Spitfire - Airbrush - Camouflage

• Topicstarter Topicstarter Airborn
  • Startdatum Startdatum
A

Airborn

Guest
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een Spitfire in elkaar te steken, maar toch zit ik nog met een paar vraagjes....

Ik heb reeds vele projecten doorlopen maar ik vind maar nergens terug hoe je die camouflage zo mooi egaal airbrushed. Die figuren, is dit uit de hand of afgeplakt? Ik kan me niet inbeelden dat je met afplakken die mooie randen krijgt die wat uitlopen in het ander kleur.

Uit mijn ervaring met mijn vorige project (Thunderbolt) heb ik gemerkt dat bij het afplakken alles heel "perfect" gespoten is, terwijl het niet echt zo "perfect" mag zijn met camouflage.

Hopelijk is dit wat duidelijk.....

Ik heb vroeger de styro herky,s vrijhand gespoten .

De vakken eerst opgetekend met een waterviltstift .(lichte kleur nemen)

En dan de vakken spuiten , beginnen met de lichtste kleur .

Mvg Johan

Hoi Johan,

Alvast bedankt, maar kun je wat meer info geven hoe je dan mooi tussen die lijntjes airbrushed? Heb je dan geen last van nevel die kleurige puntjes achterlaat op andere onderdelen? Hoe bedoel je met de lichtste kleur eerst?

:)

Alvast bedankt!

Grtn,
Michaël

De eerste kleur spuit je mee op de getekende randen .
De volgende ertegen tot de ondergrond weg is .

Heb je 3 kleuren , bv. rood , zwart en wit , dan begin je met wit , dan de rode en als laatste zwart .

En bij een goede spuit met goede verf heb je geen last van spetters .

Mvg Johan

Goeie info!

Dus als ik het allemaal goed begrijp, (voorbeeld)

08.jpg

1. Op het nog niet geverfd model de lijnen aanbrengen van de vormen
2. Het vliegtuig in zijn kleur spuiten (bruin zoals op foto) ook over de lijntjes.
3. Licht laagje spuiten tussen de lijntjes (groen kleur zoals op de foto)
4. Mooi afwerken met laatste laagje.

Ik heb het gevoel dat ik wat over het hoofd zie, ik voel het.....

eerst lichte kleur spuiten geheel.
dan je patroon uitknippen in delen van krantpapier.
dit licht besproeien met een plantenspuit.
dan op je vlakken leggen en rustig in laagjes de camo kleur spuiten.
de mallen na een paar minuten wegnemen.

klaar.

je kan ook een freehand sjabloon gebruiken en dit niet op de vleugel leggen maar er een cm boven houden, dan krijg je ook een "niet strakke" lijn.

gerard

Perfect,

Ik begin er vandaag aan! Bedankt voor uitleg. Ik hou jullie op de hoogte en straks post ik nog een thread waar ik het verloop van mijn eerste model post. De Thunderbolt P-47.

Grtn,
Michaël

Back