Spektrum DX4R PRO vraag mbt batterijen

Ik heb onlangs een spektrum DX4R pro gekocht. fijne zender en heb hem om kunnen bouwen naar links handig wat ik ideaal vind.

Merk alleen wel dat de batterijen best snel leeg zijn. zitten 4 AA batterijen in. zijn wellis waar van die goedkope dingen maar het is toch wel erg snel.

mijn vraag is nu, zijn er voor de DX4R pro ook lipo packs? ik weet dat ze er wel zijn voor de DX4S variant maar ze zeggen dat dat niet past in de PRO.

iemand? :)

Bij hobbyking kan je ze kopen voor 15 euro.
Het is een 4000mah 2s lipo. Je kan dan zolang met 1 lading mee, dat je vergeet wanneer de laatste keer is dat je het op had geladen.

Edit: vergeten dat je liever dingen in de winkel koopt, in dat geval zal je dan bij hobma 50-60 euro moeten betalen.

Je zult denk ik een LiFe pack moeten hebben en die zal er heus wel zijn. Mijn advies: koop een setje Sanyo Eneloop.

Ik heb er ook 1 besteld....
Zodra die er is ga ik ff kijken hoe of wat met het oog op een lipo/life accu.

Voorlopig zou ik eerst beginnen met een setje goede AA's....
Met een setje goede oplaadbare AA's zou je toch wel ee poosje moeten kunnen doen.

Koop goeie batterijen Duracell of zo. Setje in de zender en setje in de koffer.
Kan er best lang meer doen. Meer dan een half jaar en rijd best wel veel. Gebruik de zender wekelijks.

Of koop een setje Eneloops houden het ook lang vol.

Probleem wat ik nu tegenkom is dat ik niets kan vinden over de lipo packs in deze zender zetten. sterker nog, enige wat ik tegen kom is nee kan niet. heb ook nog geen voorbeelden kunnen vinden of iets.

iemand van jullie die hier iets over kan vinden?

@Wen, ik betaal liever 15 euro dan dat ik ook maar 1 cent aan hobma uit geef. dan maar via internet :P

Eneloops of de variant ervan van Hobbyking, de Lsd AA cellen (en nee, je gaat er niet van trippen) werken meestal erg goed. In mijn 9x heb ik een life accu van 3 cellen, maar die heeft ook 9.6 volt nodig. Voor de andere zenders alleen Eneloop of Lsd.

lidl eco accu's! nu in de aanbieding!

ik heb ze gevonden :D bak lag nog helemaal vol. 4x AA voor 3.99

meteen 4 pakjes meegenomen en de lader die er bij lag, gezien ik nog geen lader heb :P

voor dat geld lijkt dit me een betere oplossing. hoef ik ook niet aan mn zender te gaan lopen rotzooien, ivm garantie en dergelijke

Back