Spektrum zenders en ontvangers

ja dat wel maar op zich hoor je toch wel steeds dezelfde dingen over spektrum: RANGE. maar waarschijnlijk zullen ze dat ook wel een update ofzo doen?

Hey Patrick.. mag het... mijn gezeik is in ieder geval terecht in tegenstelling tot dat van jou :)
Ik hoop namelijk trouwens dat je mijn berichten bedoelt en niet die van MightyWiggy, die het volgens mij echt niet verdiend om zeikerd te worden genoemd
(als ik het een beetje goed gevolgd heeft hij intussen 700+ euro winkelwaarde aan elektra door zijn vingers heeft laten gaan en in die tijd naar mijn inziens nooit acceptabele prestaties heeft gehad)
Mij mag je zeker zeikerd noemen

Leuk dat je over 'specs' begint.
Vind ik juist belangrijkste punten die ik hier dus aan anderen mee wil geven.

Deze specs zijn dus blijkbaar 75-125M bij zenders van over de 200 en 300 euro.
Deze mooie specs zijn helaas nergens te vinden behalve in dit soort 'zeiktopics' helaas :(
Waarom zou dat nou zijn? ohja ze zijn schandalig slecht en hoe je het wend of keert ondermaats

Meestal lees je dan berichten van mensen die dachten te upgraden, en terecht verrast zijn dat zijn dat ze ineens met geluk de helft of minder bereik hebben van hun RTR zendertje.
Want wie verwacht dat nou?!

Volgens mij heb ik zou in ieder geval al 1 iemand potentieel behoed, mijn doel is dan ook gehaald :p
Daarom laat ik het hier maar bij denkik... got the word out.
Grts

@ geertja
dit is geen zeiken wat je doet maar gewoon jou ervaringen vertellen en uitleggen waarom die ervaringen.....
ik weet dan ook niet waar patrick dat vandaan haald.
ik vind het juist goed om dit te blijven herhalen. dit is toch een forum waar je immers mensen mag helpen en te informeren ookal is het niet zo'n positief product?

jep idd
Ik ga als ik mijn dx3c heb en mijn wagen heb opgebouwd even een range test doen en zal dan ook even het resultaat posten.

ik zou gewoon een dx6i kopen en een ar400 in je auto proppen paar km range en kun je bijvoorbeeld je spoilers instelbaar maken voor 3.50 extra eventueel doe je voor 50 euro er een 3ch gyro in en sluit je die aan op een paar vinnen om je auto heen en dan heb je een auto die je gewoon kan laten rollen en loopings maken als je een schans neemt

Op zich heb je niet speciaal auto/vaar/vlieg ontvangers. Het enige wat kan verschillen is de reikwijdte en het eventueel (spat)waterdicht zijn, maar voor de werking maakt het niets uit. En reikwijdte wordt ook sterk bepaald door de zender, ze zijn niet allemaal "full range". Zo levert Horizon bij de Champ, een RTF vliegtuig, een zender met beperkt bereik, wat in sommige gevallen een wegvliegend toestel opleverde, omdat mensen makkelijk de grenzen van het bereik op konden zoeken, bijvoorbeeld met FPV vliegen, of door op redelijke hoogte iets weg te vliegen.

Als ze allebei DSM2 ondersteunen zou dat moeten werken. Of DSM ook compatibel is met DSM2 weet ik niet. DSM-X moet wel compatibel zijn met DSM2

oke, ik ga eerst in ieder geval effe testen wat het bereik is en dat zal ik dan ook wel effe posten. als de range erg tegen valt zal ik wel kijken voor de ar400

Met de DX3c zender kan je normaal DSM en DSM2 ontvangers gebruiken. Heb me vandaag zo een zender gekocht,DSM lukt maar ik kan geen DSM2 ontvangers binden. Moet je nog ergens iets extra doen met de zender ?

Ik heb hem nog maar van gisteren en ben eerst nog aan het proberen binden aan een spectrum DSM2 Ar500 ontvanger.
Dus kan ik je helaas hierover nog geen antwoord geven.

oke
maakt niet uit. mijn xray komt over 1,5 tot 3 weken binnen dus dan ga ik em eerst opbouwen en dan zet ik wel effe een verslag op dit topic over de dx3c

Back