Ik weet dat dit een oud topic is maar voor mensen die aan het zoeken zijn voor een oplossing voor dit probleem kan dit wel helpen.
Ik heb dit probleem laatst dus ook gehad en botweg geprobeerd om de schroeven te veranderen (wat overgins wel iets verschil gaf maar minimaal), hierna had ik de schroef wat naar achteren geplaatst, dit gaf ook wat resultaat maar wederom zat ik te kampen met hetzelfde probleem als hier omschreven.
Tot ik zat te eten en ineens het idee in me schoot dat de accu's wel eens verkeerd aan de motor verbonden waren.
Het blijkt dus zo te zijn dat als je het schema van het bouwpakket volgt dat de accus Parralel geschakeld worden waardoor dus 7,2 volt (bij 6 cell accu) naar de motor gestuurd word.
"dus hierbij waren beide accu's rechtstreeks aan de motor verbonden"
Ik heb hierna de accu's in Serie gezet en hiermee was direct het hele probleem opgelost, het beestje schoot vooruit en alles reageerde naar behoren.
De motor krijgt in dit geval 14,4 volt in plaats van de 7,2
"Hierin worden dus de accus met de + van 1 accu aan de - van de andere gesloten en de - van de 1e accu en de + van de 2e worden aan de motor gesloten"
Ik weet het, het is een gruwelijke beginnersfout maar goed we moeten ergens beginnen toch?