Speedcat Pylonracer en gevlogen

Ik heb hier een Speedcat van Graupner liggen die nog gebouwd moet worden wat zou een goede setup zijn, het moet wel hard gaan en het liefst bij Hobbyking vandaan
ik heb 36mm inbouw met veel ruimte verder en het liefst op 4S
hieronder wat foto's ervan en info, ik heb wel al wat gevonden maar dat dateert uit 2005-2006 dus vrij oud

gr Andre

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil je moed niet afnemen maar deze machine is niet te vliegen.
Opstijgen is problematisch en het landen nog erger.
Als je opstijgt weet je nooit welke kant hij zal opgaan en motor uit = grond binnen.
Ik heb mij 6 maanden bezig gehouden om de mijne goed vliegend te krijgen en het is me nooit gelukt.

Het is wel heel mooi om naar te kijken.

grtz Johan

Hallo Johan ik had al een en ander gelezen maar met een richtingsroer erop en genoeg power erin zou het toch moeten lukken,of niet, is hij overigens te starten zonder wielen?

gr Andre

Adop,

Je kan dat ding droppen, van grote hoogte dan zal hij een tijdje vliegen :D Ik heb hier trouwens nog de romp liggen van Johan met een richtingroer en al voor als je een beetje verder bent. sorry

Toch heeft Johan er een toer mee gevlogen en ondanks de power viel de snelheid tegen.

Een scale vluchtje met lichte aandrijving kan iets uitmaken op het vlieggedrag, 3 a 4s 2200 en 130 gram motor maar de ailerons zijn ook nogal klein.

Val

Ik had inderdaad een richtingsroer, maar veel richting bepaalde dat niet.
Neen volgens mij is er echt niks mee aan te vangen.
Het lamineerwerk is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven, een goede duw op de vleugel en hij verfrommelt gewoon.
Ik zou proberen om het te verkopen ver van huis, want naar mijn weten was dit best een duur kistje.

Ik had b.t.w. 5 lipos 3300 op een flyware buitenloper die 70A nam met een 8x6 prop.
Dus aan power ontbrak het hem niet.

het is gewoon jou tijd die je er zou instoppen niet waard.

grtz Johan

Mocht je er toch mee doorgaan zou ik hem zo licht mogelijk houden en afschieten met een elastiek voor de start.
Succes

grtz Johan

Ik snap de reactie's wel een beetje Johan en Val ik heb er meer over gehoord, en jullie hebben de ervaring inmiddels, ik kan hem verkopen (heb zelfs al een bod) maar aan de andere kant word de uitdaging wel erg groot nu om hem toch goed vliegend te krijgen, er zijn ook mensen zie de filmpjes die er wel goed mee vliegen, en wegschieten (bungee) heb ik ook al aan zitten denken HxpHCuO4kSM[/media] - RC Pylon plane "LR-1"

Ik heb de Trick ook en die heeft maar 2-3m nodig om los te komen die heeft er wel wat van weg 3b32TrOxF6Q[/media] - 2000 Watt Royal Models Trick RC Airplane 155+ mph

En Robbert bedankt voor je aanbod je hoort nog even van me

maar ondertussen nog niet een idee voor de setup dus wie oh wie

gr Andre

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil je moed niet afnemen maar deze machine is niet te vliegen.
Opstijgen is problematisch en het landen nog erger.
Als je opstijgt weet je nooit welke kant hij zal opgaan en motor uit = grond binnen.
Ik heb mij 6 maanden bezig gehouden om de mijne goed vliegend te krijgen en het is me nooit gelukt.

Het is wel heel mooi om naar te kijken.

grtz Johan

Ik heb hem ook gehad en is 1 vlucht meegegaan, t'is te zeggen 2 seconden, eveneens electro aangestuurd. Dit ding maakt je 10 jaar ouder, is gewoon niet te vliegen, laat staan ermee opstijgen. Bij mij was het richtingsroer niet actief, dus opstijgen vanop de grond, vergeet het. Hij draait dan alleen maar rondjes.
Ongelooflijk dat graupner zulk een kreng op de markt heeft durven brengen, hoewel hij volgens mij origineel afkomstig is van Xtreme Composite, op hun site staat hij onder de noemer LR1 racer.

Mijn advies: steeek er u tijd en geld niet in.

Oke Cornetto hij is inderdaad gelijk aan de LR-1 racer maar met 1 vlucht is het dan toch niet te zeggen, ik heb wel meer vliegtuigen gehad die de eerste keer de grond ingingen en daarna de fouten bekeken en na 2a3 vluchten ging hij als een speer de lucht in maar wat is er echt zo verkeerd aan want het ziet er super uit om te zien alleen het opstijgen kan misschien een probleem zijn maar welke setup had je erin en als het eenmaal vliegt volgens zeggen op Rcgroups is het dan een beest om te vliegen ik heb de Trick van Royal models en zonder het richtingsroer te gebruiken is hij met nog geen 3m omhoog die lijkt er toch veel op, en 10jaar ouder door een vliegtuig ha ha het moet ook niet te saai worden want dan koop ik wel iets simpel, maar misschien krijg je gelijk '' of toch niet''

gr Andre

Ik zou het richtingroer niet actief maken dat scheelt je toch weeral minstens 100 gram in gewicht, en een veilige grondstart maken zit er toch niet echt in.
De motor die robbert voorstelt lijkt mij een uitstekende keuze, loeihard gaat hij er niet mee gaan, maar nogmaals hij zal er licht door blijven en misschien wat handelbaarder zijn, indien mogelijk ook je lipos niet hoger dan 2500 mah nemen bij voorkeur zelfs lichter.
Door de kleine rolroertjes kunnen 9grams servos perfect de bediening voor zich nemen.

grtz Johan

Laatst bewerkt:
Hier heb ik wat aan Johan ik neem alle adviezen graag mee die 9 gram had ik al liggen en een 4S 2450mha 30C dus dat is het eerste begin, zou het wat zijn om de linker en rechter hoog/laag apart met een servo te bedienen, en dan de servo's achterin te plaatsen ipv de lange stang met het houtje scheelt ook weer gewicht en is misschien ook iets te ''sturen''

gr Andre

zou het wat zijn om de linker en rechter hoog/laag apart met een servo te bedienen, en dan de servo's achterin te plaatsen ipv de lange stang met het houtje scheelt ook weer gewicht en is misschien ook iets te ''sturen''

gr Andre

Daar zit wel wat in, op de club zijn x tallen vliegers gemaakt die enkel sturen met het hoogte roer van de staart. Dat zal dan de beperkte ailerons wat meer autoriteit geven.
Wie weet word het toch noch wat :)

Val

Ik heb hem ook gehad en is 1 vlucht meegegaan, t'is te zeggen 2 seconden, eveneens electro aangestuurd. Dit ding maakt je 10 jaar ouder, is gewoon niet te vliegen, laat staan ermee opstijgen. Bij mij was het richtingsroer niet actief, dus opstijgen vanop de grond, vergeet het. Hij draait dan alleen maar rondjes.
Ongelooflijk dat graupner zulk een kreng op de markt heeft durven brengen, hoewel hij volgens mij origineel afkomstig is van Xtreme Composite, op hun site staat hij onder de noemer LR1 racer.

Mijn advies: steeek er u tijd en geld niet in.

Klinkt als digitaal gasgeven.................

Bij 2 beners met "teveel" vermogen moet je rustig en langzaam gas geven en niet ineens volgas zoals zeer vele dat doen.
Dus bij de start, langzaam gas geven en in het begin een heel klein beetje hoog houden totdat de staart los komt en dan langzaam door naar volgas, de kist komt dan vanzelf wel los zonder problemen.

Oke Cornetto hij is inderdaad gelijk aan de LR-1 racer maar met 1 vlucht is het dan toch niet te zeggen, ik heb wel meer vliegtuigen gehad die de eerste keer de grond ingingen en daarna de fouten bekeken en na 2a3 vluchten ging hij als een speer de lucht in maar wat is er echt zo verkeerd aan want het ziet er super uit om te zien alleen het opstijgen kan misschien een probleem zijn maar welke setup had je erin en als het eenmaal vliegt volgens zeggen op Rcgroups is het dan een beest om te vliegen ik heb de Trick van Royal models en zonder het richtingsroer te gebruiken is hij met nog geen 3m omhoog die lijkt er toch veel op, en 10jaar ouder door een vliegtuig ha ha het moet ook niet te saai worden want dan koop ik wel iets simpel, maar misschien krijg je gelijk '' of toch niet''

gr Andre

Ik ga gelijk krijgen :-), in ieder geval veel succes ermee. Mijn aandrijving was een stevige 4 cellen set-up.

Klinkt als digitaal gasgeven.................

Bij 2 beners met "teveel" vermogen moet je rustig en langzaam gas geven en niet ineens volgas zoals zeer vele dat doen.
Dus bij de start, langzaam gas geven en in het begin een heel klein beetje hoog houden totdat de staart los komt en dan langzaam door naar volgas, de kist komt dan vanzelf wel los zonder problemen.

Het is inderdaad dat simpel...., niet bij deze.

Laatst bewerkt:
Back