spitfire van balsa en zijde +- 35 cm spw

Die heb ik gekregen van iemand die het op gegeven heeft jaren terug.

Ik ga er nog geen spullen voor bestellen.
Nog te veel andere projecten op het programma.

Kijk! super, ben eigenlijk benieuwd waar je het op gaat bespannen..Toevallig bij shamrock maastricht geweest, en ja hoor; zijdepapier! Heb gelijk maar een hele rol gekocht. Er is nog over daar, misschien als je even belt, sturen ze het op!
Hoeveel gram per m2?
Want als je de zware variant gebruikt op zo'n heel klein model, maak je er een vliegend baksteentje van.... Beter van niet.

Klopt helemaal! ik heb de twee dikste genomen, voor een klassiek zwevertje die wat groter is als het gemiddelde indoor model. Er was ook nog een vrij dunne variant, ook mooi zjde en lekker dun, voor mijn peanuts vond ik het erg geschikt. Ik heb geen cijfers per cm2.......ik bouw voornamelijk uit mn hoofd met een paar maatschetsen als referentie ernaast, dit onder het mom; ''vliegen = vliegen'''. Uiteraard geeft dit een boel voldoening als het dan ook s goed vliegt, het risico dat het een baksteen wordt neem ik voorlief.

Waar heb je die mustang besteld?
Comet Model Aircrafts heeft van 1929 tot in de 80er jaren van de vorige eeuw bestaan ... bedrijf bestaat al zeker 25 jaar niet meer ... maar op e-bay vind je nog volop ongebouwde kit's (en ik heb er ook nog 3 liggen, ongebouwd)

Back