Spektrum DX6i afstellen voor E-Flite Blade mSR (beginner)

Hallo,
Ik heb gisteren een Spektrum DX6i binnen gekregen en mijn Blade mSR.
Alles werkt prima. Ik zou alleen graag willen weten welke instellingen ik het beste kan aanpassen als beginner. Om rustig eerst de basis dingen te oefenen. Heb wel coax (merkloos) gevlogen maar wil graag stapje verder met deze boeiende hobby.

Of misschien is iemand in de buurt (Limburg) die mij wil helpen.

Helaas is er bij de vliegclub in de buurt een ledenstop.

Ik hoor graag als er mensen zijn die mij willen helpen (of tips hebben m.b.t. instellingen van de Spektrum DX6i).

Alvast bedankt,

M.v.gr. Roger Zambon

Hallo,ik kan je misch helpen met je Blade

Hallo Roger,

We hebben dezelfde naam,,,ik heet ook Roger namelijk.
Je schreef dat je een DX6i met een BLADE MSR hebt gekocht.
Leuke helicopter,,,ik heb ooit eens dezelfde set gehad, en het is NIET eenvoudig om effe je Blade af te stellen op je DX6i.

Ik heb weken moeten puzzelen naar de juiste instellingen,,,zodat de Blade ook idd lekker vliegt.
Ik heb meen ik de instellingen nog ergens bewaart, en zal deze voor je zoekn.

Je schreef dat je in Limburg woont, ik ben aangesloten bij Swentibold vliegclub te Schipperskerk, daar is nog wel ruimte.
In principe hebben we nu 3 helivliegers,,,waaronder ik er een van bent. De rest doet aan vliegtuigen, zwevers, hotliners,,,,dat soort spul.

Lijkt het je leuk om eens voorbij te komen,,,kunnen we wellicht n keer afspreken op t veld, bij mooi windstil weer.

Anders PB me maar,maar emailen kan ook op rogerrijks@hetnet.nl

Gr Roger

Op een site voor modelbouwhelicopters vond ik een eBook 'Getting The Most Out Of Your Blade mSR & 120SR'. Het is maar 9 dollar en het ziet er wel goed uit.

Misschien is dat iets voor je? Het gaat specifiek over de mSR met uitleg over de DX6i erbij. De schrijver gebruikt ook specifiek de DX6i in veel van zijn voorbeelden. Op mij komt het wel als goede nuttige informatie over, maar ik ben nog maar een leek dus wellicht zegt dat niet zoveel :cool:

Het Ebook wat je hier noemt is echt goed. Ik heb het sinds een week en heb er nu al zeer veel tips uitgehaald. Als het goed is krijg ik volgende week mijn DX6i binnen.
In het Ebook staan de instellingen voor de mSR (en de 120 SR) op de DX6i stap voor stap uitgelegd. Er duidelijk allemaal inclusief veel foto's.
Door de lage dollar kost je dat boek zo'n 6 Euro.
Op mijn werk uitgeprint op een kleuren laser printer; te gek.

Hier is nog iemand met een DX6i en een blade MSR.
Ik ben meer een zweefvlieger, maar wilde een kleine heli vooral voor in huis; daarom was er al sinds twee jaar een Blade MCX S300 (dat is de MCX met de witte Schweizer kap). Deze gaat nu dus weg, na aankomst van de MSR.

Met de S300 heb ik wel een beetje in het heli menu van de DX6i zitten kijken, vooral om te proberen het ding wat vlotter te krijgen (niet vooruit te branden) (ook niet achteruit trouwens) maar met de MSR is dat heel andere koek; opeens moet ik, in plaats van volle uitslagen, de sticks nog maar millimetersgewijs bewegen... inmidels lukt me dat, zodat de kamer niet meer permanent te klein lijkt. (Voorlopig waait het buiten echt te hard.)
Ik denk dat ik het hierboven aangewezen E-boek ook maar zal kopen om te beginnen.

In afwachting van dat boek... voorlopig stoort het volgende mij, misschien is daar een eenvoudige oplossing voor:
De S300 draaide, bij een rudder uitslag, keurig op de plek rond, desgewenst heel snel (dat was het enige dat snel ging met de S300). Geef ik met de MSR in hover een rudder uitslag, dan begint hij ook altijd zijdelings uit te wijken (linksom anders dan rechtsom). Gevolg is dat ook een normale bocht met de MSR meestal minder strak uitpakt dan met de S300.
Ik snap wel dat de rotatie heel anders tot stand komt dan met de S300 (coax vs. tail rotor) maar is er misschien een aanpassing in het DX6i menu die maakt dat-ie netter om zijn verticale as draait?

Afgezien van dat boek, is het misschien wel aardig om dit draadje levend te houden voor tips & tricks met de MSR / DX6i combinatie (of is er misschien een ander draadje voor dat ik heb gemist?)

edit - boek is binnen, is inderdaad boeiend en goed geschreven. Het eerste dat ik zal doen is de tracking van mijn rotorbladen optimeren; daar mankeert inderdaad wel wat aan, en vibreren doet-ie ook. Alleen is er geen föhn in dit huis, die zal ik ergens moeten zien te lenen...

Laatst bewerkt:
De mSR en mijn 120 SR zijn na een paar maanden vliegen geen uitdaging meer.
Ik ga nu de 450 3d bestellen (BNF versie).

dit wordt dan mijn eerste CP heli. Wel spannend......

Back