indoorflyer zei:
Het papier is denk ik wel te verven maar wordt wel zwaarder daar door dus denk er goed over na en win voldoende informatie in hierover.
Precies. Niet doen dus. De methode bij LB stunters is het na het spanlakken spuiten met autolak, maar s u p e r dun. Voor een VV model -en dan zo'n klein- lijkt me dat ondoenlijk. Tenzij je hem alleen maar op de kast wilt zetten.
indoorflyer zei:
Leg daarna het papier op je frame en ga er met de spanlak nog eens overheen dan lost de lijm op en plakt 't vast. Daarna iets strak trekken niet teveel en op de ligger het zelfde. Die dit daarna op de achterlijst en buitenribben. Als alles vast zit spanlak je het geheel met lange halen nog een keer tot het strak trekt.
Prima uitgelegd Bernhard! Ik geef de voorkeur aan het eerst bevochtigen van het papier met een planten spuit. Vochtig, niet nat... Misschien een overbodige opmerking: bij het vastlakken alleen die plekken aanstrijken, waar het papier het hout raakt. Na het drogen met heel fijn schuurpapier het overstekende tissue op de scherpe houtrandjes doorschuren, niet gaan zitten knoeien met een mes of schaar... Dan pas aflakken.
indoorflyer zei:
Als je alles bekleed hebt gewoon met 1 of 2 laagjes spanlak strak trekken en eventueel spuiten.
Red jij het met 2 laagjes? Ik heb pas enig effect na ~5 (verdunde!) lagen. Het is in ieder geval goed als er een matte glans verschijnt. A l t i j d tegenovergestelde zijden (vleugel onder/boven, romp links/rechts) meteen achterelkaar aan lakken, anders gaat het spul zo krom als een banaan, dat geloof je niet...