Speedpassion Cirtix Stock probleem

Hallo,

Ik heb onlangs van een mede-forumlid deze regelaar overgenomen. De Speedpassion citrix regelaar.

Met een sensored motor werkt de regelaar naar behoren. Gas en rem reageren nauwkeurig. Echter wanneer ik een sensorless motor aansluit heb ik het probleem dat de rem pas na een volle seconde ingrijpt. Dit is dus echt veel te laat.. Ik heb het probleem nog nooit gehad en heb al verschillende regelaars op deze motor aangesloten gehad. Hobbywing,Ezrun,Trackstar,...

Aangezien ik enorm tevreden was van HW (Extreme stock) wou ik graag terug een HW of Speedpassion in mijn touring.

Nu mijn vraag is, heeft iemand dit probleem al gehad of heeft hier iemand een oplossing voor?

Kalibreren heb ik al meermaals gedaan met steeds hetzelfde resultaat..

Hoi Olii,

dit is een bekend euvel bij de Cirtix regelaar.
Zodra er tijdens het rijden bij ons een sensorkabel kuren vertoont waardoor de sensor wegvalt dan is dit te merken aan het optrekken en remmen.
De rem valt dan voor ons gevoel helemaal weg. en bij optrekken vanuit stilstand merk je enige moeite in aanlopen van de motor.

Ditzelfde zul je waarschijnlijk ervaren wanneer je er een sensorloze motor op aansluit.
Misschien kun je dit wat opvangen door de dragbrake iets aan te zetten waardoor de regelaar uit zichzelf de rem er al wat opzet en hij beter weet wat hij moet doen die 1e seconde voordat jij hem opdracht geeft om nog meer te moeten remmen.

laat even weten of het werkt..

Back