Spektrum DX8

Beste mensen, net bij men winkelier geweest.

Blijkt dus dat er bepaalde winkeliers een levering gehad hebben, en bepaalde niet.

De oorzaak hiervan is dat spektrum werkt aan een oplossing en nieuwe software, er komt binnen een 3tal weken een nieuwe levering met nieuwe software. Daar zijn de bugs dus uitgehaald.

grtzzz

Hmmm lijkt me beetje ongeloofwaardig wat ze je dan vertellen.
De zender is niet voor niks gemakkelijk te updaten...lijkt me.

uhu, was mijn eerste indruk ook...

Maar zijn ze voor het moment dan ff niet meer leverbaar? Want men shop heeft er nog geen enkele gehad...

grtzz

Hoe dat met de uitleveringen is gegaan weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik bij MRHobby struikelde over de dozen toen ik de mijne ging ophalen.

Heel wat anders nog:
Clubgenoot die er ook een had, heeft hem ook in moeten leveren:
Na de update van 01.02 had hij last van het verlies van zijn bereik!
Houd dus ff je range check in de gaten na een update!!

Ik wacht mooi nog even een maandje of wat af totdat ik over ga tot aanschaf ;)

Mijn idee Nick :D
In December geef ik mezelf meestal een kado...
dan zijn de kinderziektes er wel uit denk ik.

Mijn idee Nick :D
In December geef ik mezelf meestal een kado...
dan zijn de kinderziektes er wel uit denk ik.

Ik denk dat ik mezelf maar trakteer op een DX8 en een 550E 3G :)
Voor het lange wachten ;)

Mooi!, ben benieuwd :D.
Die DX8 gaat er zeker een keer komen bij mij, de rest weet ik nog niet....

Laatst bewerkt:
DX8 Vibrating Problem Update.

HorizonHobby send me a new DX8 to the local store MRHobby.
They were very sorry and they added a little gift.....
2x AR6200 with sattelite and 4x Digital Servo DSP75
So I want to thank MRHobby, Ridderkerk, the Netherlands and HorizonHobby for the fast reaction and problem solving. GREAT Service.
The problem was solved within 6 days.....
In those 6 days MRHobby called me twice, HorizonHobby called me twice and emailed me 3 times. So a + for the service.
I Also don't know somebody else who had the same problem with the "vibrating problem", So I was the only one......... :(....... (good for you).
My old DX8 was send the next day to HorizonHobby USA for further investication.
I hope they let me now what the problem was.
Did an Update V1.02 and did some tests but everything worked ok. :)

Marco

Laatst bewerkt:
Dat is wel een diepe diepe buiging voor de service van Horizon waard! Als je meer hoort over wat het was, let us know!

Het is wel netjes afgehandeld inderdaad, denk dat ze ook wel moeten willen ze geen gezichtsverlies lijden ...

Heel wat anders nog:
Clubgenoot die er ook een had, heeft hem ook in moeten leveren:
Na de update van 01.02 had hij last van het verlies van zijn bereik!
Houd dus ff je range check in de gaten na een update!!

Om hier nog even op terug te komen, een range check altijd zinvol, maar de oorzaak was uiteindelijk een defecte rf module van de zender, deze kan wel gesneuveld zijn na de eerste dag vliegen ( voor de update ). Alles bij elkaar lijkt er geen relatie met de software te zijn.

Gelukkig maar!

Laatst bewerkt:
Ik heb iets minder goed nieuws...
Ik heb mijn Yak55 (indoor) altijd gevlogen met een AR6300 en Fut 9C met spektrum module probleemloos voor ruim een jaar op wedstrijden meetings etc. Toen ik de DX8 binnenkreeg heb ik deze enkel gebonden aan de Yak zonder enkele wijziging aan ontvanger of stroomtoevoer. Deze leek prima te werken, en ik haal 40 stappen in range check modus met een indoor ontvanger (!) echter kreeg ik het op de +/- 5e vlucht met de DX8 2x flink warm want ik kreeg een lock-out van ruim een seconde, en dat is héél link met mijn vliegstijl. Het ledje knipperde niet, dus het is geen brown-out geweest.
Het is misschien een toeval dat je net 1 keer op de 1.000.000 vluchten hebt, maar het geeft mij niet echt een lekker gevoel om dan straks met een dikke 88'' yak te gaan vliegen.
Statistsch gezien werkt mijn Corona 2,4 DSSS nu zelfs nog beter dan de DX8 :(
Toch balen als je toestel op een wedstrijd finaal in de muur vliegt terwijl je wel stuurt.

Groeten, Ron

Goed, paar weken voorbij sinds de stormachtige introductie in Nederland, ben benieuwd wanneer de volgende lichting komt en ik mezelf eigenaar mag gaan noemen ...

Wegens het totaal ontbreken van onderdelen duurt een reparatie helaas wat langer....

De zender is nu al meer als 1 1/2 maand weg...
Maar als het goed is gaat het niet al te lang meer duren..

Back