Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

  • Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Berto schreef:

Geef mij de schuld maar Tom, ik ben de aanstichter van het "vleugelbelastings" gedeelte, jij krijgt drankje van me op Oss

Eh, even voor de goede orde: volgens mij ben ik degene die het eerst het woord Reynolds in de mond nam! :p


(Had ik het maar niet gedaan . . . :nooo: )


jan.
 
Hoi Jan,

OK van u dan ook een drankje in Oss....hahahaha...ik ga nog dronken worden. :D
Jullie hebben daar toch DUVEL (echt Belgisch bier) mag ik hopen...LOL...

Who's next :p :celebrate:

SHOL
Tom
 
Sorry Tom, van mij krijg je een alcohol vrij drankje tijdens de dag d`r moet toch ook nog gevlogen worden ;-) :D


@ Jan, wat jij wilt, maar ik gaf daarom ook aan dat ik het over het "vleugelbelastings" gedeelte had.


@ Pe,
De koeling gaan we op jouw forum dan maar eens even volgen :thumbsup;


@ Hezik,
flapperons op een schaalkist lijkt mij een heel slecht idee, je wilt zo ook zoveel mogelijk rolroeruitslag behouden en als je flapperons gaat gebruiken worden die een redelijk deel minder effectief.

Daarnaast ziet flaperons er op een schaalkist niet uit :nooo:


@ Ton,
Dank voor je review over het vliegen, dat schept voor mij een bevestigend beeld van wat ik zelf gedacht had wat ik zou kunnen verwachten met zo`n kist.
 
Dank Ton voor je rapport. het geef duidelijk aan waar e.e.a. nog een beetje kriebelig was.
Het is inderdaad geen goed idee om hier met een complete koelinganalyse door te gaan, terwijl iedereen nog lekker aan het na-ouwehoeren is over de peijnenburg reclame, en al doende de meest interessante onderwerpen aanboort zoals ze daar zijn.
Voor de koeling, die voor mij bijzonder belang heeft, heb ik daarom besloten om een apart hoofdstuk op mijn eigen forum te zetten. Hierin kunnen dan de ervaringen bij dit project opgedaan verwerkt worden. Dit heeft als voordeel, dat er beduidend minder "radar chaff" aanwezig zal zijn.
Dit is voor geinteresseerden te vinden bij PRME/MVVS User Community :: View Forum - Cooling of petrol engines
Ik begin daar met een intro, (het betere copy/pastewerk van relevante zaken vanuit dit draadje), om dan ter zake verder te gaan.
Met alle respect: Indien er mensen zijn die vinden dat er iets niet kan, of onterecht gebruikt is (copyright), gaarne direct naar mij reactie, en niet hier. Dan kan ik waar nodig de juiste bronvermeldingen plaatsen.
Er is natuurlijk altijd een verschil tussen "jezelf serieus nemen" en "jezelf ongelooflijk serieus nemen".
Tjongejongejongens toch, wat een pedanterie...
 
Frank,

Nee hoor niets gemist, maar wij misschien wel want ik ben benieuwd of deze Spitjes al gevlogen hebben en hoe ze vliegen.

forum03.jpg


Ton
 
Ton,
bedankt voor de belangstelling!,
ik heb over de spit geen draadje 'gedaan' om de domeenvoudige reden dat het een kant en klaar Eurolight model is.
Daar valt bij het assembleren weinig te melden, echter hij heeft al wel vier vluchten en vier props achter de rug!
De Motor is een 26cc MVVS, van Pé dus, Email sturen en een dag later lagen ze (had er voor een vliegmaatje ook één besteld) thuis!,prima service !

Die motoren zijn echt gweldig, choken, ontsteking aan, 3 á 4 slagen en lópen!

De spit zelf heeft echter heeft wat aandacht nodig, bij de eerste vlucht wilde ik wegtaxieen en geef een heel klein beetje gas; paf ! onmidellijk op zijn neus!
Dat was prop nummer één.
Vliegen zelf ging prima, maar bij de landing liep er een wiel af (slordig tssss:nooo:) wéér op z'n neus, prop nummer twee!
Thuis LG 15 mm naar voren gekanteld, en vervlogens met veel up op starten: up te vroeg los en wéér voorover: prop nummer drie!
Toen een paar vluchten waarbij ik hem echt door begon te krijgen, landing met flaps is een eitje, na het landen terug taxieën, blijft een wiel steken in een richel op de baan, wéér voorover prop nr. 4
Dus bij Hobbin maar gelijk vier nieuwe props besteld...........

727747dba9d43f9e7.jpg


Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Frank,

ARF oei gatver:p ziet er toch wel grappig uit komt tie zo uit de doos.
Was tie ook al geweathered en hoe is je algemene indruk en welke retracts zitten er in. Vertel vertel vertel.
Zijn prima motortjes die MVVS maar is een 26cc niet redelijk veel of heb je dat echt nodig.

Heb je alle vluchten van beton gevlogen of van gras, weet dat Deelen beton is maar staat tie daarop ook al zo snel op de neus.

Wordt best kostbaar elke vlucht een prop waarom geen kunststof, breken niet zo snel en zijn alsnog ook wat na te bewerken en te ballanceren versplinteren niet direct.

Heb je nog wat meer plaatjes met wat meer detail als retract, flapjes etcetc altijd leuk om even mee te kunnen kijken.

Ton
 
Het noodlot heeft toegeslagen...vandaag verlof op mijn werk en ik dacht laten we 3W15 eens een keer gaan testen...het was windstil, geen regen, kort gras...batterijen geladen...dus hop de auto in en naar het veld.

Alles nog eens gechecked en de motor gestart, bij de eerste aanloop ging hij al snel op de neus dus nog maar eens een keer proberen en een beetje hoogte gegeven.
Eén vlucht gemaakt goed aan de grond gezet, getankt en hop nog maar eens een vlucht met rook deze keer...

en toen.........liep het mis......geen flauw idee wat er gebeurde maar bam de grond in....moet zeggen er is net iets meer werk aan dan een maand om al de stukjes terug aan elkaar te lijmen...

Mayday mayday...mission ended

Tom
 
Damn Tom wat maak je me nou???

Je crasht 1 van DE Spitfires :-(


Snif, snif, nu kunnen we het zeker wel op onze buik schrijven om op Oss 2 mooie Spitties te bewonderen :cry:

Sterkte met het verlies, we rouwen met je mee :neutral:
 
Tom,

Zo dan dat is balen heb je echt geen idee wat er gebeurde.

Storing / motor uit of wat dan ook.

Hoe groot is de schade, motor en besturing nog heel of echt total.


En eeeehhhh hoe was die eerste vlucht.

Ton
 
Back
Top