker daar goed in kunnen adviseren, je kunt tegenwoordig zelfs een compleet setje kopen die op elkaar zijn afgesteld en is ook gelijk goedkoper, als dat je het apart zou aanschaffen.

Gr Japioooooooooo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo F.J.,

Heb je wat meer informatie over je boot voor ons?
Makelij, afmetingen, motor formaat, aantal cellen waar je op vaart, dat soort zaken.
Dat maakt het wat gemakkelijker om op afstand een geschikte regelaar te adviseren.

Een paar duidelijke foto's (in plaats van een vaag filmpje waar niks op te onderscheiden valt) zou ook leuk zijn.

Groeten, Jan.

IK zie op dat filmpje geen snelle speedboat :D

Wanneer ga je nu eens gas-geven ?

:rolling:ah niet zo lullig doen hoor! snel is een subjectief begrip ;)

btw is dat niet deze romp? lijkt er een beetje op als ik het filmpje zo zie. Maar even over wat je wilt, Ik krijg het idee dat dit wel een speelgoed bootje is, 1 snelheid, waarschijnlijk bij geleverde zender. kan je ons vertellen of er een apparte ontvanger inzit? dan zou het misschien mogelijk zijn om een snelheids regelaar ( voor borstelmotor ) erin te zetten. Maar met wat je nu allemaal zegt ( wat niet veel is, dus geef ff wat meer data van je boot ) denk ik dat je een apparte zender onvanger snelheids regelaar en stuur servo moet aanschaffen om te krijgen wat je wilt.

groeten Romke

Laatst bewerkt:
jammer

hey,

Ik heb besloten niet verder op dit gesprek in te gaan, mijn boot is blijkbaar een langzaam speelgoed bootje, ik vind het prima, serieus word er niet gereageerd, daarom is dit mijn laatste reactie hierop.

:neutral:

Er waren nogtands 4mensen die wel een antwoord in de richting gaven om je te helpen, Formi, Jaap, Pompebled en Romke gaven/vroegen allemaal hetzelfde, welke snelheidsregelaar er in zit, als die er al los in zit of in combi met ontvanger etc.

Aangezien je hier geen antwoord op gaf neem ik aan dat je niet wist waar over ze het hadden, dan kan ik je alleen maar aanraden om eerst deze dingen eens te 'googlen'/'zoeken op dit forum' en veel te lezen.

Snelheidsregelaar (ESC = Electronic Speed Controller), ontvanger, en veel meer. Allemaal boeiende lectuur als je er nog niet veel van kent en wat wilt bij leren.

Greetz Jos

J:%5CImages%5CFoto0147.jpg

F.J.

Ik kan je link niet openen, wat valt er te bewonderen?

Geef anders even een link naar de fabrikant/leverancier van je boot, dat kan ik even kijken welke componenten er in zitten.

Groeten, Jan.

Hallo F.J.,

Jij hebt het over andere motortjes (meervoud), dan ga ik er van uit, dat de boot stuurt door het in of uitschakelen van één van de motoren.

In dat geval heb je een andere boot, dan die uit je link, want die wordt geleverd met één 550 motor, een servo en een snelheidsregelaar.

Ik heb er eentje uit dezelfde serie op de plank staan; een Purple Light A-6 en daar heb ik behalve het roer en de romp alles aan vervangen, vóór de boot ruim 40 km/h voer.

Is de romp van jouw boot plastic, of polyester?

Een boot met de zogenaamde tank sturing, zoals waarschijnlijk jouw boot, kun je niet zonder meer van een snelheidsregelaar voorzien, omdat de regelelectronica hiervoor niet geschikt is.

Een foto van het binnenwerk van je boot zal hierover opheldering moeten geven.

Groeten, Jan.

Hallo F.J.,

Jij hebt het over andere motortjes (meervoud), dan ga ik er van uit, dat de boot stuurt door het in of uitschakelen van één van de motoren.

In dat geval heb je een andere boot, dan die uit je link, want die wordt geleverd met één 550 motor, een servo en een snelheidsregelaar.

Ik heb er eentje uit dezelfde serie op de plank staan; een Purple Light A-6 en daar heb ik behalve het roer en de romp alles aan vervangen, vóór de boot ruim 40 km/h voer.

Is de romp van jouw boot plastic, of polyester?

Een boot met de zogenaamde tank sturing, zoals waarschijnlijk jouw boot, kun je niet zonder meer van een snelheidsregelaar voorzien, omdat de regelelectronica hiervoor niet geschikt is.

Een foto van het binnenwerk van je boot zal hierover opheldering moeten geven.

Groeten, Jan.

Je kunt hem in actie zien :
39tZdW6Vn4A[/media] - Rc speedboot amerongse bovenpolder

En daar antwoord je weer niet op de vragen die hij stelde, hij vroeg hoe de sturing werkte. Met een roer of 2 motoren op het 'tank'systeem, dat is niet zichtbaar op zo'n wazige video. Al de rest van de vragen en een foto van de binnenkant zijn er ook nog niet zoals al veel gevraagd is om Goed te kunnen helpen.

Greetz Jos

En daar antwoord je weer niet op de vragen die hij stelde, hij vroeg hoe de sturing werkte. Met een roer of 2 motoren op het 'tank'systeem, dat is niet zichtbaar op zo'n wazige video. Al de rest van de vragen en een foto van de binnenkant zijn er ook nog niet zoals al veel gevraagd is om Goed te kunnen helpen.

Greetz Jos

het is mij helaas nog niet gelukt om foto's te uploaden.

Het is inderdaad een ''tank'' besturing trouwens.

De romp is trouwens gemaakt van hard plastic.

sorry dat ik zo vreemd reageerde, ik heb zware dyslectie en ik heb tot mijn 8e in amerika gewoond, ik vind de taal vrij moeilijk en in begrijp veel woorden daarom niet zo goed.
Ik zou het dus wel fijn vinden dat als jullie moeilijke woorden gebruiken even uit leggen wat het is :)

groetjes F.J

Back