Spinnin Birdy Contest - Decker 1,5m DLG

prop-er

Forum veteraan
Decker durft het eindelijk aan. Een 1,5m versie van zijn houtbouw DLG kitjes.

Decker-Planes - Spinnin Birdy Contest

Spinnin Birdy Contest 1,5m - RC-Network

00394.jpg

00374.jpg

00399.jpg

00005.jpg

En hier de truc waardoor dit alles mogelijk is: capstrips in disservorm.

Na een middagje capstrips plakken loopt het snot je uit de neus.

Ben benieuwd hoe dit kistje vliegt. Altijd een goede ontwikkeling. Betaalbare modellen voor mensen die perse zelf willen bouwen zonder met schuimkernen en vacuumpompen aan de gang te moeten.

Kistje lijkt me een behoorlijke V-stelling te hebben of lijkt dat zo?

Kijk eens aan. Dat is de eerste dlg met 4-klappen vleugel die ik heb gezien. Interessant!

Kijk eens aan. Dat is de eerste dlg met 4-klappen vleugel die ik heb gezien. Interessant!

Kisal-Evo had dit ook al als optie. Vraag me af in hoeverre dit een toegevoegde waarde heeft op de DLG. Daar kunnen Bart en Alex vast meer over vertellen.

Kisal-Evo had dit ook al als optie. Vraag me af in hoeverre dit een toegevoegde waarde heeft op de DLG. Daar kunnen Bart en Alex vast meer over vertellen.

In dit geval schijnt een vierkleppen vleugel nodig te zijn omdat anders de ailerons niet fluttervrij gemaakt kunen worden. Normaal gesproke is het slechtste wat je met een DLG kunt doen is gewicht naar buiten brengen aan de vleugel. Dus altijd servo's zo dicht mogelijk aan de romp plaatsen. Massatraagheid verergert de zwabber na het loslaten en kost daardoor veel hoogte. Ook is de handling van een kist met zware vleugel een stuk minder dan van die met een lichte vleugel. Het test model woog volgens mij 340 gram dus zal er nog flink bespaart moeten worden. Verwacht ook zeker geen topprestaties van een model dat zo gebouwd word. Waarschijnlijk vliegt de gemiddelde zelfgebouwde schuimvleugel zeker zo goed.

Dat ziet eruit als nog meer werk dan alleen houtbouw.. En kostbaarder en moeilijker te repareren ook. En flink aan het gewicht..

Voordat ik een draadje ga openen post ik eerst hier in dit draadje.

Ik heb en Spinnin Birdy Contes gekocht, ik moet hem nog wel bouwen. Ik heb deze bestelt via Manni die een freeskitje kan leveren voor niet te veel geld. Er moet nog wel een staartboom bij gekocht worden, en wat kleine dingen voor de aansturing. Wel lees ik hier en daar dat het niet een volwaardige DLG is vanwege zijn hogere gewicht. Voor mij is het ter orientatie waarbij ik voornamelijk de Birdy ga gebruiken voor de helling/dijkje hier in de buurt. Starten met de stiek en flitschen lijkt mij ook wel wat, maar of de Birdy hier sterk genoeg voor is?

Ach, zolang ik maar plezier in het bouwen heb vind ik het wel prima zo. Voor het geld verwacht ik dan ook geen top prestatie.

Back