speedbootje bouwen

• Topicstarter Topicstarter krimpen
  • Startdatum Startdatum
K

krimpen

Guest
heej allen

Ik heb geweldige iedee om een spedboot te gaan maken:p.Maar dan is nu de vraag heeft er iemand tekening voor mij van een beetje stoer bootje :rolleyes:.Zo ja hartellijk dank ;).

vriendenlijke groet marco;)

nou ik heb een bootje uit gezocht het is de wasabi900

gt marco

nou heren ik dacht ik het model gevondn had maar het blijkt niet zo tezijn want de tekening is te onduidelijk:(.Dus ik heb er niet veel aan :(.Maar ls iemand een goede en duidelijk tekening weet van en moderne speedboot zou u het dan a.u.b door willen geven.Wwant zit hier te popelen om een moderne speedboot tebouwen:D............. alvarst bedankt voor de moeite !!!!!!!!!!!!!!:D.

groet marco

Als je de wasabi al moeilijk vind om te bouwen, moet je je even afvragen of je wel zelf een wil bouwen. Deze romp is net een paar maand oud en de tekening is duidelijk. Uiteraard zit er geen uitgebreide handleiding bij, bij zelfbouw komt ook een stukje inzicht kijken..
Dus er niet veel aan hebben is eigenlijk onzin;) Een bouwtekening MET handleiding zal niet snel te vinden zijn in ieder geval.

Verder staan op die site volgens mij de meeste rompen die nu beschikbaar zijn. Wat versta je onder een moderne speedboot? En wat zijn de verwachtingen? Grootte, snelheid, budget etc etc?

grtz jurriaan

Nog vergeten te vermelden, RBC kits verkoopt nu ook houten bouwsets. De spanten en onderdelen zijn dan al op maat gefreesd en dienen alleen nog uit de plaat gehaald te worden.
Beplating moet je nog wel zelf maken:

RBCkits Online Shop

kost misschien wat, maar heb je wel een strakke rechte kit.
De wasabi is ook leverbaar ;)

grtz jurriaan

met moderne speedboten bedoel ik een moderne uitstraling (heb er nit zoveel verstand van).maar ik zoek het liefst en cat.

gt marco

De Wasabi lijkt wel een stealth boot, dus lijkt me redelijk modern.
Voor een cat zijn er ook wel opties, maar laat eerst eens weten wat je budget is.
Valt me op dat er hier over houtbouw als elcheapo boten wordt gedacht, helaas blijft de benodigde hardware even duur als voor de epoxie varianten.

Marcel

Nou als budget geen ramp is dan is een Jellema V1 of een MaxCat-S of MaxCat-L van RBCkits wel iets voor je.
Je kan ze evt ook wel op een ander maat maken moet je zelf de tekeningen verschalen en uitsnijden.
Tekeningen zijn wel ergens te vinden.
Reken echter bij elektro wel op een 200-300 hardware [afhankelijk of je ook nog cellen moet hebben], als dat teveel is, niet aan beginnen.

Marcel

ik vind de maxcat-s egt super mooi dus ga ff kijken of ik de tekeningen kan kopen

of krijgen:pmaar ik zat net tekijken en zag dat dat het frame is dus zal ff kijken of ik die kan kopen

ik vind de maxcat-s egt super mooi dus ga ff kijken of ik de tekeningen kan kopen

kijk bij r-s racer zijn post bovenaan , daar staat hij op als catamaran 1

dat zijn de tekeningen in PDF bestand en DWG

ok gevondn maar krijg hem niet open:nooo::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::!::mad:

ok gevondn maar krijg hem niet open:nooo::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::onweer::!::mad:
ok wat krijg je precies niet open ???

je krijgt een download/uitvoeren/opslaan pop-upje

dan als hij binnen is met winzip openen en dan met dit programma ( Free DWG Viewer )
wel de prog downloaden DWG viewer dus Autocad viewer
ook kan je hiermee de DXF file openen.

jaa het is glukt dus binne kort ff een paar eer groter laten kopieren:)

gt marco ps wat is het bste hout wat ik voor ht frame kan gebreuken :confused:

jaa het is glukt dus binne kort ff een paar eer groter laten kopieren:)

gt marco ps wat is het bste hout wat ik voor ht frame kan gebreuken :confused:

je mag wel iets rustiger typen hoor marco, goed dat het gelukt is;)

Back