Speelgoed seizoen 2010 is binnen

• Topicstarter Topicstarter Ron v U
  • Startdatum Startdatum
Ach rustig aan.
Eerst het zwaartepunt in orde maken met het plaatsen van 2 accu's.
Maar aangezien er ook nog een nieuwe voorpoot op komst is en deze ook ietsje zwaarder zal zijn dan degene die er nu in zit, zal ik nog even wachten met het zwaartepunt goed zetten.
Maar als het zou moeten, zou ik eventueel dit komende weekend kunnen vliegen.

Gr. Ron

Hoop dat z`n headset en zonnebril wel goed op z`n oren blijven zitten ;-)

Toffe kist hoor :yes:

Hee Ron,

heb jij die vinnen onder je romp alleen geschroefd of ook gelijmd?

Hans

Hoofzakelijk alleen geschroefd, heb over de hele lengte van een vin een aantal druppeltjes(+/-5) lijm(hysol) verdeeld.

Heel toevallig ben ik net bezig met deze central vins op de kleine Viper.
Ik zet ze vast met 2 nylon breekbouten.
Mocht er ooit een belly landing gebeuren, hoop ik maar dat de nylon bouten afbreken om zodoende verdere schade te voorkomen.

Mijn ervaring met nylon breekbouten is dat alles breekt, behalve de bout ;)

Ik ga 'm met de twee boutjes vastzetten, en wat siliconen-kit. Dan is 't nog wat flexibel, en in geval van 'n buiklanding in 't ergste geval twee kleine gaatjes bij de moertjes. (nylon gaat niet meer lukken helaas..)

Van 't weekend de vleugels eens afmaken. (heb er nu drie ;) ) Kan ik 'm eindelijk eens op zn pootjes zetten, en kijken waar 't zwaartepunt uitkomt.

Grtz,
Hans

Heel toevallig ben ik net bezig met deze central vins op de kleine Viper.
Ik zet ze vast met 2 nylon breekbouten.
Mocht er ooit een belly landing gebeuren, hoop ik maar dat de nylon bouten afbreken om zodoende verdere schade te voorkomen.

beste is paar druppeltje seconden lijm , werkt beter bij breuken

Hee Ron,

welke cylinders had jij gebruikt voor je hoofd-deuren? Had je de mounts nog moeten veranderen?

Grtz,
Hans

Hee Ron,

welke cylinders had jij gebruikt voor je hoofd-deuren? Had je de mounts nog moeten veranderen?

Grtz,
Hans

Dag Hans,

Ik had nog een oud landingsgestel liggen van de Feibao Hawk, hier heb ik de cylinders vanaf gesloopt en deze in de Viper gezet.
Heb alleen de plaats veranderd waar de cylinders vast gemaakt worden in de romp,
zoals je kon zien eerder tijdens de bouw, zitten ze nu niet aan het spant vast, maar heb wat multiplex tegen de buis geplakt.
Eerst een gaatje geboord in het multplex en de cylinder vast geschroefd en dan steeds met een druppeltje secondenlijm geprobeerd de juiste plek te vinden op de buis, totdat de deuren goed open en dicht gingen.
Aan de deuren zelf is niks veranderd, had wel al 1 scharnier kapot omdat het plastic te hard is, dus deze moeten vervangen door wat zachter materiaal, de anderen zullen ook nog wel kapot gaan, maar zolang ze heel blijven laat ik ze zitten.
Neem wel reserve mee in de kist.

Groetjes Ron

Dag Hans,

Ik had nog een oud landingsgestel liggen van de Feibao Hawk, hier heb ik de cylinders vanaf gesloopt en deze in de Viper gezet.
Heb alleen de plaats veranderd waar de cylinders vast gemaakt worden in de romp,
zoals je kon zien eerder tijdens de bouw, zitten ze nu niet aan het spant vast, maar heb wat multiplex tegen de buis geplakt.
Eerst een gaatje geboord in het multplex en de cylinder vast geschroefd en dan steeds met een druppeltje secondenlijm geprobeerd de juiste plek te vinden op de buis, totdat de deuren goed open en dicht gingen.
Aan de deuren zelf is niks veranderd, had wel al 1 scharnier kapot omdat het plastic te hard is, dus deze moeten vervangen door wat zachter materiaal, de anderen zullen ook nog wel kapot gaan, maar zolang ze heel blijven laat ik ze zitten.
Neem wel reserve mee in de kist.

Groetjes Ron

Hoi Ron,

merci, ik denk dat ik dan toch maar op zoek ga naar andere cylindertjes (of misschien wel zelf op maat maken..)

Grt,
Hans

Hoi ron ,

als eerste wens ik je al het goede toe voor 2010. ( en natuurlijk ook alle lezers )

dat is een mooi stukje werk van je man.
heb je alles zo gemonteerd om het zwaartepunt goed te krijgen?

groetjes,

Peterjan

Dag Peterjan,

De manual geeft een zwaartepunt aan tussen de 220 en 250mm.
Ik dacht zelf om het meteen achter de buis te houden(243mm), maar heb bij Ali geinformeerd en hij heeft hem op +/- 232 mm liggen.

Zoals je al kon zien lagen 2 accu's van powerbox zover mogelijk naar voren.
Ik heb nu nog 2 lipo's(licht en turbine) helemaal in de neus liggen.
Zojuist gemeten meteen achter de buis, hierbij nog een extra Nimh accu (350gr.) in de neus moeten leggen.
Hiermee viel de neus flink naar voren.
Gemeten op 230 mm (Ali) met die extra accu, hang hij aardig op het zwaartepunt.

Groetjes Ron.

Back