Spektrum Binding problemen bij koud weer ar7000!!

Opgelet Spekrtum vrienden, vandaag mijn heli gevlogen met de
ontvanger ar 7000, dit is dus geen dsmX maar een dsm2, .

Met het vliegtuig op dsmX geen problemen.
Met de heli op dsm2, 2 keer bindings problemen,waarbij hij de tweede keer een noodlanding ( auto-rotatie ) moest maken.
Gelukkig alleen de voorste skid doormidden.

Ik vind het toch vreemd, iemand dit al meegemaakt?

Als je een min of meer geslaagde autorotatie kon doen, heeft je ontvanger dus gewoon gewerkt lijkt me. Anders was je voluit ter aarde gestort. Ik vermoedt andere oorzaken.
Ik heb met zowel de heli als het plankje gevlogen, beiden hebben een DSM2 ontvanger aan boord. Geen problemen.

Overigens de P47 volledig aan vellen gevlogen, aangezien de paal van de windvaan weigerde even opzij te stappen.........jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!!
De PITTS had het heerlijk naar zijn zin op z'n gisteravond gefabriceerde ski's !

Ik heb vandaag gemerkt hoe enorm de lipo's beinvloed worden door de temperatuur overigens. Beetje mee uitkijken zeg ik, normaal 6 min. vliegen, nu nog maar 4 voordat lipo alarm af ging !

:confused: ik schrok me een hoedje, eerst dag ik dat ik niet goed gebonden had en alles los gemaakt, spanning eraf en op nieuw gebonden. Toch maar even in idle 1 blijven hooveren en toen om 10 mtr hoogte naar idle 2, regelaar ( jive 80hv) knalde helemaal uit, en auto naar benede. niets uitgetrokken en maar eens gekeken. Sattelite en regelaar zelf knipperde het lampje op.

Lipo's zitten trouwens in warmte kistje op 25 graden, tot voor de vlucht :)

HET vervolg, alle bladen eraf,
1. in de woonkamer test draaien, Geen probleem meer.
2. uurtje buiten gezet ( zonder bladen ) met ( ook buiten laten staan ) lipo's 12 s. aangesloten en Ook Geen probleem meer.
3. weet het niet meer pfff, alles werkt weer.

helicopter met een belt? Dan zal daar je probleem waarschijnlijk zitte, nu met de koude is er meer statische electriciteit.

SandorV, zou je dat een beetje kunnen uitleggen, wat doet de stat. Electri. Dan dat ik het ontvangst kwijt raak of de jive helemaal uitvalt? En moet ik dan de staartbuis ook gaan vervangen door carboon?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het fijne weet ik er ook niet van, maar je kan dus gewoon je hele verbinding verliezen, dat je esc uitvalt zou normaal niet kunnen. Je kan alles ontaarden of hoe heet het, carbonbuis is niet nodig.

Ik had vroeger een foto van hoe ze het gedaan hadden op een goblin, helaas vind ik die niet meer :(

Back