A
Aaalie
Guest
Mij benieuwen of morgen of dinsdag mijn waardevolle zending zal arriveren![]()
Het is je gegund, je wacht al lang!
Zojuist even aan het spelen. Een enkele "minnen", ook nog vrij basic eigenlijk, maar verder vele plussen.
De minnen kan ook liggen aan het wennen aan een ander merk/systeem. Verandering is altijd vreemd

De kabel tussen ontvanger en satelliet, zien die stekkers er altijd zo crapy uit? Je ziet de ontblote aders van de kabel waar deze de stekker ingaan. Verre van flexibel, met weinig adertjes, waarvan er nog een enkeling slordig de stekker uitsteekt.
Gevoelsmatig zal dit breken bij de minste lichte trilling in de heli, of na twee keer verbuigen tijdens b.v. installatie in het model.
Tevens mis ik in de timer een functie. Bij m'n andere zenders kan je twee timers parallel laten lopen, ééntje van de totale vluchtduur (die aangaat bij b.v. eerste keer gasgeven), en ééntje van de motorloop, die alleen telt als je gas geeft (voorbij een bepaald percentage/knuppelstand).
Mogelijk is de motorlooptimer niet meer nodig bij gebruik van de Telemetrie.
Betreffende de telemetrie... Even snel op je display kijken is er niet bij, daar hangt je neckstrap precies ervoor

En b.v. 5 uur op de NiMh akku, dat is voor mij in enkele gevallen te weinig. Weet iemand hoe lang dit is op een lipo?
Verder alleen maar plussen! De menustructuur is behoorlijk gelijkend met de MX16, maar is uitgebreider, en alles word prachtig en overzichtelijk grafisch weergegeven.
Ook de telemetrie, een enorme aanvulling voor vooral de electrovliegers, ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat bevallen, maar ik vermoed zéér goed!
Vriendelijke groeten,
Aldert