Spektrum DX9 vs ??

Vraag. In dit geval maar in de multicopterforum omdat ik met DJI NAZA werk en 600mw ImmersionRC videozender.

Ik heb nu een nieuwe Spektrum DX9. Dus valt mij de range tegen en heb al veel gelezen hierover (Spektrum en FPV). Nu zit ik te kijken naar Futaba. Ik gebruik de zender alleen voor de multirotors. Maar ik heb totaal geen kennis van Futaba. Wat is qua functies vergelijkbaar en voor mij bruikbaar. Minimaal 9 kanalen. Ik zie bvb een Futaba T10j. Zou dat voldoende zijn?

Thnx!!

Ik zie fasst en fhss.. maar ik zie ook een rangetest van 4,2 km met een stocl T10J... Iemand ervaring mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
T10J is alleen FHSS en dan specifiek S-FHSS (zonder Telemetrie) en T-FHSS (met Telemetrie). Voor FASST zit je momenteel minimaal op een T14SG (die ook S-FHSS ondersteund, naast FASST en FASSTest). Wil je alle vormen van FASST en FHSS dan kun je kijken naar de T18SZ, maar die is wel wat duurder...

Ik zie fasst en fhss.. maar ik zie ook een rangetest van 4,2 km met een stocl T10J... Iemand ervaring mee?
Dat is knap, met een t8j (s-fhss) had ik ongeveer een Km bereik wat op zich nog niet gek is maar het wisselt naar gelang de omstandigheden. Het voornaamste nadeel vind ik dat er geen rssi ofwel signaal sterkte indicatie is. Mocht er een probleem zijn dan kom je daar pas achter als de besturing wegvalt.
Zelf zou ik een frsky taranis aanraden mits je het niet erg vind om het systeem, opentx (zie youtube), te leren kennen wat dan tevens veel mogelijkheden bied.

Ohja. En heeft de taranis ook iets zoals sbus of iig zodanig dat je 1 kabel nodig hebt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back