Handleidingen zijn inderdaad altijd een beetje bijzonder.
er zit voor de beginner nooit een stappenplan in.
ik benn zelf futaba man, dus spectrum ligt een beetje uit mijn straatje (ieder merk heeft eigen ideeen over de menu's en waar alles verborgen zit)
maar voor het algemeen:
alle zenders beginnen in de regel met het idee dat er een vliegtuig aan hangt.
dat moet je veranderen naar wat het wel is.
een drone valt onder de heli's (bij de meeste zenders). dus die zet je erin.
Je zet dan de swash op H1. veel moderne zenders hebben de H1 swash als standaard als je de heli stand activeert.
dit kun je in het monitor menu zien. in dat menu zie je wat de zender naar het toestel stuurt.
als je de gasstick beweegt, zie je de gaswaarde veranderen.
als je de aileron (rechterstick links rechts) beweegt, zie je als het goed is ook 1 waarde veranderen.
zijn dat er 3, staat het swash type niet goed. en moet je deze dus opzoeken en aanpassen naar H1
H1 houdt in dat links gewoon links is, en er geen dingen gemixt worden door de zender (zoals de meeste drones het graag hebben)
veel heli's hebben een H3 swash, waarbij 3 servo's tegelijk worden gemixt en aangestuurt voor 1 beweging
meestal in heli modus, krijg je ook diverse curves tot je beschikking.
die ga je voor een drone niet echt nodig hebben
daarna kun je "gewoon" verder.
je zal de drone vast aan een computer hangen, om de uitslagen te controleren (denk ik)
via endpoints kun je die waarden naar boven en beneden afstellen
via subtrims kun je de waarden op 0 zetten in de middenstand van de stick. als de drone de middenstand niet 100% goed overpakt.
enzovoorts.
let ook even heel heftig op de richting van de commando's op de drone.
zou jammer zijn als je alles perfect hebt afgesteld, alleen naar voren blijkt omgedraait. bijvoorbeeld.
kun je rare crashes mee krijgen.