Hoi allemaal,
ondertussen heeft Brecht zijn zender van de Kerstman gekregen en is papa lief begonnen aan het instellen van zijn vliegtuig.
Ik loop daarbij echter tot een aantal vervelende zaken.
Allereerst lukt het me maar 1 keer op de 6 (ongeveer) om de zender met de ontvanger te laten BINDEN. De eerste keren had ik weliswaar een wireless router in de buurt en die heb ik op aanraden van een kameraad toen afgezet. Omdat het toen net wel werkte, dacht ik de oorzaak gevonden te hebben.
Echter, daarna, telkens ik een servo bijstak, zag ik dat ik telkens opnieuw de BIND procedure moest doen... Is dit normaal ? Volgens een andere kameraad ook heel normaal.
Daarnet ging het instellen van het toestel gelukkig heel soepel. Enkel met de gas heb ik nu een probleempje, waardoor ik al vol gas heb bij half stick en daarna niks meer hoger... Dat moet ik nog zien uit te vissen waarom.
Anderzijds was alles gelukt en ingesteld, toen ik het toestel aan Brecht wou laten zien, en de rollen niet had aangesloten. Toen begon alles weer te flikkeren als teken van "please bind me again". Vind ik wel een beetje jammer want dat betekent toch dat je altijd aan je ontvanger moet kunnen ? Normaal pak ik die altijd goed stevig in mousse in, maar dat kan dus nu niet meer als ik nog eens een instelling zou moeten veranderen na het vliegen ?
Wat me wel opviel was dat er in de doos geen lader zat. De leverancier liet me weten dat er in Europa nooit een lader insteekt omdat ze die enkel leveren voor 110V. Ook was er i.p.v. 2 bindpluggen (man/vrouw) maar 1 in de doos. Dit zorgt er voor dat ik mijn schakelaar niet op de BATTERY plug op de ontvanger kan steken. Die plug past nl niet op mijn schakelaar (zijn 2 vrouwtjes) en dus moet ik de plug op de ontvanger steken op de battery plug. Zodoende moet ik de battery/schakelaar op een ander kanaal steken. Als ik dan een BIND heb gedaan en daarna de plug verwijder en de schakelaar dan verwissel tussen dat extra kanaal en de het battery kanaal, dan zegt ie dat ik weer moet binden ??
Ach ja, zal misschien wel aan mij liggen, maar op dit moment staat het toestel invliegklaar, als het tenminste wat warmer wordt !
Groetjes,
Davy