Spektrum DX-7 gebruikt in een jet

• Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
Jan Beton zei:
Gisteren de nieuwe Spectrum DX7 binnen gekregen.
Vandaag gevlogen met een electrische mini jet.
Zeer goede ontvangst. Nooit enige storing gehad.
We hebben naast de normale range test, met de - 40db
knop ingedrukt, een normale range test gedaan.
We konden lopen tot op 700 meter. De ontvangst bleef
perfect. Bij testen met 35 mhz. konden we deze afstand
meestal niet storingvrij halen.
Ik ga de set nu in een van mijn jets bouwen. Ik heb
er alle vertrouwen in. :lol:

op de jets werkt hij perfect...
kan helaas niet praten en muziek spelen :roll:

@ Johnny. Bedankt voor de tip ik ga mijn set ook ombouwen. Er wordt hier al erg veel met jets met de DX-7 gevlogen.
Zelf houd ik het voorlopig bij benzine.

cessna3uf1.jpg

Hallo Jan Beton,

Ik las dat je een dx7 hebt.
Nou was mijn vraag heeft hij ook een aansluiting voor op de pc voor sim gebruik, en zo ja welke die van graupner?

JasperW zei:
@ Johnny. Bedankt voor de tip ik ga mijn set ook ombouwen. Er wordt hier al erg veel met jets met de DX-7 gevlogen.
Zelf houd ik het voorlopig bij benzine.

cessna3uf1.jpg

JasperW

Ik volg uw bouwverslag , ik ook drie MVVS motors mooie toestel misschien nog iets voor de toekomst

mvg Johnnyb

@ wolfNL
Vanavond meteen even nagekeken. De DX-7 heeft achterop een ingang voor een PC simulator. Het is een gewone (3.5mm) audioplug.
Vreemd genoeg gaat de zender aan als je een stekker in deze aansluiting steekt, ook al staat de zender schakelaar uit!?!

Ik heb Aerofly professional geprobeerd en die doet het in ieder geval niet. De PC herkent wel een USB kabel maar geen zender als besturing.

Over deze aansluiting staat geen woord in de gebruiksaanwijzing van de zender. Alleen een opmerking bij de beschrijving van de foto van voor- en achterzijde. Als ik morgen tijd heb dan stuur ik de Spektrum helpdesk wel een e-mail om dit uit te zoeken.

De kast komt van JR, even vergelijken met andere JR zenders (graupner mx12/mx16)

JasperW zei:
@ wolfNL
Vanavond meteen even nagekeken. De DX-7 heeft achterop een ingang voor een PC simulator. Het is een gewone (3.5mm) audioplug.
Vreemd genoeg gaat de zender aan als je een stekker in deze aansluiting steekt, ook al staat de zender schakelaar uit!?!

Ik heb Aerofly professional geprobeerd en die doet het in ieder geval niet. De PC herkent wel een USB kabel maar geen zender als besturing.

Over deze aansluiting staat geen woord in de gebruiksaanwijzing van de zender. Alleen een opmerking bij de beschrijving van de foto van voor- en achterzijde. Als ik morgen tijd heb dan stuur ik de Spektrum helpdesk wel een e-mail om dit uit te zoeken.

Hallo Jasper
hij is inderdaad bouw gelijk aan de MX12
dus deze kabels zulen dan ook werken.
we krijgen binnenkort de originele kabels binnen van de DX-7.
de kabel heeft een mono aansluiting

De USB kabel die bij Aerofly Professional zit heb ik gebruikt op de MC-12 van Graupner. Je zou verwachten dat hij dan ook op de MX-12 en dus op de DX-7 past. Ik ga zo vliegen met de DX-7 en kijk vanavond wel weer verder of dat het gaat werken.

nadalshebarunwayfp9.jpg

Dit is onze oude baan bij Nad al Sheba de nieuwe baan is bijna klaar.

Er worden vandaag 7 jets verwacht op het veld dus gezellig druk. Ook zijn we aan het kijken met een telemetrie module op 2.4 GHz of dat wij vliegtuig data als toerental, turbineuitlaat temperatuur, snelheid en hoogte en zo kunnen terug krijgen. De DX-7 zender is zowel zender als ontvanger in de trainer mode. Dat is het mooie van het breedband protocol.

we zijn inmiddels al wat testen verder
en wat feiten:
testen gedaan met een Stick 60 met Tony Clark 20 cc zenoah met elec onsteking.
afstand test:

zo hoog als het maar kon , dan nog hoger dan de zender aan iemand anders gegeven die nog hoger kon :-)
test ok

laagvliegen ok

tussen anderen staan ok.

ombouw naar lipo

in tegenstelling wat anderen berichten is het geen enkel probleem om er een graupner TX lipo in te bouwen.
deze is er zelfs voor gemaakt , daar de voltage schall verdeling met een volle lipo op 100% staat.
de laadplug hoeft NIET afgesloten te worden.
sterker nog gewoon laden met max 1 ampere net als graupner en je hebt geen probleem.

tussen conclusie van de DX7

hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
zeer direkte controle met de 4096 bitrate is inderdaad te merken.
daar ik het stikkie kan hoveren met 15 meter van de grond (durf niet dieper)

kan niet wachten op de JR modules voor graupner.

Sandor

JasperW zei:
@ wolfNL

If all else fails.. op die plug staat waarschijnlijk het 'normale' signaal. Je kunt 'm dan met een normaal audiokabeltje op je geluidskaart aansluiten en dan i.c.m. smartpropo en ppjoy als 'gewone windows joystick' gebruiken, dat werkt prima in AFPD.

:P Sandor, heb je het filmpje al ergens op het net staan van je Mid-air collision met je Stick? :P

Sandor,

Je had beter in plaats van al die giro's een anti-collision unit geïnstalleerd :P :P

Wel grappig allemaal, vond Ron dat ook? :) :)

Koenieboy zei:
Sandor,

Je had beter in plaats van al die giro's een anti-collision unit geïnstalleerd :P :P

Wel grappig allemaal, vond Ron dat ook? :) :)

giros smaakt het beste met look
maar je hebt gelijk.ron stuurde hem in een knife edge ,ik niet.
ron heeft alleen het glas stuk , de stik werd vermalen door de prop

Back