Speelgoed seizoen 2010 is binnen

• Topicstarter Topicstarter Ron v U
  • Startdatum Startdatum
Hoi ron dat ziet er prachtig uit allemaal.
ik heb zelf het hoogte roer helemaal klaar.
Die verlichting ziet er echt prachtig uit.

see you later

PJ

Hoi ron dat ziet er prachtig uit allemaal.
ik heb zelf het hoogte roer helemaal klaar.
Die verlichting ziet er echt prachtig uit.

see you later

PJ

Dag Peterjan,

Dus je bent ook al lekker bezig.
Verlichting is inderdaad mooi, het brand zo fel dat je er niet in kan kijken,
en dat slechts op 3,7 volt, dat scheelt ook weer wat in het gewicht voor een extra accu.

Gr. Ron

Het ziet er erg mooi uit! :thumbsup:

Wel 1 punt.. luxeons kunnen erg warm worden, vandaar ook die koellichamen achterop. Wat is dat witte spul wat in het gat zit voor iets? Als het maar niet brandbaar is.. mogelijk zou het verstandig zijn een klein ventilatiesleufje te slijpen ergens achter de verlichting, zodat de warmte eruit kan..

Het ziet er erg mooi uit! :thumbsup:

Wel 1 punt.. luxeons kunnen erg warm worden, vandaar ook die koellichamen achterop. Wat is dat witte spul wat in het gat zit voor iets? Als het maar niet brandbaar is.. mogelijk zou het verstandig zijn een klein ventilatiesleufje te slijpen ergens achter de verlichting, zodat de warmte eruit kan..

Dat met die warmte van de luxeons valt wel mee, hebben er al wat meer ervaring mee.
Wat betreft dat witte spul, dat is lijm waarmee de buisjes vastzitten voor de winglet erin te schuiven.
Wij zouden dat normaal gesproken netjes erin plakken, maar in china hebben ze schijnbaar lijm genoeg om een hele tube erin te proppen voor 1 buisje van +/- 4 cm.:rolling:

Toch maar alvast de aansluitingen gemaakt in de vleugel voor de servo's, verlichting en de lucht.
Had gedacht hiermee te wachten tot het speciaal gemaakte landingsgestel voor de Viper klaar was, maar het mechaniek blijft hetzelfde, dus kon toch alles in orde maken.
Dus eerste vleugel is helemaal klaar, alleen straks nog de nieuwe poot erin schroeven.

Zie hier de foto met aansluitingen.

imag0099mettekstdesktop.jpg

Hee Ron zijn er ook foto's van dat nieuwe en oude landingsgestel?

groetjes Johan

Het oude landingsgestel, daar kan ik wel eens een foto van maken, maar die van de nieuwe nog niet.
Hier wordt nog hard aan gewerkt bij Digitech Pro-lynx, alles moet nog cnc gefreesd/gedraaid worden en daar gaat veel tijd in zitten.
Zo gauw deze klaar zijn en ingebouwd verschijnt er vanelf wel een foto.

Gr. Ron

Hee Ron,

ziet dr goed uit! Wat kwam je tegen toen je 't gat maakte voor de plaat met aansluitingen gear/brake en servo's? ;)

Hans

Hee Ron,

ziet dr goed uit! Wat kwam je tegen toen je 't gat maakte voor de plaat met aansluitingen gear/brake en servo's? ;)

Hans

Dag Hans,

ik kwam, en nou weet ik het niet meer zeker, 2 of 3 ribben tegen met gaten erin, dus zag er stevig uit.:thumbsup:
Bij de laatste rib zag je een dwarsligger zitten en ik kon gelukkig precies de draden en luchtslangen er doorheen halen, het had niet smaller moeten zijn.
Ik heb dit alles gedaan op goed geluk:smile:, nu maar hopen dat de andere helft hetzelfde is.

Hmm, klinkt hoopvol :) Ik moet dr ook nog wat gaten inmaken voor de aansluitingen, altijd goed om te weten waar je vooral niet moet zagen... ;)

Zit twee dagen ziek thuis (volgens mij heeft de taco-hoest mij ook te pakken..:-?) - weinig kunnen doen helaas.. Ben nu bezig met 't richtingsroer, scharnieren en blokjes zitten dr in, dus vanavond kunnen de twee delen aan elkaar..

Mocht je een fototoestel in de buurt hebben, foto van 't gat is altijd leuk :D :D

Grtz,
Hans

Hans,

zoals je gevraagd hebt, maar het is allemaal niet zo goed te zien.
In de tweede foto is te zien een blauwe pijl, deze wijst naar het einde van de vleugelbuis,
en de twee rode pijlen geven aan hoe breed ongeveer de sleuf is waar ik alles doorheen heb moeten trekken, zal ongeveer 8mm zijn.

Gr. Ron

imag0102desktopresoluti.jpg

imag0103desktopresoluti.jpg

Damn, dat wordt nog een heel gefriemel zo te zien...

Ben nog niet aan de vleugels begonnen, maar ga dr in elk geval een rustig middagje/avondje voor uitkiezen ;)

Merci voor alle info!

Hans

Update:

Tweede vleugelhelft ook helemaal klaar.
Alles goed gegaan op een probleempje na.:?:
In de eerste vleugel was er ruimte genoeg om kabels en slangen naar voren te leggen,
maar helaas in de tweede vleugel was het gaatje waar alles doorheen moest zo klein dat je hem bijna niet kon vinden.
Gelukkig met een lange boor het gaatje flink groter kunnen maken zodat alles met gemak
er door ging.
Geen foto's van gemaakt aangezien het toch hetzelfde is als vleugelhelft 1.
Op naar de romp, Hans is er al mee begonnen, kan ik bij hem kijken:rolling:

Hee Ron, fijn he dat gefriemel :)

Ik mag dr nog 1, maar die moet nog de boot op :(

In de romp heb je gelukkig wat meer bewegingsruimte, alhoewel dat op 't eind ook wel weer erg vol zal worden :rolleyes:

Hey Ron,

zo hard aan 't bouwen dat je geen tijd hebt om ons op de hoogte te houden? ;)

Ik zit op wat kleine onderdelen te wachten, (en een goed idee) ...

Hans

Hey Ron,

zo hard aan 't bouwen dat je geen tijd hebt om ons op de hoogte te houden? ;)

Ik zit op wat kleine onderdelen te wachten, (en een goed idee) ...

Hans

Dag Hans,

Je hebt bijna gelijk, ik ben lekker bezig.:-D
Voor in de cockpit is alles zover klaar voor aan te sluiten.
De complete, zoals jij het zegt radioplank, is klaar.
Ben nu weer bezig met het monteren van andere cylinders voor de wieldeuren achter,
aangezien de originele te zwak zijn.
Hoop dit morgen klaar te hebben. Daarna wil ik de verlengkabels erin leggen voor de servo's van de staart, zodat ik de pijp erin kan leggen.
Had het er vanmiddag nog over met Sandor, als ik echt door zou werken iedere dag, dan denk ik dat hij binnen twee weken klaar zou kunnen zijn, maar aangezien ik tijd genoeg heb, neem ik die ook.:yes:
Ik zal uiterlijk dit weekend wat nieuwe foto's plaatsen van de vorderingen.

Gr. Ron

Goed te horen dat 't opschiet, kan ik misschien weer eens bij jou afkijken ;)

Ik zou inderdaad de tijd nemen voor de bouw, haasten is zonde bij zo'n kist. En 't weer is er voorlopig toch niet naar om in te vliegen denk ik (bij ons is 't veld kletsnat en zacht..)

Ik hoop snel mn grotere pijp te krijgen, zodat ik ook 'achterin' verder kan.

Grtz,
Hans

Hier weer wat foto's van de vorderingen.
Als eerste 2 foto's van de "radioplank", ruimte genoeg om alles erop te krijgen.

imag0112desktopresoluti.jpg

imag0113desktopresoluti.jpg

Vandaag de twee cylinders van de hoofdeuren voor het landingsgestel vervangen door twee grotere en sterkere.
Alles zit goed op de plaats, alleen het hout is nog wat te groot omdat ik nog moest uitzoeken onder welke hoek de nieuwe cylinders erin geplaatst moesten worden.
Het hout zal na het drogen van de lijm afgezaagd worden op de rode lijn, zodat het netjes gelijk met de vleugelbuis ligt.

Cylinders in de stand met de deuren dicht.

imag0108desktopresoluti.jpg

Cylinders in de stand met de deuren open.

imag0109desktopresoluti.jpg

En nog een buitenaanzicht.

imag0110desktopresoluti.jpg

Het zoeken naar de juiste plaats van de cylinders nam meer tijd in beslag dan gedacht, dus verder heb ik alleen nog maar de verlengkabels kunnen leggen voor de staart.

Gr. Ron

Back