Speedster/Rapster

• Topicstarter Topicstarter Wouter Heldens
  • Startdatum Startdatum
W

Wouter Heldens

Guest
Beste modelbouwers,

het leek mij wel leuk om eens 'n speedster of rapster (proberen) te bouwen.
Nu zag ik er een staan op modelbouw-hans.nl met tekening.
Weet iemand een leuke setup? Lijkt mij dat brushless 't beste is, maar hoeft niet veel sneller te gaan dan met een speed 400.
Is het noodzakelijk om Lipo's te gebruiken?

Alvast bedankt,
Wouter

Wouter,
Ik zou hier voor gaan HET-RC EDF-5W Hij is even groot als een speed 400 maar wel sneller.
Wil je iets sneller moet je voor de 4W gaan of de 3W (4,7 X 4,7 cam prop).
Maar dan moet je het kistje wel goed en secuur bouwen en geen speling op je roeren hebben anders heb je zo flutter.
Wel een passende accu zoeken 3s 2200, want het is wel krap aan.

Hans.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt, maar is er geen 'simpelere' outrunner, zou een 2s niet genoeg zijn?
Ik heb er verder geen verstand van maar het hoeft ook niet zo hard te gaan.

Dan moet je het bij de 5W houden.
Je kan natuurlijk de 4 W ook op 2s draaien.

Hans.

Ik zou in ieder geval geen buitenloper nemen, daar is de ruimte te klein voor.
Deze motor heeft een veel te grote prop in verhouding tot het kistje.
Je moet echt een snellere motor met een kleine prop.

Hans.

Heeft u misschien een voorbeeld van een goedkope inrunner?
Ik zou zelf niet weten waar ik allemaal op moet letten, sorry.

wouter, voor de complete tekeningen en andere versies en dergelijke kun je het beste kijken op de website van de ontwerper van de speedster: Jonas Leander

Dan moet je hier eens gaan kijken HobbyKing Online R/C Hobby Store :
Ik kan je zo niet een twee drie zeggen welke omdat ik hier zelf niet koop en dus niet kan zeggen hoe goed ze zijn.
Van de HET motoren heb ik ervaring mee.
Je moet even goed sneupen naar de maten de KV en de prop grootte.

Hans.

Laatst bewerkt:
Bedankt, Jitze en Hans,
ik zie hier op de site van Jonas Leander ook als aandrijving een speed 400 staan op 7 cellen 600AE, dat betekent MAh of niet? Past dat wel goed in de romp, ook met iets meer MAh?
Gaat dat ook beetje snel of niet?

Daar staat niet veel meer op, hij heeft het ontworpen voor een speed 400 motor.

Hans.

Laatst bewerkt:
Dat kan wel hoor? Ik ben ook met deze setup begonnen.

Hans.

Laatst bewerkt:
Zou deze accu, bestelnummer 206619 - 89 bij conrad wel in de romp passen? Dus dat moet wel goed gaan met een speed 400?

Dat weet ik niet, je kan toch zelf wel kijken naar de maten van de accu en de inhoud van het kistje?
Dus even meten doet weten.

Hans.

Bedankt, Jitze en Hans,
ik zie hier op de site van Jonas Leander ook als aandrijving een speed 400 staan op 7 cellen 600AE, dat betekent MAh of niet? Past dat wel goed in de romp, ook met iets meer MAh?
Gaat dat ook beetje snel of niet?
Het vliegtuig in ontworpen als speed400 pylonracer. Met die 7 cellen vliegt hij dus waarschijnlijk al aardig snel.

Echter met de huidige spullen is een borstelloze motor misschien nog wel goedkoper en in ieder geval beter. Ook een LiPo accu uit china kost niks meer. Ik zou het toestel lekker met een borstelloze motor en LiPo uitrusten.

Snel gaat hij in ieder geval wel.

Maar als je al een goedkope brushless motor wil bestellen moet dat al in het buitenland, het liefst in Nederland, bij rctechnics ofzo.
Maar dan ga ik maar eens eerst proberen met een speed 400 op 7/8 cellen.
Bedankt allebei!!

Weet iemand misschien zo uit het hoofd hoeveel folie je nodig hebt voor de romp, en hoeveel voor de vleugel, stabilo en kielvlak. Wil de romp namelijk een ander kleurtje geven.
Heeft misschien ook nog iemand tips wat voor accu/cellen ik het beste kan gebruiken in de speedster met een speed 400?
Bedankt

Als je alles goed uitmeet kom je uit met 1 meter folie, ben je iets slordiger dan 1,5 meter.

Als iemand een rapster vleugel wil hebben dan kan ik die wel schaven en schuren voor je, moet er toch nog een paar maken...........
Profiel, natte vinger, 8 mm dik.......... En ze doen het er heel goed op.......

Back