Speedcat Pylonracer en gevlogen

Inmiddels al wat verder met de Speedcat, servo's motorschot klaar, maar in de manuel van Graupner is het CG tussen de 50-60mm
terwijl in de LR-1 dit tussen de 75-80mm is welke is nu juist? want dat scheelt nogal wat.

gr Andre

Inmiddels al wat verder met de Speedcat, servo's motorschot klaar, maar in de manuel van Graupner is het CG tussen de 50-60mm
terwijl in de LR-1 dit tussen de 75-80mm is welke is nu juist? want dat scheelt nogal wat.

gr Andre

Oei dit is een ander probleem, de mijne was van graupner en ik had het zwaartepunt ook zoals in de manual van graupner gelegd.
Maar ik herrinner me nog dat ik extreem up heb moeten trimmen en hem nauwalijks kon ophouden als de snelheid minderde.
Ik zou ervoor zorgen dat hij uiterst vlak hangt op 70mm.

Wat is je totaalgewicht intussen al?
Heb je nu je richting verzaagd of gewoon gelaten?

grtz Johan

Johan ik weeg hem morgen even zit nog even te wachten op goede wielen want die erbij zitten zijn niet veel bijzonders ik heb de wielen overigens wel 4cm lager gezet en richtingsroer nog niet gemaakt wel hoog/laag gescheiden dmv 2 servo's

gr Andre

Hij weegt bijna 1400gram motor weegt 170gr turnigy 1100kv (om te testen andere motor is in bestelling) + 60amp turnigy regelaar met een 4S 2650lipo die komt in het midden onder de voorkant vleugel te liggen dus er zou een veel zwaardere motor in kunnen kan de lipo onder de vleugel ,300gr , kijk eens op dit filmpje xGuHuSuHKc4[/media] - Fastest Electric RC Pylon Racer die motor weegt 290gr en een 5S 3700mha lipo, zwaartepunt nu op 65mm ergens dus tussen in al de gegevens die er zijn inmiddels

gr Andre

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag gevlogen met de Speedcat! , CG op 65mm andere (nog te kleine wielen),eerste vlucht ging perfekt opstijgen en landen ging erg goed , 2e vlucht heb ik na 3x het hoog/laag voor sturen gebruikt en ging ook weer goed ook het landen gaat makkelijk, ik moest alleen erg opletten als de snelheid erg laag was niet volgas te geven dan begon hij ''weg te vallen'' ,dus snelheid erop houden en met de prop iets aan landen ik vond de snelheid erg laag maar de 1100kv was dan ook om te testen ik denk erover om nu de 2200kv te bestellen HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD36-60-11L 2200kv Brushless Inrunner (is inmiddels besteld en wat grotere wielen)
en dan een 6x6 of 7x7 denk ik dan veel meer snelheid te krijgen en het draaien door te grote spoed te verminderen(het zal wel een naam hebben zoiets)
maar ik moet zeggen hij vliegt verder erg strak en precies, tot nu toe , maar er zijn nog wat aanpassingen nodig om hem zeer snel te vliegen,

gr Andre

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De berichten waren eerst zo somber om hem vliegend te krijgen maar het viel me tot nu toe 100% mee, en die spinner komt er nog wel op hoor maar hij moet eerst naar mijn zin vliegen en daarna een mooie spinner zoeken die er op past want hij is 51mm dus niet een standaardmaatje wat ik zo heb liggen

gr Andre

Ja Johan ik stond wel te trillen toen hij voor het eerst ging met al die verhalen in mijn achterhoofd, dat wegvallen vond ik het ergst waarmee ik rekening moest houden, maar hoeveel kv motor had jij erop want erg hard ging het niet met een 8x8 erop, het was dan wel maar 1100kv op 4S , maar volgens mij moet er toch een hogere Kv in want zoiets moet makkelijk boven de 200km gaan om hem leuk te maken, en snel

gr Andre

Ik had helaas visite uit het ''buitenland'' en het weer vond ik ook niet fantastisch , althans hier, hopelijk volgend jaar er wel bij want het zag er erg goed uit, en dat het dan op een eerder tijdstip gehouden wordt, maar wat was er nu met je motor of gear gebeurt?

Ja Johan ik stond wel te trillen toen hij voor het eerst ging met al die verhalen in mijn achterhoofd, dat wegvallen vond ik het ergst waarmee ik rekening moest houden, maar hoeveel kv motor had jij erop want erg hard ging het niet met een 8x8 erop, het was dan wel maar 1100kv op 4S , maar volgens mij moet er toch een hogere Kv in want zoiets moet makkelijk boven de 200km gaan om hem leuk te maken, en snel

gr Andre

Ik geloof dat ik een kv van 1700 had op 5s

grtz Johan

Back