Spektrum AR6210

Hallo iedereen,

Zoals jullie zelf wel al zullen hebben gezien ben ik nieuw op dit forum.
Echter heb ik wel reeds al enkele jaren ervaring met de hobby.
Maar nu heb ik toch een probleempje dat ik niet kan verklaren i.v.m. de ontvanger + satelliet ar6210 SPEKTRUM.

Onlangs nam ik de Team blacksheep mee voor een vlucht en opeens flikkerde de ontvanger + satelliet niet constant maar met pauzes.

Ik ken ook de theorie van als je de batterij loskoppelt en de zender laat opstaan, en dan terug aankoppelt dat je ook geflikker krijgt. Maar dit is het zeker niet.

Iemand dit fenomeen al tegengekomen?

EDIT: Zender is een DX6i, 3 mode switch bekomen door de mix.

Laatst bewerkt:
Knipperende ontvanger betekend dat de ontvanger (tijdelijk) signaal verloren heeft van de zender.

Dat dit gebeurt als je de zender uit en aan zet klopt dus helemaal!

Hoi Markjuhh,

Alvast bedankt voor de mega snelle reactie!
Maar als de zender het signaal verliest van de ontvanger, is het dan nog mogelijk om deze te besturen? Want dit was wel nog het geval...

Ligt eraan hoe lang ie het signaal verliest.
Een tiende van een seconde signaal verlies ga je niet merken, worden het 10 seconden dan merk je t al heel wat sneller.

Wat ik bij Spektrum merk is dat als je aan de rand van je signaal komt je besturing heel blokkerig gaat reageren. Vlieg je dan verder schiet ie in failsafe.

Knipperende ontvanger betekend dat de ontvanger (tijdelijk) signaal verloren heeft van de zender.

Dat dit gebeurt als je de zender uit en aan zet klopt dus helemaal!

Ligt eraan hoe lang ie het signaal verliest.
Een tiende van een seconde signaal verlies ga je niet merken, worden het 10 seconden dan merk je t al heel wat sneller.

Wat ik bij Spektrum merk is dat als je aan de rand van je signaal komt je besturing heel blokkerig gaat reageren. Vlieg je dan verder schiet ie in failsafe.

Ok, alvast bedankt !!
Al ooit voorgehad dat ie gewoon stijgt en dat je totaal niets meer van input hebt op de zender? Uiteindelijk dan failsafe switch aangeslagen en dan kwam ie gelukkig naar huis. Dit gaat over de F450 die heeft als FC een naza lite.

Ik heb mn failsafe ingesteld op gas 0 en alles midstick, dan krijg je zoiets als hier bij 3.35:

Naze32Acro en KK hebben geen RTH dus die gaan naar beneden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mn failsafe ingesteld op gas 0 en alles midstick, dan krijg je zoiets als hier bij 3.35:

Naze32Acro en KK hebben geen RTH dus die gaan naar beneden.

:cool: Ok dan...
Heb toch liever fail safe als back up ;).
Denk dat er toch iets zal mis zijn met de ontvanger, heb hier net de quad op tafel laten staan.
Dan met zender en quad aan, een 5 tal meter achteruit gestapt en de lichtjes ging op de ontvanger al uit...
Heb jij hierover een mening?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi iedereen,

Uiteindelijk vandaag het probleem gevonden!
Het probleem zelf zat in de zender, ik heb deze laten opsturen naar Horizon.
Maar aangezien ik nog met een DX6i zat, heb ik maar onmiddellijk een nieuwe zender gekocht, een DX9 heb ik dan maar aangeschaft, meer mogelijkheden voor in de toekomst...
Bedankt voor de hulp!!

Back