Alles heeft een reden ©©©©
Haha, ach, ik ga 't eerst met de orginele proberen (denk wel dat ik 'n beetje kan landen


Wanneer gaat íe omhoog ron?
Hans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Alles heeft een reden ©©©©
Alles heeft een reden ©©©©
Hee Ron,
heb jij die vinnen onder je romp alleen geschroefd of ook gelijmd?
Hans
Heel toevallig ben ik net bezig met deze central vins op de kleine Viper.
Ik zet ze vast met 2 nylon breekbouten.
Mocht er ooit een belly landing gebeuren, hoop ik maar dat de nylon bouten afbreken om zodoende verdere schade te voorkomen.
Hee Ron,
welke cylinders had jij gebruikt voor je hoofd-deuren? Had je de mounts nog moeten veranderen?
Grtz,
Hans
Dag Hans,
Ik had nog een oud landingsgestel liggen van de Feibao Hawk, hier heb ik de cylinders vanaf gesloopt en deze in de Viper gezet.
Heb alleen de plaats veranderd waar de cylinders vast gemaakt worden in de romp,
zoals je kon zien eerder tijdens de bouw, zitten ze nu niet aan het spant vast, maar heb wat multiplex tegen de buis geplakt.
Eerst een gaatje geboord in het multplex en de cylinder vast geschroefd en dan steeds met een druppeltje secondenlijm geprobeerd de juiste plek te vinden op de buis, totdat de deuren goed open en dicht gingen.
Aan de deuren zelf is niks veranderd, had wel al 1 scharnier kapot omdat het plastic te hard is, dus deze moeten vervangen door wat zachter materiaal, de anderen zullen ook nog wel kapot gaan, maar zolang ze heel blijven laat ik ze zitten.
Neem wel reserve mee in de kist.
Groetjes Ron
Hoi ron ,
als eerste wens ik je al het goede toe voor 2010. ( en natuurlijk ook alle lezers )
dat is een mooi stukje werk van je man.
heb je alles zo gemonteerd om het zwaartepunt goed te krijgen?
groetjes,
Peterjan
Dag Peterjan,
De manual geeft een zwaartepunt aan tussen de 220 en 250mm.
Ik dacht zelf om het meteen achter de buis te houden(243mm), maar heb bij Ali geinformeerd en hij heeft hem op +/- 232 mm liggen.
Zoals je al kon zien lagen 2 accu's van powerbox zover mogelijk naar voren.
Ik heb nu nog 2 lipo's(licht en turbine) helemaal in de neus liggen.
Zojuist gemeten meteen achter de buis, hierbij nog een extra Nimh accu (350gr.) in de neus moeten leggen.
Hiermee viel de neus flink naar voren.
Gemeten op 230 mm (Ali) met die extra accu, hang hij aardig op het zwaartepunt.
Groetjes Ron.
Hoi Ron,
merci, ik denk dat ik dan toch maar op zoek ga naar andere cylindertjes (of misschien wel zelf op maat maken..)
Grt,
Hans
cylinders staan onder spare parts 210/212 series
Hoeveel slag maken die ongeveer?
genoeg zou het niet weten.
maar als ali die ook gebruikt , zal het toch wel goed zijn? ;-)
Dan zullen ze in elk geval wel passen![]()
klikkerdeklik![]()
Hoeveel slag maken die ongeveer?