Speelgoedzwevertje tot Microjet

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Theo, 20 nov 2005.

  1. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Motordomping aangepast. Antenne verlegd en nu zit het zwaartepunt helemaal verkeerd. Lood in de neus AUW!!!! Zwaartepunt nog niet goed.
    We zullen wel zien wat het wordt vanavond :)
     
  2. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Al over de 70gr Theo???


    Appie
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ze vlogen :) na veel moeite.

    Zo had het dus gemoeten :
    [​IMG]

    :)
     
  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Verdorie Herman, gouden idee!!!
    Tja het ging niet bij iedereen even lekker maar halverwege de avond had Vincent het dan toch voor elkaar gevolgd door Aldert die heel wat rondjes relaxed vlogen. Ik kwam niet verder dan 20-30 meter gevolgd door een plof.

    @Vincent
    Wil je jou gegevens even posten? Uitslag, zwaartepunt enzo! Ik geef niet op :lol:
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het goed vliegend krijgen van dit soort kleine relatief zware en snelle modelletjes is soms heel moeilijk. Ook de indoor pylon racers waren soms een kriem om ze goed tot vliegen te bewegen, maar zodra je alles goed had dan waren velen een droom om te vliegen. Het heeft mij vele modellen gekost voordat die Pushy-Galore dan ook eindelijk goed vloog. Nu met de unlimited versie begint dat hele spelletje weer opnieuw.
     
  6. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
  7. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Ja daar komt tie nu mee, hahaha :D

    Maar we hebben wel gelachen, en daar gaat het om of niet ? :D ? :D

    Appie
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Mijn setup:

    HAT motor met 3x2 EXTENDED version :)
    berg quatra ontvanger met 0.2 antenne
    2 x Dymond D47 servo's pull aansturing
    12A jamara regelaar... was de kleinste die ik had :)
    2s1p KOKAM 350!! Klaar voor brushless ;)

    Gewicht vliegklaar (ja hij ligt al vliegklaar) 78 gram.

    Met een kleinere accu komt dat beneden de 70 voor indoor. Zometeen eens even testen. Zwaartepunt ligt enorm naar voren, misschien veel te ver. Effe accu's shoppen.
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Kanonne Herman jij gaat snel 8O
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Als 't maar vliegt... zwaartepunt ligt erg ver naar voren :( Het is ook nooit goed,.....
     
  11. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Hmm, beetje lood achterin plakken......... :D

    Appie
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Whow.... windkracht 3 en dat ding vliegt stabiel! erg mooi. Gewicht is geen probleem, zwaartepunt wel. Eerste poging raakte na 4 meter de grond, kon niet eens hoogte winnen. Max uitslagen en ontvanger naar achteren en het vloog goed :) Rol gereduceerd naar 70% dr en -50% expo. Hij rolt netjes, ook stabiel zonder zakken. Servo's staan op 140% eindpunt :) De accu kan nog verder naar achteren dus dat helpt iets. Een lichtere accu doet vast ook wonderen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    mooi hoor!
     
  14. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hey Tadango,
    Jij gaat inderdaad wel erg snel..
    Ik heb in die tijd alleen maar geslapen en ben net terug van het werk :)

    Ik zal vanavond waarschijnlijk mijn gegevens posten.. Het toestel ligt thuis en wanneer de essent het al 10 dagen achtereen laat liggen om mijn kabel even aan te sluiten gaat het lastig om te posten..

    Nog even over gisteravond :) Het was inderdaad leuk om te zien hoe we allemaal pogingen deden om te vliegen, Gelukkig wilde hij na een tijdje wel.
    Ik had in het begin lood voorin gestopt zodat mijn zwaartepunt ongeveer op de 93mm lag zoals in de bouwbeschrijving. Dit lood heb ik er uitgehaald. en toen begon het aardig te vliegen.

    Hoogteroer was kritisch bij mij, iets teveel en hij ging op zn kop. Ik weet niet hoe Tadango er nu over denke met zijne..??

    De Hat motor heeft genoeg vermogen, een brushless is eigenlijk niet nodig. En de kleine celletjes van max-amp doen het lang genoeg :) ik ben benieuwd hoe lang ik buiten vlieg.

    Vanavond meer!..

    Groeten Vincent
     
  15. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Klasse Herman!!! Wow met windkracht 3 :thumbsup:
    Ik was eigenlijk van plan om hem even opzij te leggen en er eens goed over te denken wat voor'n verbeteringen ik toe kon passen. Maar het jeukt alweer om te beginnen!
    Waar he je het zwaartepunt nu precies?

    Ben blij dat ik mijn tweede niet verkocht heb 8)
     
  16. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Helemaal mee eens, ja, waar ligt dat zwaartepunt nu? meten jullie dit punt vanaf de achterzijde vleugel?????????

    Toch leerzaam zo'n experimenteer avond, ik lijm (met enkele 2mm carbon staafjes als versteviging) de neus van mijn MTJ er ook weer voor, ik pas de motordomping aan, moet meer downthrust hebben en ga weer vol goede moed verder met dit project!!

    Maar eerst even kerst vieren,

    Fijne Kerstdagen iedereen,

    Appie
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    hij lag op 10.5 toen ik vloog en nu op 10cm vanaf de achterkant. Ik heb ook kleinere roeren en kan vol up trekken en hij stalled netjes. Ik vermoed dat hij feller is op de roeren op 10cm. Ik heb wel geleerd dat grotere roeren sneller een snapout geven. Daar leek het ook op indoor.

    Hat motor doet het erg leuk. Snelheid is erg goed en de lucht penetratie is perfect. Motor wordt ook maar een beetje warm.
     
  18. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Herman en anderen,

    Leuk allemaal, wie heeft er nog een op de plank liggen en wil 'm kwijt? ;)

    Verlengde as is carbon neem ik aan in lagertje, bevestigd met krimpkous aan motoras? Welke lijm?

    Peter
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Lijm? CA natuurlijk :) Pas op voor de lagers in het motortje ;) Asje is 2mm carbon staaf, hol is lichter ;) Maak het vliegtuig wel wat ruim, anders hecht epoxy niet zo goed.
     
  20. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Oke 10 cm van de achterkant. Dat is al heel wat anders dan mijn 93mm van de achterkant. Mmmm dat wordt denk ik toch maar het tweede model klaarmaken.

    @Herman
    Kun je een detailfoto plaatsen waarop duidelijk de hoek te zien is die de prop maakt ten opzichte van de vertikale vinnen?
     

Deel Deze Pagina