Spitfire van eurolight review

Ton,

Het is Hermadix watergedragen parketlak. ik heb het met een hele fijne kwast opgebracht. Het kan voor mijn gevoel nog beter, maar van een meter afstand zie je het niet meer.........:D:D
Bij een volgend project met weatheren ga ik toch weer een airbrush gebruiken, is voor mijn gevoel nog beter..:rolleyes:

Martin
 
Jan,

Als die van mij ( goed) gevlogen heeft voor Oss, dan neem ik hem misschien wel mee. Weet nog niet wat Frank doet. Misschien ook wel leuk om ze naar elkaar te zetten.

Martin
 
En nog wat foto's van de spit in actie, geschoten door een clubgenoot;

IMG_0838.JPG


IMG_0840.JPG


IMG_0849.JPG


IMG_0850.JPG


gr

Frank
 
Mooie foto's frank..:D:D

Heb vandaag weer gevlogen sinds een half jaar. Kan ng steeds niet te lang staan. Enkel doet nog steeds auw..:offtopic:

Mijn spit staat te wachten op mij, tot ik zover ben...:rolleyes:

Martin
 
Frank,

Ziet er goed uit heb je nog steeds last van de neustandjes of begin je daar een beetje aan te wennen en neem je voldoende reserve props mee.


Martin,

Wat dacht je ervan de Spit op drijvers te zetten voor de volgende watervliegmeeting;), leuk je te hebben ontmoet

Ton
 
Hoi Ton,

Met de volgende watermeeting heb ik waarschijnlijk een waterkistje....:razz::razz:

Teus ook stelde al voor om mijn Harley blok beschikbaar te stellen voor het FOKKER DVII project ....:confused: :confused:

Nee Ton Geen drijvers onder de spit...;)

Trouwens, wij hadden elkaar ook al gesproken op de schaalmeeting in Oss 2007....
Maar vond het ook leuk om je wederom te spreken, In oss gaan we verder.

Martin
 
Martin,

Met de volgende watermeeting heb ik waarschijnlijk een waterkistje....
Ja hallo zeg:D nu wil ik natuurlijk ook gelijk weten wat het gaat worden:rolleyes:.

Teus ook stelde al voor om mijn Harley blok beschikbaar te stellen voor het FOKKER DVII project ....
Kan ik me voorstellen scheelt hem weer een vertraging, op dat blokkie kan wel een flinke prop:p.

Nee Ton Geen drijvers onder de spit...
Jammer:( dan moet ik het zelf maar doen:razz:.

Trouwens, wij hadden elkaar ook al gesproken op de schaalmeeting in Oss 2007....
Maar vond het ook leuk om je wederom te spreken, In oss gaan we verder.
Wist het niet meer zeker:confused: wordt ook een dagje ouder.
Zie je in Oss en niet te vergeten de volgende watervliegmeeting.
Toch ook nog effe proberen:) Zie8O je op de komende schaalwedstrijden:p

Ton
 
Hoi Frank,

mooie spitjes van eurolight heb je daar. Ikzelf ben nu enige tijd in het bezit van een Hawker Hurricane van eurolight. Op zich zijn het nog niet zo'n verkeerde ARF-jes. Ook ik heb wat dingen naar eigen smaak veranderd en aangepast zoals: een verzonken cockpitvloer, een wat meer echtlijkend staartwiel, de hoogteroeraansturing intern, de richtingsroeraansturing mbv closed loop en goed afsluitend wieldeuren van aluminium ipv houten deuren die er een centimeter bovenuit steken. Vanwege de te verwachten zwaartepuntproblemen heb ik trouwens ook alle servo's en elektronica zover mogelijk naar voren ingebouwd. Als motor heb ik er een Saito 120s op gezet en daar vliegt ie met half gas op schaalsnelheid mee. Ben echter nog niet aan de weathering begonnen. Die van jou ziet er goed uit zo.

Vlieg jij momenteel nog met de bijgevoegde retracts of heb jij deze reeds vervangen? Ik heb de bijgevoegde retract al na +/- 15 moeten vervangen omdat er plastic onderdelen van de toch al niet zo sterke retracts kapot zijn gegaan. Ook liepen bij mij de inbusschroeven waar de rotatieas mee vast zat keer op keer los, en zat er veel speling op de poten en waren deze naar mijn mening met 5mm dikte te licht uitgevoerd. Ik ben de retracts nu aan het vervangen door retracts van het merk Eurokit en wel het type dat to 9 kg zou moeten kunnen hebben. Nadeel is nu dat ik alles opnieuw pas moet gaan maken inclusief nieuwe wieldeuren e.d. Voordeel is nu dat de nieuwe retracts een standaard inbouwmaat hebben voor eventueel ook andere merken retracts en dat er voor deze Eurokit retracts losse onderdelen te bestellen zijn. Ook kunnen hier draadpoten van 6mm in.

Vliegen doet de Hurricane goed en door de flinke tipverdraaing is deze ook bij lage snelheden goed beheersbaar. Van mij hadden de landingskleppen echter meer uit mogen kunnen klappen als de nu 45 graden om hem daarop beter te kunnen laten afremmen.

Hoe heb jij trouwens de uitlaatpijpjes zo mooi schaal en roestig kunnen maken?

Tot slot hier een paar plaatjes van mijn Eurolight produkt:

DSCN3270.jpg

DSCN3272.jpg


gr. Marcel
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marcel,

Ziet er goed uit, je Hurricane. Mijn Spit staat klaar maar heeft nog niet gevlogen. Misschien als dit gebeurt is, een keer formatievliegen met de spits en de hurri. :confused:
Een vriend van me heeft de Messcherschmitt 109 van eurolight. Kunnen we daar lekker achteraan.....:idea:

Martin
 
Hoi Martin,

een keer formatievliegen (lees: dicht bij elkaar vliegen ;) ) zou zeken een mooi gezicht zijn, en met meerdere achter een me 109 aan jagen natuurlijk helemaal :yes:

Bij ons in de club zie je zelden dit soort vliegtuigen laat staan twee :shock:

Misschien zou het op Oss kunnen, ik weet echter nog niet zeker of ik daar naar toe ga.

gr.
 
Hoi Martin,

een keer formatievliegen (lees: dicht bij elkaar vliegen ;) ) zou zeken een mooi gezicht zijn, en met meerdere achter een me 109 aan jagen natuurlijk helemaal :yes:

Bij ons in de club zie je zelden dit soort vliegtuigen laat staan twee :shock:

Misschien zou het op Oss kunnen, ik weet echter nog niet zeker of ik daar naar toe ga.

gr.

Hallo Bla,

Mijn Spitfire heeft nog niet gevlogen , die van Frank wel
Als die van mij enkele malen goed heeft gevlogen, is het misschien wel eens leuk om te proberen......:rolleyes:
Frank en ik zijn gisterenmiddag bezig geweest met Formatievliegen ( 5 vluchten ) Het lijkt makkelijker dan dat het is.... en dan hebben we het nog maar met relatief langzame sopwith Pups gedaan van 2,80 meter.....:D:D

Groet,

Martin
 
Formatie vliegen is zeker lastig.

Dan is een beetje achter elkaar aan scheuren al een stuk eenvoudiger.

Als al die kisten eens vliegen moeten we toch eens wat af zien te spreken om dat jagen op elkaar eens in werkelijkheid te gaan uitvoeren en op film vast te leggen :cool:
 
Dan zou het wel heel gaaf zijn om met een toestel achter die kisten aan te vliegen met een cam aan boord. Wordt het natuurlijk wel belangrijk dat de kisten niet al te scherpe bochten draaien om het natuurgetrouwe te handhaven. Hmmmmm, klinkt erg goed! :lol:
 
Dan zou het wel heel gaaf zijn om met een toestel achter die kisten aan te vliegen met een cam aan boord.
Dat gaat dan natuurlijk ook wel gebeuren, maar dat is dan weer lastiger dan formatievliegen ;-)
 
Zendertje aan boord en op de grond vliegen van het beeldscherm en niet door te kijken in de lucht. Maar goed, misschien wijken we nu iets te veel af van het onderwerp :wink:
 
Klein update'je
Lex van Dam (van de Fokker DVII groep) kwam met een paar prachtige struts voor de spit,

GroteFoto-EOM6ZKQH.jpg


Helemaal zelf gemaakt, keurig verend, prachtig gewoon!,

GroteFoto-TL6SQYFY.jpg


Een kwestie van erin schroeven een klaar!,

GroteFoto-HSCXP8RK.jpg


De Spit zélf is een prachtkist om mee te vliegen maar dat landingsgestel was écht waardeloos!

GroteFoto-VTTWVJ3L.jpg


Bij deze dus opgelost, kan niet wachten om hem te proberen :D
En met de handigheid die Lex hier laat zien komt het met die Fokker DVII's ook wel goed!

gr.

Frank
 
Back
Top