Spider quadcopterframe

• Topicstarter Topicstarter DeNB3rt
  • Startdatum Startdatum
D

DeNB3rt

Guest
Wat is het verschil tussen de gekende quadcopter setup X of + met deze spider uitvoering? Ik veronderstel dat dit een X config is, maar vliegt dit hetzelfde als een gewone gecenterde quad? Of is zoiets niet aan te raden voor een beginner zoals ikzelf?
sku_77831_2.jpg

Iemand een idee? :)

Wat is het verschil tussen de gekende quadcopter setup X of + met deze spider uitvoering? Ik veronderstel dat dit een X config is, maar vliegt dit hetzelfde als een gewone gecenterde quad? Of is zoiets niet aan te raden voor een beginner zoals ikzelf?
sku_77831_2.jpg

Iemand een idee? :)

Het zal het zelfde zijn als een X-Quad.
Het vliegen als n00b zal denk ik ook wel goed te doen zijn.

Ik zou als ik jou was eerst in + gaan vliegen. Met een X ben je heel erg snel je orientatie kwijt. Het probleem van een quad is dat het model (normaal) symmetrisch is, dus er is geen makkelijk onderscheid tussen links, rechts, voor en achter. Daarom zie je heel veel quads met LEDs er op.

Ik denk wel dat dit frame je erg zal helpen met oriënteren, gezien de opbouw. Ik raad je echter aan een goedkoper houten framepje (spel ik dat zo goed?) van de firma HK te kopen (ook in NL verkrijgbaar voor iets meer).

Ben je er al uit welke controller je gaat gebruiken? Ik raad je aan om een KK georienteerd board te gerbuiken, vooral omdat er een hele ruime keuze firmware beschikbaar is, en de community erg actief is. Er komen geregeld nieuwe versies uit.

Hi Martijn en co, bedankt voor de tips!
Ik vind dat spider idee wel leuk, vandaar men vraag.
Ik ging als eerste boardje kiezen voor die van hobbyking om niet een te groot budget te verdoen aan een eerste (noob)copter :) Ik moet namelijk alles nog aanschaffen (evenals batterijen,lader,zender...) tips welkom!

Een spider is inderdaad altijd X-mode.....
Als je zorgt voor wat verschil in kleur is de oriëntatie niet zon probleem lijkt me. Vooral omdat bij een spider de zichtbaarheid al beter is.

Zelf gebruikte ik op mijn quad twee kleuren prop groen voor en zwart achter. Je zou denken dat je dit niet ziet, maar bij verlies van oriëntatie breng je de quad toch meestal eerst wat hoger om crashen te voorkomen...dan zie je het kleurverschil erg goed tussen de props......nu ik hem omgebouwd heb naar hexa, heb ik zelfs 3 kleuren props.
Hoe de zichtbaarheid daarvan wordt weet ik nog niet, alleen nog maar in de woonkamer getest...

Hopelijk heb je wat aan deze info...

Grt

Corné

Laatst bewerkt door een moderator:
Back