spektrum dx3e

• Topicstarter Topicstarter dennisemaar
  • Startdatum Startdatum
Net het filmpje van jurry_corally_cct gekeken, heel interessant! Niet dat ik hem nodig heb ofzo, maar voor bashers is dit echt ideaal. Zelfts DSM2 ontvangers werken er mee, en je krijgt er een ontvanger bij die normaalgesproken al 60 euro kost.
Dan zou je haast overwegen om zo'n zender aan te schaffen als je een extra ontvanger nodig hebt.

Heb deze zender net ook besteld, met maar meteen een savox stuurservo erbij, want heb al 2x de traxxas servo kapot gekregen...

Ben zwaar benieuwd naar de Spectrum! Zal verslag doen. Hoop wel dat de ontvanger past in het waterdichte Traxxas doosje waar nu de ontvanger van de Stampede in zit.

Heb deze zender net ook besteld, met maar meteen een savox stuurservo erbij, want heb al 2x de traxxas servo kapot gekregen...

Ben zwaar benieuwd naar de Spectrum! Zal verslag doen. Hoop wel dat de ontvanger past in het waterdichte Traxxas doosje waar nu de ontvanger van de Stampede in zit.

Ben benieuwd naar de bevindingen van beide aankopen. Heb je een MG servo gekocht?

Geen dualrate en expo? Lijkt me toch een vereiste als je wat smooth wilt rijden :p

Dit is een entry level zender, voor bijv. mij dus heel geschikt. Ik rijd voornamelijk zelf op wat zand en bij de enkele wedstrijd die ik zou rijden geloof ik niet dat ik dat zou missen. Ik ben al blij als ik foutloos een rondje kan meekarren.

Dit is een entry level zender, voor bijv. mij dus heel geschikt. Ik rijd voornamelijk zelf op wat zand en bij de enkele wedstrijd die ik zou rijden geloof ik niet dat ik dat zou missen. Ik ben al blij als ik foutloos een rondje kan meekarren.

Vroeger reed ik ook altijd zonder D/R. Sinds ik vlieg weet ik pas echt wat expo en D/R is. Die feature is echt nice. Heb in 5j niet meer gereden, maar daar komt hopelijk snel verandering in. Kheb bijna 4 weken een MMM combo om bij buggy brushless te maken. Ben gestopt omdat nitro teveel klooien is en minder rijden. Ben van plan het draadje terug op te nemen. Helaas heb ik nog een 27mhz zender, maar als ik een 2.4ghz zender haal zal er toch wel D/R en expo moeten opzitten. Alleen hebben die digitale zenders allemaal een hoog prijskaartje.
De GRAUPNER XG-6i Race spec 2.4gHz ziet er wel mooi uit. Digitaal zendertje met bovenstaande functies voor 80-100euro, alleen vraag mij af waarom hij zo goedkoop is. Iemand ervaring mee want anders zou ik die wel halen.

Ik heb hem ook in het vizier gehad en heb gelezen dat het bijbestellen van extra ontvangers niet makkelijk is. Vreemd want ze staan gewoon op de site.

Er zit een draaiknop voor het stuurwiel om de steering rate in te stellen. Volgens de manual "Steering rate (also known as dual rate) allows on-the-fly steering travel adjustments to be made using the steering rate dial. Steering rate limits the amount of travel of the steering servo. The steering rate cannot be greater than 100% and will never exceed the amount of steering travel set with the travel adjust dials."

Stoomstrijkijzer: bedoel je dit? Wat is Expo?

Off topic: @SCRT pilot: ik zocht een gewone savox, maar tis nu een coreless (SC-1258TG), want de gewone kon ik nergens vinden. Beetje overkill deze, maar ik heb er zo de balen van dat die stuurservo iedere keer stuk gaat. De servo saver van Traxxas doet niet wat de naam doet vermoeden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een vraag over de failsafe: lijkt mij ideaal dat de wagen stopt als deze buiten bereik komt. Lees in de manual dat je tijdens het binden het stuur en gas in de gewenste positie moet zetten voor de failsafe. Dat wordt dan stuur en gas in de middenpositie. Zou liever bij failsafe vol in de remmen hebben totdat de wagen tot stilstand komt en dan motor uit, maar zo slim is de ontvanger vast niet?

Er zit een draaiknop voor het stuurwiel om de steering rate in te stellen. Volgens de manual "Steering rate (also known as dual rate) allows on-the-fly steering travel adjustments to be made using the steering rate dial. Steering rate limits the amount of travel of the steering servo. The steering rate cannot be greater than 100% and will never exceed the amount of steering travel set with the travel adjust dials."

Stoomstrijkijzer: bedoel je dit? Wat is Expo?

Off topic: @SCRT pilot: ik zocht een gewone savox, maar tis nu een coreless (SC-1258TG), want de gewone kon ik nergens vinden. Beetje overkill deze, maar ik heb er zo de balen van dat die stuurservo iedere keer stuk gaat. De servo saver van Traxxas doet niet wat de naam doet vermoeden...

Heb ik ook gelezen, maar er is precies geen knopje om te dual rate uit te zetten. Bij veel zenders heb je een knopje aan de duim zitten. Als je dat indrukt heb je 100% uitslag voor zolang je je duim erop houdt. Ideaal voor een scherpe bocht ofzo.
Expo is dat je stuur rond het midden minder gevoelig is en naar de buitenkant gevoeliger wordt. Zo kun je je auto preciezer recht houden.

Heb een vraag over de failsafe: lijkt mij ideaal dat de wagen stopt als deze buiten bereik komt. Lees in de manual dat je tijdens het binden het stuur en gas in de gewenste positie moet zetten voor de failsafe. Dat wordt dan stuur en gas in de middenpositie. Zou liever bij failsafe vol in de remmen hebben totdat de wagen tot stilstand komt en dan motor uit, maar zo slim is de ontvanger vast niet?

Als je achteruit uitschakelt op de ESC is dat wel mogelijk. Anders gaat hij achteruit beginnen rijden :p

Heb de dx3e binnen. Is licht met maar 4x penlight. Ligt fijn in de hand en lijkt het prima te doen. Heb het bereik nog niet kunnen testen, maar lijkt voldoende. Handig zo'n korte antenne aan de ontvanger: 8 cm of zo. Stuur en gas/rem voelen goed. Ben nog wat aan het stoeien met de instellingen.

Ik heb geen goede achtergrond om een fatsoenlijke foto te maken, want tis donker voordat ik tijd heb voor deze hobby ;-)

Ik heb nu de Traxxas 27 Mhz zender en de DX3E voor me staan: de traxxas is iets hoger en de voet is wat zwaarder (bevat 8x penlight) dan de dx3e (4x penlight).

De spectrum is wat dikker aan de bovenkant dan de traxxas, maar niet storend. De spectrum houdt lekker vast met rubberen grip, de traxxas is plastiek.

Hope this helps...

volgens mij mag alles gezegd worden als het maar geen winkelbeoordelingen zijn of aanraden om bij een bepaalde winkel te kopen ivm sponsoren van het forum.

Ik heb de dx3e besteld bij modelsport in de UK. Dit was een van de weinige zaken in Europa waar de Spectrum te koop was...

De dx3e voelt stevig aan, maar ik zou afraden ermee te gooien ;-)

Succes met beslissen!

Ik wil een nieuwe zender. Die moest 2,4 ghz zijn maar niet te duur. Toen ik hoorde van de spectrum dx3e was ik best blij. Ik ga hem morgen bij me buurman kopen:D. Ik laat jullie wel weten wat ik er van vind.

Traxxas rustler

Ik wil een nieuwe zender. Die moest 2,4 ghz zijn maar niet te duur. Toen ik hoorde van de spectrum dx3e was ik best blij. Ik ga hem morgen bij me buurman kopen:D. Ik laat jullie wel weten wat ik er van vind.

Laat maar weten hoor! wat vind je ervan?:D

Kan ik de dx3e ook gewoon voor m'n rustler gebruiken?
Dan gewoon de ontvanger derin zetten zeker?
ik hoor het wel!

Roaldo

Back