Spirit fun plus

• Topicstarter Topicstarter sinjin
  • Startdatum Startdatum
S

sinjin

Guest
Ik ben een beginner en loop tegen het volgende aan. Het maakt niet uit hoeveel gas ik geef de heli komt niet van de grond. Nu weet ik dat ik ergens iets moet verstellen zodat de rotor meer spoed heeft waardoor hij wel van de grond af komt. Alleen waar, de gebruiksaanwijzing is hier niet duidelijk in. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zodat ik van de grond kom. De winkelier heeft al aangegven mij te willen helpen, maar ik kan pas volgende week terug naar de winkel.

Spirit Fun is een electro helipcoter. Ik heb de heli gekocht als RTF dus alles in 1 pakket.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, Misschien is het handiger als je wat meer info over de heli geeft.

Type merk elek /nitro enz enz enz......
En welke zender je erbij hebt standaard of programmeerbare.

Standaard is het zo dan wanneer je een FP heli hebt, de heli alleen om kan stijgen bij een voldoende torental.
FP heli hebben een vaste pitch (stand van de rotorbladen) hoe meer toeren hij beter hij stijgen kan.

Een CP heli heeft een verstelbare pitch (stand van de rotorbladen) dit loopt bij de beginners heli's altijd liniear mee met het toerental (gas)

Dus hoe meer toeren je geeft hoe meer de bladen dan ook in een andere hoek gaan staan.

Gas dicht (stick naar beneden) = geen toeren en geen pitch
Gas open (stick naar boven) = vol toeren en pitch vol

Laatst bewerkt:
Hallo,

Niet om vervelend te doen, maar in de handleiding wordt redelijk wat uitgelegd over dit gedeelte. Waarschijnlijk heb je de pitchcurve nog niet ingesteld op je zender. Dit doe je door de twee draaiknoppen bovenin te verzetten.

De linkse knop moet op ongeveer 11 uur staan en de rechterknop op ongeveer 1 uur.

De linkerdraaiknop regelt wat de begin stand is van je pitch ( is ongeveer wat jij bedoeld met spoed) en de rechter regelt hoeveel extra pitch de heli krijgt naargelang je meer gas geeft. Nogmaals de handleiding legt dit allemaal uit.

Als dat niet werkt dan is waarschijnlijk de stand van je kanaal 6 omgedraaid. Met de reverse knoppen onderin kun je deze omdraaien (ik zeg kanaal 6 uit mijn hoofd, maar controleer dit even). Dit kanaal stuurt de onderste servo aan die de stand van de bladen doet veranderen (= dus pitch). Als deze verkeerd om staat dan komt de heli ook niet van de grond.

Pas op dat je niet het kanaal van het gas omdraaid want dan heb je een ander probleem. Zorg er ook voor dat de stand van de rechterschakelaar altijd op "" normal" staat. De andere stand is voor gevorderden......

Hoo pdat je er iets aan hebt!

gr. Beeek

pitch

Hallo,

Kan ook zijn dat je servo niet goed vast zit.

Groet
B.Art

Robbe Spirit Fun Plus problemen

Hallo,

Ik neem aan dat jullie allemaal een Fun Plus hebben.
Ik heb deze nu 2 maanden in huis en heb er alleen maar problemen mee.
Bij bepaalde snelheden begint hij verschrikkelijk te slingeren (kan je vergelijken met het slingeren van een tol). Bij stationair draaien is er een slinger te zien in de rotor hub. Ik heb me laten vertellen dat dit komt door een slecht ontwerp van Robbe op de aluminium onderdelen. De kunststof versie heeft hier geen problemen mee.
Herkennen jullie deze problemen en hebben jullie misschien een oplossing.

Alvast bedankt,
B.Art

Ik had de kunststof versie, en hier verder geen problemen mee (wel wat problemen gehad, maar meestal doordat alles op de kist niet bepaald hoogwaardige kwaliteit is). Het heeft me wel wat uurtjes gekost om alles ingesteldt te krijgen.

Wat bedoel je overigens met slingeren (want de verklaring als een tol zegt mij niet zoveel) slingert hij om zijn hoofdas? Of wiebelt hij over de lengte?

Back